Zenés színház

Bordás Barbara: Egy gálaesten előtérbe kerülnek az egyéniségek

Budavári Palotakoncert-interjúk 18.
2018.08.01. 11:15
Ajánlom
„Szubrett lelkű primadonna vagyok” – nyilatkozta egyszer Bordás Barbara. Az Operettszínház megbecsült művésze a közelgő Palotakoncertek kapcsán arról is beszélt, milyen barátság fűzi össze a színház énekeseit.

Bordás Barbara a Budavári Palotakoncertek egyik állandó művész vendége, csupán egy alkalommal nem vett részt a gálán, amikor épp babát várt. Minden évben nagyon várja a fellépést az Oroszlános Udvarban, mert miközben egy rendkívül exkluzív környezetben lépnek színpadra, az előkészületek és próbák hangulata végtelenül családias, ahogy fogalmaz:

„Kicsit olyan ez, mint egy osztálykirándulás, aminek a végén van egy nagyon különleges koncert.

Jó érzés, amikor az ember egy pihentebb, nyári időszak után ismét találkozik a társaival. Az évadban nagy a hajtás, mindenki ezer felé dolgozik, ilyenkor azonban van időnk örülni egymásnak, ráérünk beszélgetni. A nyár kissé nyugalmasabb, s a köztünk lévő fesztelenség intim és baráti légkört ad a Palotakoncertnek, aminek köszönhetően mindenki a tudása legjavát tudja adni, hiszen az energiáit csak erre az előadásra mozgósítja.”

_E_L8151-111249.jpg

Bordás Barbara a Palotakoncertek próbáján (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Barbi az idei gálaesten három számban szerepel, amelyek közül csupán a Csárdáskirálynő Emlékszel még című duettjét énekelte korábban. A másik két dalt kifejezetten erre az alkalomra szánta neki Lőcsei Jenő, aki nem csak az est koreográfusaként vesz részt a produkcióban, hanem ebben az évben az ő koncepciója mentén, az ő rendezésében valósul meg a gálaest. Az egyik a Párizsi életből Frick és Gabrielle duettje, amelyet férjével, Boncsér Gergely operaénekessel ad elő, a másik Dubarry belépője, melyben Frankó Tünde a partnere.

Day_3_084-111246.jpg

Bordás Barbara (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

A művésznő azt mondja, teljesen másként kell készülni rá, és máshogy kell jelen lenni egy ilyen típusú koncerten, mint egy színházi előadáson. „Az előadás alatt ritkán tud »leülni a hang«, nincs sok pihenő idő két dal között, itt viszont előfordul, hogy 15-20 percig csöndben vagy, aztán megint egyszer csak topon kell lenni.”

„Kezdő énekesként az embernek meg kellett tanulnia, hogy hiába énekelt be a koncert kezdése előtt, ha csak a második felvonásban lép színpadra, előtte újra skálázni kell kicsit, mert az éneklésre használt izmok épp úgy műkődnek, ahogy a testünk minden más izma, bemelegítés után fél órával már nem tud azonnal tettre kész lenni. A másik lényeges különbség, hogy egy darabban egy karakter bőrébe bújsz bele, őt kell hitelesen megjelenítened a rendező instrukciói mentén.

Egy gálaesten viszont a karakter megformálása mellett a te egyéniséged is jobban előtérbe kerül, így egy-egy dalban a saját elképzeléseid is jobban megvalósulhatnak, ez pedig szárnyakat tud adni.”

Day_3_133-111250.jpg

Bordás Barbara a Palotakoncertek próbáján (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

„Az idei Palotakoncert egy nagyon színes kavalkád lesz, sokan vagyunk benne és sok új, izgalmas rendezői-koreográfiai ötlet segíti, hogy a nézők a régi és az új dalokban egyaránt új oldalunkról ismerhessenek meg bennünket” – mondta az énekesnő. „Nagyon nagy várakozással tekintek erre a két estére. Ez most tényleg valami más lesz. Kíváncsi vagyok, hogyan fogadják majd a nézők.”

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

Kapcsolódó

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

A Budapesti Operettszínház gálaműsorral, a Nemzeti Táncegyüttes csárdással várja vendégeit a VI. Budavári Palotakoncerteken az Oroszlános Udvarban augusztus 3-5. között.

Programkereső

Legnépszerűbb

Tánc

25 éve halt meg Róna Viktor, aki még Nurejevvel is jó barátságot ápolt

Adottságai egyáltalán nem predesztinálták a balettművész-pályára, szorgalmának köszönhetően mégis világhírnévre tett szert az 1994. január 15-én elhunyt Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas balettművész, aki Rudolf Nurejev pályájának is meghatározó alakja volt.
Plusz

Ilyet még nem hallottál: hódít a mongol torokének metál

Nem a hörgős metálról van szó, hanem tradicionális mongol hangszereken és énektechnikával előadott heavy metálról, aminek hirtelen rengeteg rajongója akadt világszerte.
Klasszikus

Gyönyörű Bach-klipet forgatott Yo-Yo Ma

A világ 36 helyszínére viszi el Yo-Yo Ma Bach-csellószvitjeit. Íme a projekt lenyűgöző első klipje.
Klasszikus

Ez az első élvonalbeli vonósnégyes, amelyben többségben vannak a nők

Az Artemis Quartetből kilépett két tag, nők érkeztek a helyükre. Ilyenkor felvetődik a kérdés: miért a férfiak uralják a kamarazenét?
Klasszikus

Az Óbudai Danubia mutathatja be Kurtág György operáját itthon

Előreláthatóan 2020-ban. Jövőbeli terveiről tájékoztatta a sajtót Óbuda 25 éves zenekara.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház bécs

Anna Nyetrebko lesz az idei Bécsi Operabál díszvendége

Anna Nyetrebko orosz-osztrák sztárszoprán és férje, Yusif Eyvazov azerbajdzsán tenor lesz az idei Bécsi Operabál díszvendége.
Zenés színház hír

Meghirdették a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekversenyt

Az operett nemzetközi népszerűsítése és új tehetségek felfedezése a célja a XI. Nemzetközi Lehár Ferenc Operett Énekversenynek.
Zenés színház premier

A Liliomfi zenés változatát mutatja be a Madách

A Liliomfi musicalváltozatát mutatja be március 23-án a Madách Színház. A zenés komédiát Szigligeti Ede műve alapján Szente Vajk írta, zenéjét Bolba Tamás szerezte.
Zenés színház gyász

Elhunyt a világhírű Wagner-énekes, Theo Adam

A német operaénekes, korának egyik nagy Richard Wagner- és Richard Strauss-előadója 92 éves volt.
Zenés színház magazin

Ma ünnepeljük a magyar musical napját

Azért esett a választás erre a napra, mert 1961. január 12-én mutatta be a Petőfi Színház az első magyar musicalt, az Egy szerelem három éjszakáját.