Zenés színház

Dancs Annamari: „A klasszikus műfajban jobban ki tudom fejezni azt, ami én vagyok”

2011.03.07. 08:14
Ajánlom
A magyar főváros közönsége, amely a Csárdáskirálynő Stázijaként ismerhette meg Dancs Annamarit, valószínűleg nem lepődik meg azon, hogy a szubrett opera szakon végzett. De hogy a képlet bonyolultabb legyen, tegyük gyorsan hozzá, hogy sepsiszentgyörgyi születésű Annamari színpadi karrierje popénekesnőként indult.

- A neveddel, a klipjeiddel évekkel ezelőtt, erdélyi oldalakon találkoztam, aztán meglepetéssel olvastam, hogy opera szakra jártál Kolozsváron, ami azért elég messze esik a könnyűzenétől, a dance-től, aztán pedig jött az operett. Elég sajátos ez a pályaív.

- Eddig jól megfért az életemben mindegyik műfaj. Gyerekkoromban népdalokat énekeltem, művészeti líceumba jártam, a Székely Mikó Kollégium szólistája voltam négy évig. 1996-ban kezdtem könnyűzenét énekelni, és a 2000-es évek elejére komoly sikereket értem el a nagylemezekkel és a klipjeimmel, ugyanakkor azt éreztem, ami ebben a zenei műfajban megvalósítható, elértem. Jól éreztem magam ebben a műfajban, de valami mást is akartam. Az opera szak nagy falat volt, de úgy gondoltam, nincs vesztenivalóm, megpróbáltam, és sikerült. A pop és az opera így párhuzamosan futott.

- Nem akartak a konziban lebeszélni a popműfajról?

- Azt mondták, felejtsem el, mert fizikailag képtelenség a kétféle hangképzést egyszerre csinálni. Azzal ijesztgettek, hogy el fogom veszíteni a hangom. Válaszút elé állítottak: vagy-vagy. Én viszont eldöntöttem, hogy igenis lehet ezt a kettőt párhuzamosan művelni, csak tudatosan kell művelni.

- Az operettel mikorra datálható a találkozás?

- 2007-re. Beleszerettem, őrült módon gyakoroltam, így másfél hónap alatt elkészült egy lemez Tarján Pál tenor közreműködésével, amivel sokat turnéztunk. Ezen persze meglepődtek otthon, Erdélyben, hogy 12 év után előrukkolok egy egészen más műfajjal, kezdetben megkaptam, hogy ez biztosan nem is én vagyok, a koncerteken playbackelek. Egy idő után persze rádöbbent a közönség, hogy de, igen, engem hall és lát. Tavaly pedig meghívtak Bukarestbe, a Ioan Dacian Nemzeti Operettszínházba, hogy operettet játsszak.

- Casting eredményeképp kaptad meg a szerepet?

- Meghallgatásra hívtak, de igazából nem tudtam, mire válogatnak szereplőket. Inkább az volt bennem, hogy szerettem volna véleményt hallani arról, hogyan csinálom ezt a műfajt, hogy azok, akik avatott szakértők, hitelesen ítéljék meg, érdemes-e ezzel foglalkoznom. A bukaresti casting eredményeképp kaptam meg a Marica grófnő és a Csárdáskirálynő szubrettszerepeit, ami kétszeresen is kihívás: egyrészt azért, mert nem csupán énekelni, hanem játszani is kell, s mindezt románul. Aztán tavaly júniusban kértem meg Kerényi Miklós Gábort, hogy hallgasson meg. Amikor előtte énekeltem itt Budapesten, akkor is az volt számomra a legfontosabb, hogy visszajelzést kapjak arról, érdemes-e folytatni.

- Tudtad, hogy készítik a Csárdáskirálynő felújítását?

- Egyáltalán nem, csak a meghallgatás után tudtam meg, amikor megkérdezte, lenne-e kedvem Stázit itt is eljátszani, hiszen a szerepet tudom, csak magyarul kell megtanulnom. Óriási megtiszteltetésnek vettem a felkérést, hiszen operett szempontjából ez a Mekka.

- Tavaly a Nyár a Lánchídon keretében láttalak Tarján Pállal fellépni. Furcsa volt, hogy szubrett-táncos komikus és primadonna-bonviván kettősöket is előadtatok, különösen azért, mert a te aranyszínű ruhád inkább a primadonnára utalt, a mozgásod energikussága viszont szubrettet idézett. A Csárdáskirálynőben Stázit játszol - jól érzed magad ebben a szerepkörben?

- Amióta színházban játszom, azóta tudom, hogy hangilag, alkatilag szubrett vagyok, és nagyon jól érzem benne magam. Passzol hozzám mentalitásban, színes, játékos, kihívás azért is, mert rengeteg akrobatika, nyaktörő mutatvány van benne. A primadonnadalokat pedig  a közönség miatt vállalom be, hiszen a nézőtéren elvárják a slágereket, illetve ezzel is egy új oldalamat mutathatom meg.

- A színházban mennyire számítasz pályakezdőnek?

- Előadói gyakorlatom van, hiszen tizenöt éve vagyok a pályán, tíz szólólemezt , tizenhét videoklipet, és több mint kétezer koncertet tudok magam mögött,  de mindezek ellenére egy színházi előadásban játszani egészen más. Igyekszem nagyon figyelni, alkalmazkodni minden rendezői kéréshez. Itt, a Budapesti Operettszínházban sokat tanulok a nagyoktól  és ezért nagyon hálás vagyok.

- A popénekes Dancs Annamarit ezek szerint elfelejthetjük egy időre?

- Érdekes, mert Oroszországból rengeteg rajongói levelet és felkérést kapunk mostanában, és készül egy új dalom is, tehát ezen a vonalon is vannak új projektek elindítva. A klasszikus műfajban jelenleg jobban ki tudom fejezni azt, ami én vagyok, a mai popzene nagyon leegyszerűsödött, és ebben énekesnőként nem tudom megmutatni magam. A klasszikus műfajokba több munkát kell belefektetni, ez igaz, de több lehetőséget is hoz magával, hosszabb pályát és több kihívást ígér. A pályámon eddig soha semmire nem görcsöltem rá, hagytam, hogy sodródjak. A nagy dolgok mindig így történtek velem.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Meztelenre vetkőzni még az orvos előtt sem!

Láthatóvá válnak a cselédlányok, szegényebb sorból való asszonyok hétköznapjai, a kor egészségügyi, higiéniai, sőt erkölcsi viszonyai. Szécsi Noémi legutóbbi kötetében dr. Hugonnai Vilma, az első magyar orvosnő rendelési naplói alapján enged bepillantást a 19. század végén és a 20. század elején élő nők életébe.
Klasszikus

Különleges koncertpárral indítja új évadát a Zeneakadémia

A Zeneakadémia és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar közös hangversenyén a Kossuth-díjas Balázs János szólójával hallható Rahmanyinov összes zongoraversenye és a virtuóz Paganini-variációk augusztus 18-án és 19-én a Nagyteremben. A vendégkarmester a kanadai Charles Olivieri-Munroe lesz.
Jazz/World

5,3 milliárd forint a zenészeknek, kluboknak, fesztiváloknak és technikusoknak

Kezdjünk barátkozni a raktárkoncert fogalmával! A kormány a rendezvényszervezők, a klubok és a technikai személyzet támogatását tervezi a most bejelentett csomaggal. Gulyás Gergely az SZFE-t érintő kérdésekre is válaszolt.
Jazz/World

A boglári közönséget táncoltatja meg pénteken a Budapest Bár

Azt már egyértelműen láthatjuk, hogy 2020 nem a nagykoncertek és a többezres fesztiválok éve, de a Budapest Bár legénysége ebben a nehéz helyzetben sem maradt tétlen. Az utóbbi hónapokban tökéletesítették friss lemezük dalait és előkészítettek egy koncertszínházi darabot, amit augusztusban és szeptemberben több ízben is meghallgathatunk. Legközelebb 7-én, pénteken lépnek fel Balatonbogláron, a Kultkikötő 15. születésnapján. A zenekar vezetőjével, Farkas Robival beszélgettünk.
Színház

Szeptemberben sem tartják meg a POSZT-ot

A szervezők közleménye szerint egy későbbi időpontban rendezik meg a 20. Pécsi Országos Színházi Találkozót.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Csábító francia dallamok a Benczúr Kertben

Három fiatal, de a startvonalon már túl járó művész, madarak kórusától kísért estjét élvezhetik augusztus 16-án a lombok alatt. Offenbachtól Delibes-ig, a zenés színházi irodalom legjavából válogatva tíz népszerű operaária, illetve duett szólal meg Horti Lilla és Lusine Sahakyan előadásában.
Zenés színház interjú

„Újra élünk” – Budapesten a két olasz sztárénekes

A legnépszerűbb Rossini-opera, A sevillai borbély két este, augusztus 7-én és 9-én látható a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. Figaro és Rosina szerepében Giorgio Caodurót és Annalisa Stroppát láthatja-hallhatja a magyar közönség. A két olasz művész a világ legnagyobb operaszínpadait külön-külön is meghódította, de közös történetük is van.
Zenés színház interjú

Fontos, hogy a magyar lelkünk is benne legyen ezekben az előadásokban

A Budavári Palotakoncert meghívott vendégeként augusztus 8-án két erdélyi művész, Hary Judit és Fülöp Márton is szívhez szóló, emlékezetes élményt nyújtó produkciókkal készül megajándékozni az Oroszlános Udvarba érkező közönséget. A Kolozsvári Magyar Opera művészeivel a közelgő gála kapcsán arról is beszélgettünk, hogy határon túli magyarokként miért kiemelkedő fontosságú számukra ez a találkozás és maga az operett műfaj.
Zenés színház interjú

„Ez az a szívdobbanás, ami bennünk is él”

Az idei gálán két testvér, két virtuóz zenész, a Jávorkai Brothers is lenyűgöző produkciókkal várja majd az Oroszlános Udvarba érkező közönséget. Jávorkai Sándor és Jávorkai Ádám - egy hegedűművész és egy gordonkaművész –-, akik számos más díj mellett 2009-ben Ausztriában az Év Művészei címet is elnyerték – a Budavári Palotakoncertek kapcsán az általuk megszólaltatott különleges hangszerek történetei mellett többek között az operettel kapcsolatos gondolataikat is megosztották velünk.
Zenés színház hír

Parkfoglaló gála Jonas Kaufmannal

Az Eiffel Műhelyház körüli hatalmas park ad otthont annak a nagyszabású gálaműsornak, amelyen az Opera művészei és napjaink legnépszerűbb tenorja, Jonas Kaufmann lépnek a közönség elé augusztus 19-én.