Zenés színház

Beköltözik a mozikba a brit Királyi Operaház

2011.09.30. 12:00
Ajánlom
Összesen 22 ország több mint 700 filmszínházában fogják élőben vagy felvételről vetíteni a londoni Királyi Operaház 2011-2012-es évadának tíz opera- és balettelőadását.

A Royal Opera House igazgatója, Tony Hall elmondta, hogy jelenleg az intézmény "elsőszámú célkitűzései között szerepel" a moziközönség elérése. Mint hozzátette: az utóbbi években az operatársulat igyekezett mindent megtenni annak érdekében, hogy olyanokat is megszólítson, akik nem tartják magukat kifejezetten operába, illetve balettelőadásra járó típusoknak. A közönség szélesítést célzó "házon kívüli" programok keretén belül lépett színpadra júniusban a brit Királyi Balett a dél-kelet londoni O2 Arénában, ahol az érdeklődők mindössze 10 fontért (3400 forint) válthattak jegyet a társulat Hattyúk tava című balettelőadására. A Georges Bizet Carmenjéhez hasonló népszerű darabok élő közvetítéseit pedig országszerte számos filmszínházban műsorra tűzték.

"Szeretnénk bebiztosítani, hogy az általunk megszólított emberek megfizethető áron tudják megnézni a világklasszisoknak számító opera- és balettelőadásokat" - idézte az igazgatót a BBC brit közszolgálati médium internetes oldala. "A Királyi Operaház úttörőnek számít az ilyen típusú közvetítések terén" - mondta Angela Gheorghiu, a Covent Gardenben lévő intézmény román származású vezető szopránja, akit a Faust szeptember 28-i élő, valamint az Adriana Lecouvreur, illetve a Tosca felvételről sugárzott vetítésein láthat majd a filmszínházakban összegyűlt közönség.

Az operaház 2011-2012-es moziprogramjában szerepel a Királyi Balett előadásában életre kelő Csipkerózsika, valamint a Rómeó és Júlia. Az operaközvetítések között Verdi Rigolettóját, a Hamupipőkét, Giacomo Puccini Pillangókisasszony című darabjának háromdimenziós felvételét és Puccini három egyfelvonásosát - a Triptichont (A köpeny, Angelica nővér és a Gianni Schicchi), amelyet teljes terjedelmében 1965 óta most először teljes hosszában állított színpadra a társulat - élvezhetik végig a mozilátogatók.

A brit operaház legjobb helyeinek ára akár a 205 fontot (68 ezer forint) is elérheti, de már 9 fontért (3 ezer forint) is meg lehet nézni az előadásokat. A 22 ország között szerepel egyebek között Ausztrália, Csehország, Németország, Spanyolország, az Egyesült Államok és Dél-Afrika, ám a magyar közönségnek egyelőre a szomszédos országokba kell utaznia, ha nagyképernyőn szeretné élvezni a különleges közvetítéseket.

Magyarországon elsőként 2010-ben a CineMaestro operafilmprogram keretében láthattak felvételről előadásokat a Covent Gardenből az érdeklődők. A Cinema City négy mozikomplexumában (Győrött, Miskolcon és Pécsett és a fővárosban) olyan operafilm-premierek vetítéseinek örvendhettek az operabarátok, mint a Figaro házassága, az Álarcosbál, a Carmen, a Rómeó és Júlia és a Don Giovanni. A vetítéseket a nagy sikerre való tekintettel 2010 nyarán is folytatták. Ekkor az Aida, a Hamupipőke, a Don Carlos, a Hattyúk tava, a Bohémélet és a Diótörő bemutatóira került sor.

0EFC45AE-302E-46A7-9F2A-ADDAB3DC9838

Királyi Operaház, London

Programkereső

Legnépszerűbb

Jazz/World

Keith Jarrett agyvérzést kapott, soha nem léphet pódiumra többé

A jazzlegenda 2017-ben játszotta utolsó koncertjét, azóta nem állt közönség elé. A New York Timesban megjelent riport szerint két agyvérzés után részlegesen lebénult.
Színház

Kétszáznál is többen támogatják az SZFE-t

Már több mint kétszáz oktató és kutató írta alá az ELTE petícióját, amit azért indítottak, hogy támogassák a Színház- és Filmművészeti egyetemet és kiálljanak az egyetemi autonómia mellett.
Klasszikus

„A halál életünk igazi célja” – írta Mozart haldokló apjának

Mozart haldokló apjához írt levele került a salzburgi Mozarteum Alapítvány tulajdonába. Két másik levéllel is gazdagodott a gyűjtemény.
Könyv

Szeressük meg a saját történetünket! – interjú Tompa Andreával

„Tompa Andrea (1971) Kolozsvárott született. Budapesten él” – olvasható a lakonikus életrajz a Haza borítóján. Ez azonban tökéletesen összefoglalja a kötet alapproblémáját. Az írónő térben és időben szabadon mozogva vizsgálja a hazatérés lehetőségét, legyen az az új otthon, Magyarország, vagy a régi, Kolozsvár, ahol már az a kérdés, hogy van-e még visszatérés.
Színház

Szellemes és hátborzongató – interjú Pass Andreával

Pass Andrea A Jelentéktelen után újra Gogolhoz fordult inspirációért, ám ezúttal nem egy köpönyeg alá férkőzik be a Pétervári Fagy, hanem a ma színházában találjuk magunkat, ahová egy revizor, a kormánybiztos érkezik és reformokat követel. Az író-rendező a Nyakunkon a revizor munkafolyamatáról, karanténról, színházról és az emberekben lakozó frusztrációkról mesélt.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dobri Dániel: „Szavak nélkül mesélek el egy történetet”

Dobri Dániel szemtelenül fiatal és jóképű zeneszerző, zenei vezető. A József Attila Színházban most bemutatott Amadeus zenei világa is az ő „gyermeke”. Ennek kapcsán beszélgettünk színházról, muzsikáról, egy előadás létrejöttéről.
Zenés színház kult50

Szerepek csöndjében – Horváth Margit a Kult50-ben

Mindenki csak Huginak becézi. Anyaszínházának tartja a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházat, de saját bőrén tapasztalta meg, hogy senki nem lehet próféta a saját hazájában.
Zenés színház hír

Bozsik Yvette Tündérkertet varázsol az Operett színpadára

„Az Operettszínház újabb ünnepre készül” – mondta Kiss-B. Atilla főigazgató a Marica grófnő közelgő bemutatója kapcsán. Az október 23-tól látható operettet 96 évvel ezelőtt, szinte napra pontosan ekkor mutatták be a Király Színházban, most pedig az új előadás szólistái, valamint Bozsik Yvette koreográfus-rendező, Berzsenyi Krisztina jelmeztervező és Cziegler Balázs díszlettervező idézték meg Kálmán Imre klasszikusát.
Zenés színház kult50

Játszótárs mindenek felett – Wunderlich József a Kult50-ben

Érzékeny színpadi jelenléte és nagyfokú technikai tudása révén mindössze néhány év alatt meghatározó tagjává vált Wunderlich József a Vígszínház társulatának, ahol a nagyoktól tanulhat, a korosztályába tartozókkal pedig kísérletezve dolgozhat együtt, ami örömmel tölti el.
Zenés színház magazin

50 éve csendült fel először a Getsemane a Broadwayn

Andrew Lloyd Webber kultikus rockoperája, a Jézus Krisztus Szupersztár 1970-ben indult el hódító útjára. A mű, melynek szövegét Tim Rice írta, először albumként jelent meg, majd egy évvel később debütált a Broadwayn. Érdekessége, hogy prózai dialógusok nélkül meséli el Jézus életének utolsó hetét, megmutatva többek között Mária Magdolna és Júdás szemszögét is.