Zenés színház

Bordás Barbara: Egy gálaesten előtérbe kerülnek az egyéniségek

Budavári Palotakoncert-interjúk 18.
2018.08.01. 11:15
Ajánlom
„Szubrett lelkű primadonna vagyok” – nyilatkozta egyszer Bordás Barbara. Az Operettszínház megbecsült művésze a közelgő Palotakoncertek kapcsán arról is beszélt, milyen barátság fűzi össze a színház énekeseit.

Bordás Barbara a Budavári Palotakoncertek egyik állandó művész vendége, csupán egy alkalommal nem vett részt a gálán, amikor épp babát várt. Minden évben nagyon várja a fellépést az Oroszlános Udvarban, mert miközben egy rendkívül exkluzív környezetben lépnek színpadra, az előkészületek és próbák hangulata végtelenül családias, ahogy fogalmaz:

„Kicsit olyan ez, mint egy osztálykirándulás, aminek a végén van egy nagyon különleges koncert.

Jó érzés, amikor az ember egy pihentebb, nyári időszak után ismét találkozik a társaival. Az évadban nagy a hajtás, mindenki ezer felé dolgozik, ilyenkor azonban van időnk örülni egymásnak, ráérünk beszélgetni. A nyár kissé nyugalmasabb, s a köztünk lévő fesztelenség intim és baráti légkört ad a Palotakoncertnek, aminek köszönhetően mindenki a tudása legjavát tudja adni, hiszen az energiáit csak erre az előadásra mozgósítja.”

_E_L8151-111249.jpg

Bordás Barbara a Palotakoncertek próbáján (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Barbi az idei gálaesten három számban szerepel, amelyek közül csupán a Csárdáskirálynő Emlékszel még című duettjét énekelte korábban. A másik két dalt kifejezetten erre az alkalomra szánta neki Lőcsei Jenő, aki nem csak az est koreográfusaként vesz részt a produkcióban, hanem ebben az évben az ő koncepciója mentén, az ő rendezésében valósul meg a gálaest. Az egyik a Párizsi életből Frick és Gabrielle duettje, amelyet férjével, Boncsér Gergely operaénekessel ad elő, a másik Dubarry belépője, melyben Frankó Tünde a partnere.

Day_3_084-111246.jpg

Bordás Barbara (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

A művésznő azt mondja, teljesen másként kell készülni rá, és máshogy kell jelen lenni egy ilyen típusú koncerten, mint egy színházi előadáson. „Az előadás alatt ritkán tud »leülni a hang«, nincs sok pihenő idő két dal között, itt viszont előfordul, hogy 15-20 percig csöndben vagy, aztán megint egyszer csak topon kell lenni.”

„Kezdő énekesként az embernek meg kellett tanulnia, hogy hiába énekelt be a koncert kezdése előtt, ha csak a második felvonásban lép színpadra, előtte újra skálázni kell kicsit, mert az éneklésre használt izmok épp úgy műkődnek, ahogy a testünk minden más izma, bemelegítés után fél órával már nem tud azonnal tettre kész lenni. A másik lényeges különbség, hogy egy darabban egy karakter bőrébe bújsz bele, őt kell hitelesen megjelenítened a rendező instrukciói mentén.

Egy gálaesten viszont a karakter megformálása mellett a te egyéniséged is jobban előtérbe kerül, így egy-egy dalban a saját elképzeléseid is jobban megvalósulhatnak, ez pedig szárnyakat tud adni.”

Day_3_133-111250.jpg

Bordás Barbara a Palotakoncertek próbáján (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

„Az idei Palotakoncert egy nagyon színes kavalkád lesz, sokan vagyunk benne és sok új, izgalmas rendezői-koreográfiai ötlet segíti, hogy a nézők a régi és az új dalokban egyaránt új oldalunkról ismerhessenek meg bennünket” – mondta az énekesnő. „Nagyon nagy várakozással tekintek erre a két estére. Ez most tényleg valami más lesz. Kíváncsi vagyok, hogyan fogadják majd a nézők.”

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

Kapcsolódó

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

A Budapesti Operettszínház gálaműsorral, a Nemzeti Táncegyüttes csárdással várja vendégeit a VI. Budavári Palotakoncerteken az Oroszlános Udvarban augusztus 3-5. között.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Ön mit szól a legújabb budapesti Sisi-szoborhoz?

Új, egész alakos szobrot kapott Sisi, azaz Erzsébet királyné a Madách téren, ám felmerül néhány kérdés az alkotással kapcsolatban.
Klasszikus

Nyolc percen át ünnepelték Kurtág operáját, a zeneszerző rádión hallgatta az előadást

Nyolc percig tapsolta Kurtág György első operájának ősbemutatóját a Scala milánói operaház közönsége csütörtök este - számolt be a Corriere della Sera olasz napilap a többnyire szakmai közönség előtt tartott előadásról.
Könyv

A nő, aki beleszületett az irodalomba, és azóta is benne él – Szabó T. Anna

Első novelláskötetét, a Töréstesztet egyfajta katalizátornak szánta, hogy begyújtson valamit, akkor is, ha fáj, hiszen nem lehet megúszni. Szabó T. Anna Kult50-ben megjelent portréja.
Tánc

Lélegzetelállító klippel tér vissza a Polunyin-Hozier páros

Az ukrán balettművész öt évvel ezelőtt az ír zenész Take Me To Church című zenéjére készült David LaChapelle-videoklipben robbant be a köztudatba. Most ismét összeálltak egy remekműre.
Klasszikus

Miért nem vették fel a Zeneakadémiára ezt a tehetséges zongoristát?

Ezt kérdezte a legendás Leon Fleisher, amikor először találkozott Érdi Tamással. A torontói Királyi Konzervatórium zongora tanszakán látássérültként is elfogadták a fiatalember jelentkezését, ezt a napot örökíti meg a következő szemelvényünk a zongoraművészről szóló könyvből.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kult50

A hazai zenés színház „mindenese”: Szemenyei János

Színész és zeneszerző egy személyben, aki igazi otthonát a zenés színpadokon találta meg. Szemenyei János Kult50-ben megjelent portréja.
Zenés színház magazin

Nyomozás az Operában – akcióban a jogi osztály

Noha az egyik legfelemelőbb érzés kétségkívül a művészeket illeti, amikor a színpadon megcsillogtathatják tudásukat, majd fürdőzhetnek a közönség jól megérdemelt elismerésében, mégis, ahhoz, hogy ez létrejöhessen, többek között az Opera jogi csapatának hathatós közreműködésére is szükség van.
Zenés színház ajánló

Egy operettlegenda a József Attila Színház színpadán

Három emblematikus operettet jegyez a magyar színháztörténet: a Csárdáskirálynőt, a Mágnás Miskát illetve a Csókos asszonyt. Utóbbi Szilágyi László és Zerkovitz Béla örökbecsű műve, ami második éve fut a József Attila Színházban.
Zenés színház opera

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Zenés színház opera

Vajda Gergely Kékszakállút vezényel Palermóban

Schönberg A sors keze című egyfelvonásosát és Bartók Béla Kékszakállúját játssza a palermói Teatro Massimo. Utóbbinak két főszereplője Bretz Gábor és Schöck Atala.