Zenés színház

Boncsér Gergely: Ugyanúgy kell énekelni az operettet és az operát!

Budavári Palotakoncert-interjúk 13.
2018.07.27. 09:50
Ajánlom
Boncsér Gergely operaénekes az Magyar Állami Operaház mellett a Budapesti Operettszínháznak is rendszeres vendége. Épp oly kiválóan formálja meg az operettek bonvivánjait, mint az operák tenor szerepeit, így nem meglepő, hogy a Budavári Palotakoncerteknek is állandó fellépője.

Augusztus 3-án és 4-én ötödik alkalommal veszel részt az Oroszlános Udvarban felcsendülő gálaesten. Opera vagy operett? Melyik áll közelebb hozzád?

A kettő egyvelegéből építkezem. Az operettekre oly jellemző kedvességet, bájt és játékosságot átmentem az operai szerepeimbe, amiktől a karaktereim színesebbek, árnyaltabbak tudnak lenni. Ugyanakkor az operaéneklési követelményeit és stílusjegyeit felhasználom az operettekben. A két dolgot tehát megpróbálom jól ötvözni. Ettől az operetténeklésem tökéletesebb, az operajátszásom pedig kifejezőbb lesz.

Másként kell énekelni operettet, mint operát?

Semmiképp. Hiszen mind a két műfajnak van drámai és játékos oldala, vagyis ha különbséget kell tennünk, akkor ezek inkább a műfajokon belül jelennek meg. Vannak vígoperák, mint mondjuk a Kékszakáll, amit az Operettben játszunk, és olyan operettszólamok, amik már operai minőséget követelnek. Tehát az operán és az operetten belül is vannak apró stílusbeli különbségek, amik egymásnál megjelennek.

_E_L73281-094715.jpg

Boncsér Gergely (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

A Palotakoncertek az operett műfajának kiemelt eseményei. Milyen ezeknek az esteknek a hangulata?

Az elején mindig nagyon izgulunk, mert erre az estére soha nem egy szokványos gálával készülünk, minden évben egy kifejezetten erre az egyetlen alkalomra szóló összeállítás készül. Vagyis mindig premiernek számít, és az ember a premiereken mindig izgul… De ez épp csak addig tart, amíg színpadra nem lépünk, mert

ahogy ott megállsz a gyönyörű környezetben és megszólal a zene, egyszerűen feloldódsz, és rájössz, hogy itt azt csinálod, amit a leginkább szeretsz,

a közönség azért jött, hogy eltöltsön egy emlékezetes estét, úgyhogy hajrá, élvezzük a helyzetet.

_E_L83181-094717.jpg

Boncsér Gergely (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Az idei gálán milyen számokban lépsz színpadra?

A csodás kis feleségemmel, Bordás Barbival énekeljük Frick és Gabrielle duettjét a Párizsi életből. Ezen kívül Lehár Ferenc Cárevics című operettjéből a Volga dalt adom elő. Ezzel a számmal még nem találkoztam a pályám során, azaz igazi debütálás lesz és máris az egyik kedvencemmé lépett elő. Azért szeretem nagyon ezt a dalt, mert akkor lesz igazán hatásos, ha az ember a szívét-lelkét beleteszi, de közben minden sallangot levesz róla.

Hogy látod, milyen súlya, jelentősége van ezeknek a koncerteknek?

Kétségkívül súlya van, az operett kedvelői már ismerik és várják „A” Palotakoncerteket, amik az elmúlt években Magyarország kiemelkedő koncerteseményeivé léptek elő. De ezek csak egyszer vannak egy évben. Ezért az egyik szemem sír, a másik viszont nevet, mert hála a Duna Televíziónak sok millióan láthatják a tévéfelvételt, amit ráadásul egész évben folyamatosan ad a csatorna. Egy olyan minőségi műsort kapnak a nézők, amit újra és újra szívesen néznek. Itt lehet lemérni igazán ennek a koncertnek a súlyát.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Lányával, Norával zenél Fischer Iván a Fesztiválzenekar új évadában

A Budapesti Fesztiválzenekar bejelentette új évadát, amelynek fénypontjába Monteverdi Orfeója kerül Fischer Iván befejezésével.
Klasszikus

Lehet, hogy hiába gyakorolsz, minden a genetikán múlik

Sokan úgy tartják, hogy a kimagasló eredményekhez gyakorlás, gyakorlás és gyakorlás kell. Nos, ez nem igaz, sokkal több múlik a genetikán.
Zenés színház

Miért írt új befejezést az Orfeóhoz Fischer Iván?

Valami nem stimmel Monteverdi Orfeójával. Fischer Iván több mint negyven éve ezt érzi, és most tett is érte, hogy ne így legyen: új befejezést írt hozzá. Hogy miért volt erre szükség?
Tánc

Nálunk vetítik először a Rudolf Nurejev-portréfilmet

Április 2-án egyetlen alkalommal - a Rudolf Nureyev Nemzetközi Balettverseny részeként - eredeti nyelven, angolul, felirat nélkül vetítik az Urániában a White Crow című portréfilmet, még a hivatalos, New York-i premiervetítés előtt.
Tánc

Magyar versenyzőknek is szurkolhatunk a New York-i Balettverseny döntőjében

Ma kezdődött a Valentina Kozlova International Ballet Competition döntője New Yorkban, amelyen egy táncos, egy koreográfus és egy zsűritag is képviseli hazánkat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház varázsfuvola

Papagenóból Csubakka lesz ebben a Varázsfuvola-rendezésben

A legtöbbet fecsegő operahős szőrbundát és rózsaszín melllbimbókat kapott a Norvég Nemzeti Opera előadásában. Nézze meg a teljes előadást!
Zenés színház magazin

Miért írt új befejezést az Orfeóhoz Fischer Iván?

Valami nem stimmel Monteverdi Orfeójával. Fischer Iván több mint negyven éve ezt érzi, és most tett is érte, hogy ne így legyen: új befejezést írt hozzá. Hogy miért volt erre szükség?
Zenés színház opera

Edita Gruberová visszavonul

Utolsó operaelőadására készül a neves szlovák szopránénekesnő, aki a közelmúltban az Erkel Színházban is fellépett.
Zenés színház hír

101 éves korában elhunyt Bán Elemér operaénekes

A művészt a debreceni Csokonai Színház – melynek örökös tagja volt – saját halottjának tekinti.
Zenés színház hír

Kovács János az Operaház korrepetitorainak munkáját méltatta

"Szívből gratulálok nagyszerű billentyűs kollégáimnak" - írja.