Zenés színház

Bodor Johanna: „Minden társulatot meg kellett hódítani”

Marica grófnő a Fertő-tónál
2018.06.25. 10:35
Ajánlom
A Mörbisch-i Seefestspiele gigaméretű, 3600 négyzetméteres színpadának közepéig a kulisszából 35 lépést kell megtenni. Ez volt az első, amit rögtön kiszámolt a helyszínen Bodor Johanna, miután felkérték: idén nyáron ő legyen a koreográfusa a Marica grófnőnek a Fertő-tónál.

A Mörbisch-i Seefestspiele voltaképpen a „legek” kulturális attrakciója. A legtermészetesebb díszletek között zajlik az operett világának egyik legjelentősebb és leglátványosabb fesztiválja Európa egyik legnagyobb és legszebb szabadtéri színpadán. Bodor Johanna hétvégenként Mörbischbe utazik, keddtől péntekig pedig Budapesten próbálja az István, a királyt az Operettszínházban, aztán június 30-ától haza sem jön Ausztriából egészen július 12-éig: akkor lesz a premierje a Marica grófnőnek, Kálmán Imre operettjének a Mörbisch-i Seefestspiele monstre színpadán.

Bodor Johanna táncművész valamivel több mint huszonöt éve koreografál. Mégis meglepte, amikor végül őt kérte föl a Seefestspiele direktora. Eddig csak Seregi Lászlót hívták Mörbischbe a magyar koreográfusok közül.

„Azért először ez kicsit megijesztett, aztán rájöttem, büszke is lehetnék erre, úgyhogy az vagyok. De nagyon fontos, hogy van két segítőtársam: Kováts Gergely Csanád és Hajdu Anita. A Mörbisch-i színpad túl monumentális ahhoz, hogy egyedül irányítsak 50 statisztát, 40 táncost és persze a szólisták mozgását” – meséli Bodor Johanna. A Mörbisch-i Marica grófnő produkcióba Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne ajánlotta be, aki látta a Budapesti Operettszínházban A chicagói hercegnőt, amelyhez szintén Bodor Johanna készített koreográfiát, nyert is vele a tavalyi POSZT-on.

SFM_Mariza1-103128.jpg

Marica grófnő plakát

Kálmán Yvonne javasolt engem a fesztiváligazgatónak, Peter Edelmannak.

Küldenem kellett neki videófelvételeket a munkáimról. Azokat megmutatta Karl Absenger rendezőnek, ő meg végül mellettem döntött. Pestre is eljött, megnézte a Dorian Grayt, és teljesen lenyűgözte. Nekem pedig az tetszett az ő rendezői elképzelésében: bár díszletében, jelmezében és táncokban is látványos előadást szeretne a Marica grófnőből, ugyanakkor nem akarja kihagyni belőle azt a színházi gondolkodást, azokat az emberi reakciókat, amelyektől egy előadásnak lelke lesz. Vagyis a hatást elsősorban bennünk képzi meg, nem a külsőségekkel. Nagyon fontos nekem Karl Absenger elképesztő szakmai igényessége, ami rögtön össze is kötött minket” – említi Bodor Johanna.

BodorJohanna-103133.jpg

Bodor Johanna (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Dolgozott már külföldön többször – Oroszországtól Amerikáig.

Miként mondja: már nem ijed meg, ha új környezetben kell koreografálnia.

A zene és a tánc révén úgyis mindig kialakul egy közös nyelv.

„Nyilván minden társulatot meg kellett hódítani. De az összhang többnyire azon múlik, a rendező elképzeléseit mennyire érti meg mindenki, aki részt vesz az adott produkcióban. Ha annak mentén megyünk tovább, mindegy, melyik országban vagyunk épp, honnan jöttek a szereplők” – teszi hozzá Bodor Johanna, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója, aki idén bekerült a KULT50-be, a kultúra ötven arca közé. Ők azok, akikről egy szakmai zsűri konszenzussal kimondta: az előző évben jelentős hatással voltak a kulturális életünkre, s „itt és most” érdemes figyelni rájuk a színház, a zenés színház, a tánc, a film, az irodalom, a klasszikus zene, a képzőművészet, a jazz és a folkzene területén. A kultúra 50 arca – KULT50 a Fidelio kiadványa, amellyel a tehetséget, a tehetséges emberek munkáját is ünneplik.

Nyaranta a Mörbisch-i Seefestspiele az operett centruma festői környezetben, a Fertő-tónál – Kismartontól 20 kilométerre, Bécstől is csak 60 kilométerre, Fertőrákostól pedig 35 perc sétahajóval. Mindenhogyan egyedülálló élményt nyújt az odalátogatóknak, ráadásul kulturálisan és lelkileg is kényeztet a helyszín a remek programjaival.

Marica-diszletterv-103127.jpg

A Marica grófnő díszletterve

A „legek” fesztiválja idén természetesen a legnépszerűbb operettel, a Marica grófnővel várja az operett szerelmeseit. Felcsendülnek Kálmán Imre hihetetlen dallamgazdagságú slágerei, mint például a Szép város Kolozsvár, Hej, cigány, Szent Habakuk, Ringó vállú csengeri violám. Bodor Johanna mellett társkoreográfus Kováts Gergely Csanád, asszisztens Hajdu Anita.

A nézők egy új applikációval, mobiltelefonon, magyar nyelven is végigkísérhetik az előadásokat.

A Seefestspiele programjait évente nagyjából 150 ezren látogatják. Úgy tartják, aki egyszer nézője volt ennek a különleges zenei fesztiválnak, biztosan rendszeresen visszatér ide.

Jegyek válthatók az eventim.hu oldalon, valamint az ismert jegyirodákban, csoportos utazásszervezés: escorttouris.hu

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

Kapcsolódó

Bodor Johanna koreográfiájával kerül színpadra a Marica grófnő a Fertő-tónál

2018 nyarán a Seefestspiele Mörbisch mutatja be Kálmán Imre remekművét a világ legnagyobb operettszínpadán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Könyv

Depressziós? Olvasson krimit!

Természetesen senkit nem arra buzdítunk, hogy a szakember segítsége vagy esetleg a gyógyszeres kezelés helyett essen neki az Agatha Christie-összesnek, mert mire a végére ér, kutya baj. Annyit azonban kutatások nélkül is állíthatunk, hogy egy jó könyv fel tudja dobni az ember napját.
Klasszikus

Mozart zenéje enyhíti az epilepszia tüneteit

Egy friss kutatás szerint öt perc Mozart-muzsika is hozzájárulhat a betegek jobb közérzetéhez. Mindez azért is fontos, mert nem mindenkinek segítenek a drága gyógyszerek.
Vizuál

Már biztos: mozifilm lesz a Downton Abbey-ből

Hosszú találgatás után most megerősítették, hogy filmváltozat készül az angol sorozatból. A hírek szerint az eredeti szereplőgárda tagjai is visszatérnek.
Klasszikus

A minimalista zene már 1797-ben létezett

Ismerősen cseng Anton Reicha neve? Ugye, hogy nem. Épp ezért döntött úgy Ivan Ilić zongoraművész, hogy a videósorozatban mutatja be ennek a cseh-francia zeneszerzőnek az életét.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Laki Péter: „Ez nem hagyományos gála”

A fiatal táncos komikus igazi showman, és karizmatikus színpadi jelenlétét a Budavári Palotakoncerteken is kamatoztatja: Kerényi Miklós Mátéval együtt látják el a házigazda feladatát.
Zenés színház operett

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.