Zenés színház

Elfújta a szél és István, a király a Szegedi Szabadtéri​n 2013-ban

2012.09.11. 16:08
Ajánlom
Nemzetek izgalmas történelmi eseményeit és sokszínű hagyományait jelenítik meg a Dóm téri előadások 2013-ban. Amerikai polgárháborúval tarkított szerelmi sztori, kínai harcművészet a 21. század légi akrobatikájával és a magyar államalapítás kultikus rockverziója is műsoron lesz a jövő évi Szegedi Szabadtéri Játékokon.

2013-ban a Dóm téri évad július 5-én kezdődik Jacobi Viktor Leányvásár című operettjével, mely a fesztivál saját produkciójaként kerül színre. Az idei Mágnás Miskához hasonlóan ez a darab is az álcázás komikus fordulatával operál, csakhogy itt nem szolgából lesz úr, hanem éppen ellenkezőleg. Tom Migles egy koszos csavargó bőrébe bújva nyeri el az ellenséges család lányának, a rátarti Lucy Harrisonnak kezét, akit büntetésből adnak feleségül a falu utolsó legényéhez. A darabot a bemutató után még két estén tűzik műsorra.

Július 13-án operagálán élvezhetik a Verdi- és Wagner-művek legszebb dallamait a komolyzene kedvelői. 200. évfordulóját ünnepelhetjük jövőre az olasz és a német mester születésének is, ez alkalomból csendülnek fel a legnépszerűbb melódiák a Dóm téren. Opera-előadást jövőre rendhagyó módon az újszegedi színpadon mutat be a fesztivál, előreláthatólag koprodukcióban. Vajda János García Lorca művei alapján született, friss, eddig még sehol be nem mutatott operadiptichonjának mindkét darabja azonos témáról szól: az öregedő férfi és a fiatal lány szerelméről, a Don Perlimplín szomorújáték, a Don Cristóbal pedig komédia.

Magyarországi ősbemutatóval folytatódik az évad, méghozzá a 2005-ben a szabadtérin is hatalmas sikerrel bemutatott Rómeó és Júlia szerzőjének, Gerard Presgurvicnak legújabb musicaljével. Minden idők legsikeresebb mozijává és legnépszerűbb irodalmi alkotásává kiáltották ki nemrég az Elfújta a szél című opuszt. Scarlett O'Hara története a szerelmi szál mellett élénk képet fest az amerikai polgárháborúról valamint észak és dél harcáról is. A musicalt - melyet először 2003-ban mutattak be Párizsban, nagy sikerrel - a Budapesti Operettszínházzal közösen állítja színpadra a szegedi fesztivál. Július 26-án, 27-én, augusztus 2-án és 3-án láthatja a közönség a szenzációsnak ígérkező darabot.

Augusztus 9-én és 10-én egy különleges produkció fogadja a közönséget: a pekingi Vörös Színházból érkezik A Kung-Fu legenda című vendégjáték, mely izgalmasan ötvözi a drámai elemeket a tánccal, az akrobatikával, a lenyűgöző kínai zenével és az ősi harcművészet filozófiájával. A 2004-ben bemutatott előadást láthatták már a kanadai, amerikai, orosz és japán nézők is - Magyarországon most először kerül színre. A kanadai National Post kritikusa szerint a darab vetekszik a legjobb Broadway-produkciókkal. Az akrobatikus táncszínházi előadás főszereplője Chun Yi, aki a kung-fu templomban tanulja meg azt, hogy egész életében ellen kell állnia a kísértéseknek - amelyek persze rendre megtalálják őt -, ha Mester szeretne lenni.

Az évad zárásaként, a 30 éves jubileumát ünneplő István, a király nemzeti rockoperát láthatják a nézők, augusztus 16-án és 17-én. A darab szinte kihagyhatatlan a műsorból: a szegedi közönség minden évben követeli a kultuszdarabot, mely most formabontó koncepcióban és élő zenekarral kerül a Dóm tér színpadára.   

Programkereső

Legnépszerűbb

Plusz

Kiderült, kik ők: Kult50 – A kultúra 50 arca

Megvan A kultúra 50 arca, a legújabbak, akik 2018-ban „pörgették a magyar kultúrát”, és jelentős teljesítményük miatt tíz kategóriában bekerültek az idei Kult50-be. A Fidelio kiadványát és egész évre kiterjedő programját ma délelőtt mutatták be a Rózsavölgyi Szalonban.
Klasszikus

"Tartozunk Bartóknak és Kodálynak" – Rohmann Ditta és a Söndörgő a Kult50-ben

Indul a Kult50 videósorozata! Hetente két alkalommal jelentkezünk videóval, melyekben párosával mutatjuk be az idei Kult50 szereplőit. Az első részben Rohmann Ditta csellóművészt és Eredics Benjamint, a délszláv népzenét játszó Söndörgő zenekar egyik tagját ültettük le beszélgetni, akik korábban soha nem találkoztak személyesen.
Klasszikus

Balogh Eszter: „Nem nyerni akartam, hanem hatni a közönségre!”

Elsöprő győzelmet aratott a londoni Hӓndel Énekversenyen Balogh Eszter mezzoszoprán. Megosztotta velünk a megmérettetésen szerzett tapasztalatait, gondolatait az opera szerepéről napjainkban, és azt is elárulta, hogy mi a célja az énekléssel.
Klasszikus

Túlélte a Notre Dame orgonája, de nem tudjuk, meg fog-e szólalni

A hangszerben három-négy évszázad orgonaépítői tapasztalata egyesült, különlegessége éppen a korában rejlett. Szívfájdító belegondolni, hogy lehet, soha nem fog megszólalni.
Klasszikus

Ők most a legjobb fiatal kamarazenészek Vásáry Tamás zsűrije szerint

A Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Albert Julianna (brácsa) és Devich Gergely (cselló) alkotta együttes nyerte a Weiner Leó Országos Kamarazenei Verseny vonósnégyes kategóriáját, mindannyian a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Posztumusz Igaz Ember díjat kapott Kálmán Imre

A Holokauszt Magyarországi Áldozatainak Emléknapján a zeneszerző lánya, Kálmán Yvonne vette át a díjat az Operettszínházban.
Zenés színház opera

4 operaelőadás 26 órán belül? Kelemen Zoltánnak belefért

Három Bajazzókat és egy Bánk bán előadást vészelt át a szegedi Kelemen Zoltán operaénekes 26 órán belül. Nem is akárhogyan!
Zenés színház interjú

„Molnár Ferenc világraszóló zseni volt”

Április 26-án mutatja be az Operettszínház Béres Attila rendezésében a Liliomot. Az előadás két prózai szereplőjével, Nagy-Kálózy Eszterrel és Jordán Tamással arról is beszélgettünk, mi az a „molnárferenciség”, amihez a musicalben is ragaszkodni kell.
Zenés színház gyász

Elhunyt László Margit operaénekes

A Liszt-díjas lírai szopránénekesnőt, Érdemes művészt nyolcvannyolc éves korában érte a halál.
Zenés színház magazin

Gúnyt űz az Operaház a feketékből, vagy a kultúrájukat népszerűsíti?

A Porgy és Bess előadását kezdettől fogva botrány kísérte, pedig csak egy közepesen előadott kiváló operáról van szó, ami soha nem lesz olyan, mint fekete hangokkal.