Zenés színház

Bukaresti operaház: Hátraarc, vagy előre?

2016.04.21. 09:41
Ajánlom
Mégis Johan Kobborg dán balettművész marad a bukaresti opera művészeti vezetője. Kobborg még április elején mondott le tisztségéről, amit a vezetőség elfogadott. A román kulturális miniszter újra kinevezte a nemrég – saját maga által - leváltott főigazgatót is, igaz, csak ideiglenesen, három hónapra.

A Kobborg visszahelyezéséről szóló döntést április 20-án Vlad Alexandrescu román kulturális miniszter jelentette be egy közösségi oldalon. Kobborg is megerősítette, hogy a bukaresti dalszínháznál marad. A miniszter visszahelyezte három hónapra ideiglenes főigazgatónak George Calint, akit április elején ő maga váltott le.

kobborg

kobborg (Fotó/Forrás: pinterest.com)

Az április eleji vezetőségváltás után éles konfliktus tört ki az intézmény balettkarához tartozó külföldi művészek és az opera román művészei között, miután a miniszter Tiberiu Soare karmestert nevezte ki főigazgatónak. Soare a kinevezése után azonnal leváltotta Kobborgot arra hivatkozva, hogy a művészeti igazgatói tisztség nem létezett az intézmény szerkezeti felépítésében, így Kobborg törvénytelenül töltötte be.

A konfliktus nyomán a dán koreográfus élettársa, a szintén világhírű Alina Cojocaru román balettművész is kilátásba helyezte, hogy megszakítja együttműködését a bukaresti operával. Alexandrescu tájékoztatása szerint a mostani megállapodás alapján Cojocaru továbbra is fellép a bukaresti operában.

A miniszter reformokat is kilátásba helyezett, és közölte, hogy három hónap múlva nemzetközi elismertségnek örvendő menedzsert fog kinevezni az intézmény élére.

A román kulturális sajtó kedvezően fogadta a dán művész újításait, egyik fő érdemének számos fiatal külföldi táncos leszerződtetését tekintették.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Ezeket a könyveket vásárolták legtöbben karácsonyra

A könyv az egyik legjobb dolog, ami a fa alá kerülhet – legalábbis szerintünk. A decemberi eladási adatokból az is kiderül, hogy melyik kötetekkel lepték meg szeretteiket a vásárlók.
Tánc

Szergej Polunyin elvesztette a józan eszét?

Először a mellkasára tetováltatta egy politikus arcképét, majd homofób és kirekesztő üzeneteket posztolt Instagram oldalán. A táncvilág komoly aggodalmát fejezte ki a táncos mentális állapota miatt.
Klasszikus

Mit játszhat egy fagottista a tévémacin túl?

A kérdésre a választ Stefán Zsófia koncertje adhatja meg, aki a Concerto Zeneházban lép fel január 14-én.
Vizuál

Pont a Mona Lisánál nem működik a Mona Lisa-hatás

Leonardo da Vinci híres portréjához számos rejtély kapcsolódik a hölgy személyétől a mosoly okáig. Az egyik legutóbbi kutatás annak járt utána, tényleg követi-e a tekintetével a titokzatos asszony a nézőit.
Könyv

Rovarokkal, penésszel, idővel való küzdelem a corvinák védelmében

Vegyészek, restaurátorok, ötvös- és textilművészek is munkálkodtak azért, hogy Mátyás király világhírű kódexei fennmaradjanak.

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház premier

A Liliomfi zenés változatát mutatja be a Madách

A Liliomfi musicalváltozatát mutatja be március 23-án a Madách Színház. A zenés komédiát Szigligeti Ede műve alapján Szente Vajk írta, zenéjét Bolba Tamás szerezte.
Zenés színház gyász

Elhunyt a világhírű Wagner-énekes, Theo Adam

A német operaénekes, korának egyik nagy Richard Wagner- és Richard Strauss-előadója 92 éves volt.
Zenés színház magazin

Ma ünnepeljük a magyar musical napját

Azért esett a választás erre a napra, mert 1961. január 12-én mutatta be a Petőfi Színház az első magyar musicalt, az Egy szerelem három éjszakáját.
Zenés színház opera

Megházasodott Jonas Kaufmann

Elnézést a bulvárhírért, de sok Jonas Kaufmann-rajongó olvas minket, ezért nekik fontos lehet. A világhírű tenor elkelt!
Zenés színház magazin

Egy női párbaj és egy gyorsan megírt operett története: Luxemburg grófja

Újra látható az Operettszínházban Lehár Ferenc klasszikusa, a Luxemburg grófja, főszerepben Fischl Mónikával. Az ünnepelt énekesnőről és az öregecske udvarlójáról, és persze az igaz és nem annyira igaz szerelemről és a nagy tévedésekről szóló operett, a műfaj egyik legmulatságosabb története.