Sikeres évad végéhez közeledik a teátrum, a nézők érdeklődése töretlen, a színház látogatottsága 100 százalékos – hangsúlyozta Kiss-B. Atilla igazgató az évadbejelentő sajtótájékoztatón.

Kiss B. Attila, Budapesti Operettszínház igazgatója a sajtótájékoztatón (Fotó/Forrás: Janus Erika / Budapesti Operettszínház)
Az igazgató azt is elmondta, hogy a Somossy Károlyról, a nagy mulattató életéről és munkásságáról szóló új bemutatót a magyar operett évében állítják színpadra. Emlékeztetett arra is, hogy Somossy Károly építtette az Orfeumnak a Nagymező utcában álló épületet, ahol később az operettszínház kapott helyet. A pesti Orfeum a korabeli Európa egyik legrangosabb szórakozóhelye volt.
Somossy tanította meg a pestieket mulatni,
és neki köszönhetők az első kisebb, egyfelvonásos magyar operettek – hívta fel a figyelmet Kiss-B. Atilla.
120 évvel Somossy Károly halála után kerül színpadra Az Orfeum mágusa, amelynek szövegét Orbán János Dénes magyar költő, prózaíró írta, alapul véve Somfai Péter Somossy, a Mágus – egy színházpalota című kötetét. Az operett zenéjét Pejtsik Péter készíti, a darabot Bozsik Yvette rendező-koreográfus viszi színre, a látványtervező F. Kovács Attila, a jelmeztervező Berzsenyi Krisztina. A darab bemutatója november 17-én lesz, a címszerepet Dolhai Attilla, Homonnay Zsolt és Nagy Lóránt játssza hármas szereposztásban.
Orbán János Dénes, az új operett szerzője azt mondta:
a darab több mint egyszerű zenei librettó, zene nélkül, önállóan is megállja a helyét a színpadon.
Hozzátette, úgy írta meg, hogy megfeleljen a dráma követelményeinek: a cselekményen kívül legyen benne karakterfejlődés és többrétegű üzenet.
Pejtsik Péter zeneszerző arról beszélt, hogy klasszikus operettdallamokat vett alapul a darabban. Bozsik Yvette koreográfus-rendezőt az előadás címe inspirálta: a mágiából, a varázslásból indult ki. Bozsik Yvette szerint a mágiát lehet nagyon jóra és rosszra fordítani. Somossy Károly nagyon sikeres volt, sok víziója volt, mégis magányosan és szegényen halt meg, élete azt mutatja, hogy mindennek megvan az ára.
Amellett, hogy szórakoztató és látványos operett lesz Az Orfeum mágusa, komoly gondolat is van mögötte,
mindennek több rétege van – magyarázta a koreográfus-rendező.

A sajtótájékoztatón résztvevő művészek és alkotók (Fotó/Forrás: Janus Erika / Budapesti Operettszínház)
Berzsenyi Krisztina jelmeztervező elmondta, hogy a főszereplők korhű jelmezeket viselnek majd. Mint mondta, ezt a varázslatos időszakot úgy szeretné visszaadni, hogy közben megfűszerezi azt a 21. századdal, ami inkább a táncos részekben jelenik majd meg.
A Budapesti Operettszínház másik bemutatója, a Jekyll & Hyde című musicalt is jegyző Frank Wildhorn Carmen című darabja lesz, amely Prosper Mérimée regénye alapján készült, és Hommonay Zsolt rendezésében kerül színpadra jövő év április 19-én.
A szerző a gyönyörű cigánylány történetét extravagáns cirkuszi közegbe helyezte,
és Carmen klasszikus történetét, lélektani drámáját, jellemfejlődését a 21. század látásmódjában mutatja be – hangsúlyozta Homonnay Zsolt, hozzátéve: az előadást három szereposztásban játsszák majd.
Kiss-B. Atilla igazgató kitért arra is, hogy a jövő évadban egyebek mellett folytatódik a Közelebb-sorozat, műsoron maradnak a sikeres előadások és gálák, visszatér a NINE-9 című Broadway-produkció, de lesznek még meglepetések is.
Fejléckép: Nagy Lóránt, Homonnay Zsolt és Dolhai Attila a Budapesti Operettszínház évadbejelentő sajtótájékoztatóján (fotó/forrás: Janus Erika/Budapesti Operettszínház)