„Nem volt nehéz a Marica grófnő mellett dönteni” – újságolta Peter Edelmann művészeti vezető, akinek régi kapcsolata van a Seefestspiele Mörbisch-sel, ugyanis huszonöt éve Danilo szerepében kápráztatta el a közönséget A víg özvegyben. – „Ez az operett a műfaj aranykorának legtöbbet játszott, legnépszerűbb darabja. A Marica grófnőben minden szám sláger, és a helyszín, a magyar puszta nem kelhetne életre élethűbben máshol, mint itt, Fertőmeggyesen (Mörbisch).”
Jegyvásárláshoz látogasson el az Eventim oldalára! Csoportos utazásra pedig az Escort Tourist oldalán jelentkezhet.
Művészeti vezetőként Edelmann megtiszteltetésnek érzi, hogy tudását és tapasztalatát a Marica grófnőbe fektetheti. „Mindennél jobban szeretem ezt a műfajt. Ezt a közönség is észreveheti, ha ellátogat hozzánk. Szeretnénk szórakoztatni, elvarázsolni, felkelteni a nézők figyelmét.”
„Húzd, mint régen! Húzzad nékem! Gyere ide vén cigány! Cimbalomtól, bandaszótól kinyílik a szívem tán”
– énekli Marica grófnő a belépőjében, amelyben arról dalol, hogy szeretné megismerni a szerelem érzését. „Nincs Kálmán Imrének még egy olyan műve, amelyben ennyire központi helyet kapna a hegedű” – mondja Karl Absenger rendező. „Mörbisch vízen úszó színpadán nem csak a hangja jelenik majd meg, hanem egy hatalmas hegedűforma szimbolizálja Tasziló és Marica szerelmét.” Ez a hegedű 45 méter széles és 12 méter magas. „Olyan színpadi elrendezést kellett alkotnunk, amely beemeli a tavat is az előadásba.”
Karin Fritz jelmeztervező elmondta, hogy inspirációt jelentett számára a két világ találkozása az operettben: a magyar folklór és a dekadens városi létforma megjelenése. „Marica grófnő jelmezeire érdemes a leginkább figyelni” – tette hozzá. – „A legnemesebb selyem, tüll és tollak alkotják őket.”
A koreográfiáról a Fidelio Kult50 című kiadványában a magyar kultúra 50 meghatározó személyisége között szereplő Bodor Johanna elmondta: „A Marica grófnővel, ezzel a csodálatos művel harmadszorra van szerencsém foglalkozni alkotóként. Bizonyára érdekes lenne megtudni, hogy vajon összesen hányszor rendezték meg, mennyi néző láthatta és mennyiszer játszhatták el a világon ezt az 1928-ban bemutatott operettet? Mörbisch óriási színpada, a tó csodálatos látványa, a hatalmas nézőtér: mind olyan adottságok, amelyek – természetesen Absenger rendező úr elképzelésein túl – befolyásolják és inspiratív módon hatnak az alkotói folyamatra, a koreográfia megalkotására. Fontos számomra, hogy együtt lélegezve a mű mondanivalójával, lelkületével a táncban megjelenjen az energikusság, a szenvedély, a játékosság, a sokoldalúság, az életkedv, a fájdalom, a boldogság, a stílusgazdagság, a nőiesség, a férfiasság. Számomra kulcsfontosságú dal a Hej, cigány kezdetű dal, hiszen egyformán hat nőre és férfira, fiatalra és szépkorúra.Végül pedig fontosnak tartok elárulni egy számomra kedves titkot. Vannak művek, amelyek kapcsán sokszor eljátszom a gondolattal: mi lenne, ha az eredeti alkotók közül valaki, valamilyen csoda folytán – ez esetben elsősorban Kálmán Imrére gondolok – megnézné az előadást? Nagyon remélem, hogy elégedett lenne!”
A Marica grófnőt június 12-től játsszák a Seefestspiele Mörbisch fesztiválon. További információkért kattintson ide.
A Kult50 kiadványról itt olvashat.
Kapcsolódó
Kiderült, kik ők: Íme a kultúra 50 arca 2018-ban
Megvan A kultúra 50 arca. A legújabbak. A Fidelio 2018-as KULT50 kiadványát június 7-én délelőtt mutatták be a Rózsavölgyi Szalonban. A lap először 2017-ben jelent meg, akkor a hazai kultúra másik 50 arca szerepelt benne. Az új névsor alább olvasható.