Zenés színház

Cseh Antal: „A lazaságot szeretem az operettben”

Budavári Palotakoncert-interjúk 11.
2018.07.25. 09:45
Ajánlom
Sarastro, Scarpia, Nabucco. A legendás basszus- és baritonszerepek mellett Cseh Antal szeret az operett műfajában is kirándulni, mert nemes kihívásnak tartja a mulattatást, főleg ha az a Palotakoncerteken történik.

Vendégként való debütálása a Palotakoncerteken éppúgy szól az operáról, mint a bordalokról?

Külföldön nagy hagyománya van annak, hogy operaénekesek, kimondottan baritonok is részt vesznek az operettgálákon. Itthon megszoktuk, hogy többnyire csak a tenorokat hívják, holott a baritonoknak éppúgy akad énekelni való az operettirodalomban. Ezért is örültem Vadász Dániel producer felkérésének a Palotakoncertekre. Korábban A sevillai borbélyban dolgoztunk együtt, most pedig a szentendrei Figaro házasságában. A Bor, dal, asszony gálán két szólószámot énekelek, Kodály Háry János című operájából a Toborzót, A cigánybáróból Zsupán belépőjét, ami sokszor operaénekesek tolmácsolásában hangzik el. A Bob herceg című Huszka Jenő-operettből négyen adjuk elő a bordalt, továbbá a finálékban is benne vagyok.

A Palotakoncertek igazi sikertörténet az operett műfajának a szempontjából, a legjobb számokkal, táncosokkal, énekkarral, látható zenekarral, ami plusz élményt nyújt a közönségnek.

CsehAntal3_GordonEszter-152325.jpg

A szürke öltönyben: Cseh Antal (Fotó/Forrás: Gordon Eszter)

Miben igényel másfajta megközelítést az operett, mint az opera?

A lazaságot szeretem az operettben.

Az operáról is azt gondolom, hogy alapvetően a szórakoztatás a célja. A műfaj adottsága ugyanakkor nem feltétlenül engedi ezt meg. Ha csak Verdi és Puccini operáit nézzük, nem a vidámságról szólnak, legalább hárman-négyen-öten halnak meg a nyílt színen. Az operettek nagy része viszont happyenddel végződik. A magam részéről jó fajta kihívásnak tartom a mulattatást, a közönség igényes szórakoztatását.

Hogyan alakul a következő évada Budapesten és Szegeden?

Ebben az évadban is sokat énekeltem az Erkel Színházban, jövőre negyven előadásom lesz ott. A következő évad elején a Szerelmi bájitallal Erdélyben turnézunk a budapesti Operaházzal. Novemberben az Egyesült Államokban vendégszerepelünk a Bánk bánnal. A Puccini-év keretében A Nyugat lányában szerepelek. Emellett az anyaszínházamról sem feledkezem meg. A Szegedi Nemzeti Színház operatársulatának összes premierjében benne vagyok.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Zenés színház

A Manon Lescaut-t adja elő a Nemzeti Filharmonikusok a Müpában

Puccini operája hangzik el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar következő koncertjén, a Manon Lescaut-t Vashegyi György vezényli és Káel Csaba rendezi.
Plusz

„Jön a szép kikelet” – megjelent a márciusi Fidelio

Részletes programbontásokkal, hírekkel, ajánlókkal és interjúkkal megjelent a 2024. márciusi Fidelio. Az ingyenes magazin megtalálható országszerte, az ismert terjesztési pontokon, és az online verzió is elérhető!
Könyv

A két macska az önreflexiót jelenti – Kepes András a Lírástudók vendége

A Két macska voltam berobbant a sikerlisták élére, így nem is volt kérdés, hogy Kepes Andrást is meghívjuk podcastunkba. A 75 éves tévés, újságíró most már szinte csak regényírással foglalkozik, és már a következő könyvét tervezi.
Plusz

Ez nem egy egyszemélyes történet – interjú Nagy Judit Évával

Nagy Judit Éva újságíró, kommunikációs és interkulturális tanácsadó hat év alelnökség után lett a Magyar–Kínai Baráti Társaság elnöke tavaly decemberben.
Vizuál

Egy rendhagyó névnap, pálinkával – megérkezett Hajdu Szabolcs új filmjének előzetese

Március 14-én debütál a mozikban a Kálmán-nap című film, Hajdu Szabolcs kapcsolati trilógiájának második darabja, amelyben a rendező az intimitás és a szexualitás hiányából fakadó feszültségeket és morális dilemmákat mutatja be.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

A Manon Lescaut-t adja elő a Nemzeti Filharmonikusok a Müpában

Puccini operája hangzik el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar következő koncertjén, a Manon Lescaut-t Vashegyi György vezényli és Káel Csaba rendezi.
Zenés színház hír

Miklósa Erika alapítványával együttműködve indít posztgraduális képzést a Pécsi Tudományegyetem

Együttműködési megállapodást kötött a Miklósa Erika Kossuth-díjas operaénekes által alapított KvintEsszencia Mesteriskola Alapítvány és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara. Az együttműködés keretében posztgraduális képzést indít az egyetem.
Zenés színház ajánló

Világhírű rendező Don Giovanni-produkciója látható az Operaházban

Salzburg, Berlin, Amszterdam, Madrid és Párizs után Budapesten is bemutatkozik Claus Guth 2008-as világhírű Don Giovanni-rendezése. A címszerepet kettős szereposztásban Bretz Gábor és Szemerédy Károly alakítja.
Zenés színház hír

Komlósi Ildikó Bartók-mesterkurzust tart

Az énekesnő, aki maga is számtalanszor formálta meg Judit szerepét A kékszakállú herceg várában, február végén négy napon át dolgozik a kurzuson részt vevő fiatal művészekkel.
Zenés színház kritika

A női csábítás démoni ereje

Hiánypótló feladatot töltött be a Magyar Állami Operaház: bár Dvořák Ruszalkája a nemzetközi operaszínpadok kedvelt darabja, az intézmény saját produkcióban sosem játszotta még. A február 2-i előadáson jártunk.