Zenés színház

Bécsben is bemutatják Kurtág György operáját

2024.04.29. 11:05
Ajánlom
A játszma vége a Bécsi Állami Opera 2024/25-ös évadának programjában szerepel. Az október 16-i bemutatót az ünnepelt német rendező, Herbert Fritsch állítja színre, a karmester pedig Simone Young lesz.

Kurtág György nemrég egy interjúban számolt be arról, hogy a tervek szerint Bécsben is bemutatják első operáját, a Samuel Beckett drámája nyomán írt A játszma végét. A zeneszerző 2010-ben, nyolcvannégy éves korában kezdte írni a művet, amelynek megalkotásában nagy szerepe volt azóta elhunyt feleségének, Kurtág Mártának. A mű bemutatójára 2018-ban került sor a milánói Scalában, Pierre Audi rendezésében, Markus Stenz vezényletével, aki az opera 2023-as, magyarországi bemutatóját is dirigálta.

A Bécsi Állami Operaház frissen publikált 2024/25-ös évadtervével nyilvánosságra kerültek a bemutató részletei: az operát a német színházi élet meghatározó alakja, Herbert Fritsch állítja színre, a karmester pedig Simone Young lesz. Hamm szerepét a fiatal francia basszus, Philippe Sly fogja énekelni, míg a további közreműködők Georg Nigl, Charles Workman és az ősbemutatón is éneklő Hilary Summers lesznek.

A zeneszerző úgy nyilatkozott, nagy reményeket fűz a produkcióhoz, mivel a Scalában tartott előadással nem volt elégedett, most azonban bizakodó,

mivel úgy tudja, a rendező színészként maga is szerepelt a Beckett-darabban. A karmesterrel pedig olyan kiválóan megértették egymást, hogy a fent linkelt interjúban beharangozott, készülő második operáját is vele szeretné bemutatni.

A játszma végét október 16-án mutatják be Bécsben, és további négy alkalommal látható október folyamán a Bécsi Állami Opera színpadán.

A játszma vége bemutatójáról és előadásairól további információ itt érhető el. >>>

Fejléckép: Kurtág György és felesége, Márta (fotó/forrás: Marjai Judit)

Új operáján dolgozik Kurtág György

Kapcsolódó

Új operáján dolgozik Kurtág György

A kilencvennyolc éves zeneszerző a Klubrádiónak számolt be arról, hogy második operáját írja, amelyet a hetvenéves német szoprán, Maria Husmann számára komponál.

A legrangosabb operai díjat kapta meg Kurtág György operája

A legrangosabb operai díjat kapta meg Kurtág György operája

Az International Opera Awards a tavalyi év legfontosabb ősbemutatóját is díjazta. Leontyne Price életműdíjas.

Három helyszínen játszotta nagy sikerrel Kurtág operáját a Danubia Zenekar

Három helyszínen játszotta nagy sikerrel Kurtág operáját a Danubia Zenekar

A Danubia Zenekar a régóta várt magyarországi premier után Németországba is elvitte Kurtág György egyetlen operáját, A játszma végét, a budapesti Müpa után a hamburgi Elbphilharmonie-ba és a Kölner Philharmonie-ba.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Tánc

Abbahagyja a balettet, és búcsúzik a színpadtól Leblanc Gergely

A 31 éves balettművész az Operaház videójában beszélt arról, hogy elbúcsúzik a színpadtól, és a továbbiakban a háttérben fogja segíteni a Magyar Nemzeti Balett munkáját.
Klasszikus

Balázs Jánost, Harcsa Veronikát és Fischer Ivánt is elismerték az első alkalommal átadott Bartók Rádió Zenei Díjjal

A Bartók Rádió a tavalyi év kiemelkedő zenei teljesítményeinek elismeréseképpen először adta át díjait. A nagyszabású díjkiosztót a Bartók Rádió és a Duna május 25-én, az M5 kulturális csatorna május 26-án tűzi műsorra.
Klasszikus

Faültetéssel ünnepelte pályafutásának ötvenedik évfordulóját Kobayashi Ken-Ichiro

Egy japán cseresznyefát ültetett el a MÁV Szimfonikus Zenekar székházának kertjében nemzetközi karrierje ötvenedik évfordulója alkalmából a világhírű karmester, Kobayashi Ken-Ichiro.
Vizuál

Miért kellett saját példaképe elől az asztal alá rejtőznie Lars von Triernek?

Soha ne találkozz a hőseiddel, tartja a régi mondás. Úgy látszik, van, aki komolyan is gondolja ezt: a dán filmművészet egyik legnagyobb alakja ugyanis szó szerint elbújt, hogy elkerülje a találkozást – az amerikai filmművészet szintén egyik legnagyobb alakjával.
Jazz/World

Ha uralod a csöndet, a tiéd lehet – beszélgetés João Camarero brazil gitárművésszel

João Camarero rendkívül kellemes beszélgetőpartner és hihetetlenül kifinomult játékú előadóművész, akiből a világ legtermészetesebb módján árad a zene. A brazil gitárművésszel a budapesti fellépését megelőző napon beszélgettünk.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház magazin

Operaház Verdi városában – a pármai Teatro Regio

Bár Giuseppe Verdi nem itt, hanem egy közeli kistelepülésen látta meg a napvilágot, Párma és az egész környék magáénak érzi a zeneszerzőt. Sorozatunkban ezúttal a pármai Teatro Regióba kalauzoljuk az olvasókat.
Zenés színház interjú

Csak semmi komolyság! – interjú Janklovics Péterrel

„Mindennek meg lehet fogni a humoros oldalát” – vallja Janklovics Péter humorista, aki érzékenyítő előadásaiban a klasszikus zene és az opera műfaját igyekszik közelebb hozni a hallgatósághoz provokatívan, ám mindig kellő tisztelettel.
Zenés színház ajánló

Szabadakarat: innovatív koncertszínház sztárokkal a Margitszigeti Színházban

A reformkor első „celeb párjának” szerelmét mutatja be a térben és időben is szabadon mozgó, koncerthangulatú történetet, a szabadakarat >>>> című előadás. Az októberi ősbemutató után, május 28-án szabadtéren is debütál a koncertszínház a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.
Zenés színház hír

Harminckét országból csaknem kétszázan jelentkeztek az idei Marton Éva Nemzetközi Énekversenyre

A Zeneakadémia 70 ezer euró összdíjazású megmérettetésére 106 női és 90 férfi énekese adott be érvényes pályázatot a világ minden tájáról.
Zenés színház interjú

„Ha sztrájkolunk, ha lejjebb kapcsolunk, nem lesz magyar operaéneklés” – interjú Ókovács Szilveszterrel

Új évadról, sztrájkról, szereposztásokról és az Eiffel Műhelyházról is kérdeztük Ókovács Szilveszter főigazgatót, aki azt is elárulta, mit gondol az elmúlt időszak néhány olyan kínos ügyéről, amit felkapott a sajtó.