Zenés színház

Domingo először lép fel a pesti Operában

2015.07.21. 08:17
Ajánlom
2016. február 6-án az Opera Shakespeare Báljának sztárvendége Placido Domingo lesz.

Placido Domingo mellett három hazai operaénekesnő lép közönség elé a főműsorban: Rálik Szilvia, Sáfár Orsolya és Szemere Zita szerepel a világsztárral, a későbbi órákban a könnyűzenei együttesek közül a Back II Black, a KFT és a Mystery Gang játszik a bálteremben.

Domingo a múlt héten Facebook-oldalán, videóüzenetben jelentette be a közönségnek, hogy immár hivatalosan is elfogadta a Magyar Állami Operaház meghívását a 2016. februárjában rendezendő Shakespeare Bálra, amely a budapesti dalszínház következő évadának egyik legjelentősebb eseménye. Az előző évi Faust Bál alkalmával első ízben érkezett Magyarországra a világ operaéletének ugyancsak kiemelkedő egyénisége, Angela Gheorghiu. A világhírű szopránnal ellentétben Domingo hosszú évtizedek óta ápol közvetlen kapcsolatot a magyar közönséggel, hisz több szerepben is hallható volt pályájának első felében az Erkel színpadán. Azonban utolsó színházi fellépésére csaknem 30 éve került sor, az Andrássy úti Operaházban pedig még sohasem énekelt. A Shakespeare Bálon való szerepvállalásával kapcsolatban kiemelte: "Régi álma valósul meg azzal, hogy színpadra léphet a gazdag múltra visszatekintő Magyar Állami Operaházban, és különösen fontos, hogy ez alkalommal fellépése jótékonysági céllal is párosul."

Ókovács Szilveszter főigazgató a sztártenor felkérésével kapcsolatban hangsúlyozta: "A híres spanyol művész fellépése önmagán túlmutató jelentőségű: Domingo személyében a mai operaélet legnagyobb alakja jön el hozzánk, a még mindig aktív, de már életében rég legendává vált tenorista. Domingónál nincs híresebb operaénekes az utca embere szemszögéből, és Domingo életművénél nincs nagyobb „aranyfedezet" senki mögött a szakma álláspontja szerint sem. Természetesen élünk a lehetőséggel, és igazi Domingo-ünneppé is formáljuk majd a februári estét, hisz Placido Shakespeare-hez hasonlatosan univerzális, mondhatnám: reneszánsz művész. Évekbe telt, de sikerült megnyernünk a Maestrót, és vele az Opera újraformált bálja, összművészeti estélye is immár szilárd alapokra kerül. Nemcsak az adakozni kívánó báli közönség, de a nemzetközi operaélet is számon tartja már a Magyar Állami Operaház tematikus évadait, sőt, farsangi estjét is. Ennek köszönhetően olyan művészek állnak a jó cél mellé, akiknek neve az egész világon a legmagasabb színvonalat jelenti."

Placido Domingo Facebook-üzenetét négy nap alatt közel húszezer rajongó tekintette meg a művész hivatalos oldalán, minek következtében a jövő februári bál iránti online érdeklődés megugrott. A jegyértékesítés már a nyár elején megindult. Az esemény az Opera Shakespeare-évadához kapcsolódóan a reneszánsz jegyében szerveződik, díszleteiben és szellemében a korszakhoz igazodik, ám megtartja küldetését: hogy értéket képviseljen és közvetítsen, ápolja és gondozza az Opera közel másfél évszázados hagyományát, továbbá hogy nemzeti öröksége részeként terjessze a kultúrát, népszerűsítse a művészeteket. Az esemény ugyanakkor alkalmat teremt arra is, hogy egy nemes cél érdekében az összművészet házában találkozzanak az ország kiválóságai, közéleti és gazdasági szereplői, valamint hazánk nemzetközileg is elismert egyéniségei. Az est fő missziója ismételten a karitativitás: az estély vendégei hozzájárulhatnak a közös célhoz, mely ezúttal is az Országos Mentőszolgálat hozzásegítése egy mentőautó megvásárlásához.

Az estély sztárvendégének feladata, hogy személyes jelenlétével garantálja a kimagasló minőséget, egyúttal egyedi jelentőséggel ruházza fel az egyszeri és megismételhetetlen alkalmat. Domingo a világ XX. és XXI. századi operaéletének kivételes szereplője, aki a „reneszánsz ember" attitűdjét is hordozza: művészként nemcsak kiváló operai kvalitásait adta a közönségnek. Előszeretettel kirándult az operett műfajába, fellépett könnyűzenei koncerteken, a Három Tenor formáció tagjaként világszerte népszerűsítette fő műfaját, amelyben később karmesterként is bemutatkozott; emellett évek óta fáradhatatlanul segíti az új nemzedékek tehetségeit. A sokoldalú művész február 6-án az Opera Shakespeare Bálján, Budapesten várja közönségét.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Plusz

Új remény – Művészek a rákkal küzdő magyar kajakosért

A Fidelio kezdeményezésére művészek is segítik Tóth Róbert ifjúsági Európa- és többszörös magyar bajnok kajakos gyógykezelését. Már felajánlotta segítségét Miklósa Erika, Polyák Lilla, Náray Erika és Józan László. A Fidelio örömmel fogadja a további művész támogatókat!
Klasszikus

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

101 évesen elhunyt Hilde Zadek szopránénekesnő

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.
Zenés színház magazin

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.