Zenés színház

Életmű Grammy-díjat kap Julie Andrews, Roy Haynes és a Ramones

2011.01.02. 11:49
Ajánlom
A Ramones kivételével az összes életműdíjas kapott már korábban Grammyt.

Életmű Grammy-díjat kap Julie Andrews angol színésznő, Roy Haynes amerikai dzsesszdobos és a punkrock úttörőjének számító The Ramones zenekar. Rajtuk kívül életműdíjban részesül Dolly Parton amerikai country énekesnő, a New York-i Juilliard Vonósnégyes, az 1960-as évek amerikai népzenei újjáéledésében élenjáró The Kingston Trio, valamint a 101 éves gospel legenda, a kanadai George Beverly Shea is.

A díjat posztumusz kapja a Kingston Trio és a Ramones több alapító tagja is, az 1946-ban alapított Juilliard Vonósnégyesnek ugyanakkor két eredeti tagja még átveheti az elismerést. A szervezők közlése szerint az életműdíjjal járó szobrocskákat Los Angelesben adják át 2011. február 12-én, egy nappal az 53. Grammy-ünnepség előtt.

A 75 éves Julie Andrews Hollywood egyik legnagyobb sztárja lett az 1960-as években a Mary Poppins és más filmmusicalekben alakított szerepeivel. A nála tíz évvel idősebb Roy Haynes több mint hatvan évet átfogó karrierje során a dzsessz olyan nagyságai mellett dobolt, mint Miles Davis, Thelonious Monk és John Coltrane.

A New Yorkból indult The Ramones az 1970-es években gyorsan pörgő számaival élen járt a punkrock kibontakozásában. A négyfős zenekar, melynek tagjai mind felvették a Ramone vezetéknevet, számos alkalommal változtatott felállásán. Három alapító tag, Joey, Johnny és Dee Dee Ramone három év leforgása alatt hunyt el az elmúlt évtizedben.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Klasszikus

Varázslatosan festő koncertközpont épül Münchenben

Az osztrák Cukrowicz Nachbaur Architekte mérnökei építik azt a koncertpalotát, amelynek nagytermében 1800 néző kaphat majd helyet.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Bérczes, Elsässer, Tóth Vera

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 14-én lesz hallható a 92.1-en.
Vizuál

Frida hétfőnként is fogad

A nagy érdeklődésre való tekintettel július harmadik hetétől hétfőnként is látogatható a Nemzeti Galériában a Frida Kahlo-kiállítás.
Vizuál

Száz ólomkatonát cserélt egy vetítőgépre és az egész élete megváltozott

70 film, öt feleség, kilenc gyerek. A 100 éve született Ingmar Bergman titkát próbálják megfejteni hozzátartozók, munkatársak, kutatók, köztük a rendező egykori asszisztense, a magyar származású Katinka Faragó a legendás svédről készült dokumentumfilmben.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.
Zenés színház interjú

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.
Zenés színház kritika

Dadaista baba

Kortárs-ifjúsági-abszurd-bábopera – a négy jelzőből egy is elég, hogy a közönség előre tudja, nem szokványos élményben lesz része. Vajda Gergely Az óriáscsecsemő című darabja nem csupán megfelelt elvárásainknak, de felül is múlta azokat.