A szavazáson a Frankfurti Opera lett a második, a német nagyváros dalszínházának zenészei pedig sorozatban harmadszor nyerték el az év zenekara címet. A rendezők közül Achim Freyert jutalmazták Schönberg Mózes és Áronjának zürichi színreviteléért - Freyer Budapesten is rendezni fog -, a legjobb karmester amszterdami teljesítményéért Mariss Jansons lett (az Anyegint vezényelte), a legjobb kórus a Stuttgarti Staatsoperé. Az év feltörekvő tehetsége címet az orosz Julija Lezsnyeva kapta.
A brüsszeli Théâtre Royal de la Monnaie a harmadik Németországon kívüli nyertes (Graz 2001-ben, Bázel 2009-ben és 2010-ben bizonyult a legjobbnak), és az első német nyelvterületen kívüli operaház, amelyet a kritikusok a legjobbnak ítélnek. A repertoárját tekintve sokoldalú teátrum sikere hozzáértők szerint mindenekelőtt Peter de Caluwe intendánsnak köszönhető. Az Opernwelt határozott nézeteket valló, türelmes emberként jellemezte a szakembert, aki inkább a háttérben tevékenykedik, egyeztet a művészekkel és az operaház dolgozóival, és nem a széles nyilvánosság előtt "produkálja magát". Brüsszeli lett az év előadása is, Giacomo Meyerbeer A hugenották című darabját Marc Minkowski vezényelte, Oliver Py rendezte.
Az év énekesévé választott Johann Martin Kränzle baritont méltatták Wolfgang Rihm darabja, a Dionüszosz salzburgi ősbemutatóján nyújtott teljesítményéért. A Nietzsche-szövegek alapján készült mű lett az esztendő ősbemutatója, amelyet Pierre Audi rendezett és Ingo Metzmacher vezényelt. Az év "újra felfedezése" Mieczyslaw Weinberg lengyel-orosz komponista évtizedek óta elfeledett munkája, az európai zsidók meggyilkolásáról szóló Die Passagierin (Az utazónő) lett. A David Poutney által rendezett előadást a Bregenzi Ünnepi Játékokon láthatták a nézők. A legjobb jelmez a bayreuthi Lohengriné (tervező: Reinhard von Thannen), a legjobb díszlet a Martin Zehetgruberé (a müncheni Ruszalkához és a Berlini Staatsoper Wozzeckéhez tervezett munkáiért).