Zenés színház

Egy nap, három nyilatkozat az Operaházból

2010.09.17. 12:29
Ajánlom
Keveházi Gábor Harangozó Gyula tegnapi sajtótájékoztatójára és nyilatkozatára reagált, a Magyar Állami Operaház a Magyar Nemzet és az ECHO TV esetében sajtó-helyreigazítást kezdeményez.

A nyilatkozatokat az alábbiakban teljes terjedelmükben, változtatás nélkül közöljük.

Keveházi Gábor, a Magyar Állami Operaház Balett igazgatójának nyilatkozata 

Kijelentem, hogy Haragozó Gyula nyilatkozatainak, amelyek személyemet érintően a médiában elhangzottak és a sajtóorgánumokban megjelentek a napokban, semmilyen pontjukban, állításukban nem felelnek meg a valóságnak, igazságalapjuk nincs. Minden elhangzott állítása mélyen megsérti személyiségemet, ezért ezeket visszautasítom. Továbbá Harangozó már második alkalommal nyilatkozik meg, kinevezés vagy hivatalos írásos miniszteri felhatalmazás nélkül az Operaház és személyemet érintő ügyekben, megtévesztve és félrevezetve a közvéleményt, jogszerűtlenül magának vindikálva hivatalosan nem létező jogköröket. Harangozó szándékosan, és aljas szándékkal megtéveszti és félrevezeti a médiát, felhasználva a nyilvánosságot hamis állításainak rágalmainak közzétételére. Harangozónak, személyemet érintően minden elhangzott és megjelent kijelentésével és mely, annak bárminemű engem hátrányosan érintő következményeivel kapcsolatban merül fel, bírósági úton kell felelnie, és melyekre jogi úton fogok elégtételt venni, kell választ adnia. A mai napon az Operaház Miniszteri biztosánál, írásban kértem mindenre kiterjedő teljes átvilágításomat, továbbá mint az Operaház balettigazgatója javasolom és ezennel nyilvánosan megkérem Horváth Ádám Miniszteri biztos urat, hogy Harangozó Gyula volt balettigazgató, balettigazgatói megbízatásának teljes időszakára eső átvilágítását kezdeményezze és indítsa el.

Az Operaház balettegyüttesében munkámat szeretném nyugodt, tisztázott, zavaró elemektől mentesen folytatni, ezért nem kívánok a nyilvánosság előtt e témában a későbbiekben Harangozó által esetleg kiadásra kerülő hamis vádakra reagálni. Továbbá tisztelettel kérem, és remélem, hogy a Minisztérium mielőbb tisztázza az Operaház körül kialakult, presztízsünket romboló ügyeket.

Tisztelettel,

Keveházi Gábor sk.

balettigazgató

Kossuth-díjas, Kiváló Művész

a Magyar Állami Operaház örökös tagja, Mesterművész

A Magyar Állami Operaház közleménye a Magyar Nemzet 2010. 09. 08-án megjelent "Az Operaház fantommilliói" című cikkel kapcsolatban  

Budapest, 2010. szeptember 17., péntek - Az alábbi szöveggel a mai napon sajtó-helyreigazítást kezdeményeztünk:

A cikk címében és alcímében az Operaházat sértő, tartalmában is félrevezető, megalapozatlan és hiányos információkat közöl. A valós képet és megítélést a cikkben közöltekkel szemben az alábbi információk biztosítják.

Az Operaház a jegyértékesítő rendszer használatáért nem "hússzoros", hanem átlagos árat fizet, s a piacon más jegyértékesítő rendszerben nem biztosított szolgáltatásokat vesz ezért igénybe.

Az újságírót tájékoztattuk arról, hogy az általunk közölt 42,6 millió forint nem csupán "rendszerhasználati díjat", hanem a 2009. évben befolyt 971.116.574,-Ft jegyértékesítési bevétel után fizetett jutalékot is tartalmazza. A cikk ennek ellenére csupán rendszerhasználati díjról tesz említést.

A cikkből nem derül ki, hogy az ott említett három fővárosi színház milyen szolgáltatásokért, s milyen jogcímen fizeti a megjelölt összegeket. Az összehasonlítás így mindenképpen megalapozatlan.

A jegyértékesítési piacon az értékesítési jutalék mértéke általában kb. 2-10%, mely azonban a nyújtott egyéb szolgáltatások függvénye is.

Mindezekre tekintettel megállapítható, hogy az Operaház által fizetett díj mértéke átlagos.

Az eredeti, határozatlan időtartamú szerződést 1995-ben kötötték. Ekkor még nem volt közbeszerzési eljárásra vonatkozó hazai szabályozás. Az utolsó - jelenleg is hatályos - módosítását e szerződésnek 2003-ban írták alá. 1995-től ezen konstrukció öt főigazgató és három megbízott vezető időszaka alatt is megfelelően működött. Vass Lajos főigazgató semmiféle szerződést nem kötött az érintett céggel és nem is módosította azt. Viszont az Operaház jelenlegi vezetése - közzétett hatályos közbeszerzési tervében is rögzítetten - a jó gazda gondosságával eljárva már több hónappal ezelőtt elindította a konstrukció teljes felülvizsgálatát, s egy új közbeszerzési kiírás előkészítését.

A cikk állításaival szemben az Operaház által igénybe vett szolgáltatást ismereteink szerint ma egyetlen más jegyértékesítő rendszer sem tudja biztosítani.

1. APEH-engedély

Az Operaház által használt jegyértékesítő rendszer APEH által engedélyezett számítógép alapú pénztárgépes rendszer, melynek engedélyszáma megtalálható az alábbi linken: http://www.apeh.hu/adoinfo/penztargep/penzt_erv.html

Az APEH honlapján szereplő lista szerint pillanatnyilag más jegyértékesítő cégnek nincs ilyen érvényes engedéllyel rendelkező rendszere.

Lényeges különbség: egy APEH-engedélyes rendszerben a jegyértékesítési adatok nem manipulálhatóak, hiszen a leplombált fekete doboz adatait nem lehet módosítani. Ha nincs fekete doboz, akkor egy szoftver adatállománya bármikor megváltoztatható.

2. Bérletértékesítés

Kombinált (több előadás, több színházban, több nézőtéren) bérleteket ma Magyarországon több éves referenciával kizárólag az Operaház által használt rendszere kezel.

Kombinált nézőterek internetes megjelenítése és internetes bérletújítás ma kizárólag az érintett cég internetes oldalán működik.

3. Internetes értékesítés

Az Operaház szolgáltatójának honlapján vásárlók közvetlenül a banki oldalra irányítva fizetnek, ami a vásárlók érdekeit szolgáló alapvető biztonsági elem. Ennek megfelelően a vásárlók bankkártya-adataival kizárólag a fizetésre kiválasztott bank rendelkezik. Az Operaház partnere két bankkal (OTP, CIB) is kapcsolatban áll.

Az Operaház szolgáltatójának honlapján a vásárló nem fizet kezelési költséget.

A hivatkozott honlap angol nyelven is működik, angol nyelvű ügyfélszolgálatot biztosít és rendszeresen angol nyelvű hírlevelet küld ki.

A honlapon internetes jegycsere működik (pl. operaházi előadásokra az előadás előtt 10 nappal még lehet cserélni), és emlékeztető e-mailt kap a vásárló az előadás előtt (ez különösen bérletes előadásoknál nagyon kedvelt).

 4. Jegyirodai hálózat

Az érintett jegyértékesítő rendszer elérhető országosan több mint 300 jegyirodában, valamint a nemzetközi Eventim hálózatán keresztül Ausztria, Szlovákia, Szerbia, Horvátország, Románia, Szlovénia, Lengyelország, Bulgária területén, így bármely partnerének jegyeit képes minden jegyirodában és a szomszédos országokban értékesíteni.

Az elmúlt 15 évben a partner az Operaház egyedi igényeinek megfelelően fejlesztette rendszerét. Az együttműködés mára már túlmutat egy egyszerű jegyértékesítési szolgáltatáson.

Vass Lajos főigazgató életrajza az Operaház honlapján megtalálható.

Budapest, 2010. szeptember 16.

Vass Lajos

főigazgató

Ellenjegyzem:

Budapest, 2010. szeptember 16.

Horváth Ádám

miniszteri biztos

A Magyar Állami Operaház közleménye az ECHO TV Híradó 2010. 09. 08-án 12:08:25 - 12:08:57 közötti "Pazarlás az Operaháznál" című hírrel kapcsolatban

Budapest, 2010. szeptember 17., péntek - Az alábbi szöveggel a mai napon sajtó-helyreigazítást kezdeményeztünk:

A hír az Operaházat sértő, tartalmában is félrevezető, megalapozatlan és hiányos információkat közöl. A valós képet és megítélést a hírben közöltekkel szemben az alábbi információk biztosítják.

Az Operaház főigazgatóját Vass Lajosnak hívják és nem Vass Jánosnak.

Az Operaház a jegyértékesítő rendszer használatáért nem "hússzoros", hanem átlagos árat fizet, s a piacon más jegyértékesítő rendszerben nem biztosított szolgáltatásokat vesz ezért igénybe.

Az alap cikket író újságírót tájékoztattuk arról, hogy az általunk közölt 42,6 millió forint nem csupán "rendszerhasználati díjat", hanem a 2009. évben befolyt 971.116.574,-Ft jegyértékesítési bevétel után fizetett jutalékot is tartalmazza. A hír ennek ellenére csupán rendszerhasználati díjról tesz említést.

Az eredeti, határozatlan időtartamú szerződést 1995-ben kötötték. Ekkor még nem volt közbeszerzési eljárásra vonatkozó hazai szabályozás. Az utolsó - jelenleg is hatályos - módosítását e szerződésnek 2003-ban írták alá. 1995-től ezen konstrukció öt főigazgató és három megbízott vezető időszaka alatt is megfelelően működött. Tehát a hírben elhangzottakkal ellentétben Vass Lajos főigazgató semmiféle szerződést nem kötött az érintett céggel. Viszont az Operaház jelenlegi vezetése - közzétett hatályos közbeszerzési tervében is rögzítetten - a jó gazda gondosságával eljárva már több hónappal ezelőtt elindította a konstrukció teljes felülvizsgálatát, s egy új közbeszerzési kiírás előkészítését.

A jegyértékesítési piacon az értékesítési jutalék mértéke általában kb. 2-10%, mely azonban a nyújtott egyéb szolgáltatások függvénye is.

Mindezekre tekintettel megállapítható, hogy az Operaház által fizetett díj mértéke átlagos. 

Budapest, 2010. szeptember 16.

Vass Lajos

főigazgató

Ellenjegyzem:

Budapest, 2010. szeptember 16.

Horváth Ádám

miniszteri biztos

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Könyv

Depressziós? Olvasson krimit!

Természetesen senkit nem arra buzdítunk, hogy a szakember segítsége vagy esetleg a gyógyszeres kezelés helyett essen neki az Agatha Christie-összesnek, mert mire a végére ér, kutya baj. Annyit azonban kutatások nélkül is állíthatunk, hogy egy jó könyv fel tudja dobni az ember napját.
Klasszikus

Mozart zenéje enyhíti az epilepszia tüneteit

Egy friss kutatás szerint öt perc Mozart-muzsika is hozzájárulhat a betegek jobb közérzetéhez. Mindez azért is fontos, mert nem mindenkinek segítenek a drága gyógyszerek.
Vizuál

Már biztos: mozifilm lesz a Downton Abbey-ből

Hosszú találgatás után most megerősítették, hogy filmváltozat készül az angol sorozatból. A hírek szerint az eredeti szereplőgárda tagjai is visszatérnek.
Zenés színház

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Laki Péter: „Ez nem hagyományos gála”

A fiatal táncos komikus igazi showman, és karizmatikus színpadi jelenlétét a Budavári Palotakoncerteken is kamatoztatja: Kerényi Miklós Mátéval együtt látják el a házigazda feladatát.
Zenés színház operett

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.