Zenés színház

Elhunyt Jerry Bock

2010.11.04. 16:33
Ajánlom
A Hegedűs a háztetőn zeneszerzője 81 éves volt.

Jerrold Lewis Bock 1928. november 23-án született New Havenben. Gyerekkorától tanult zongorázni. A University of Wisconsin-Madison növendéke volt, itt írta a Big As Life című musicalt, amely egy chicagói színház repertoárjára került. Diploma után három nyáron a Tamiment Playhouse-ban dolgozott, és korai tévérevük számára írt zenéket. Bár komponistaként tartották számon, Bock a szövegírást is ambicionálta. 1955-ben debütált a Broadway-n a Catch a Star című produkcióval, amelyben Sammy Davis, Jr. is közreműködött.

Egy évvel később találkozott Sheldon Harnickkal, és 15 éves együttműködés vette kezdetét. Első sikerük a Fiorello La Guardia New York-i polgármesterről szóló Fiorello! volt - ezzel Tony- és Pulitzer-díjat nyertek -, a csúcsra a Hegedűs a háztetőn című darabbal értek, amely szintén Tony-díjakkal büszkélkedhet. Az Imperial Theatre-ben 1964. szeptember 22-én bemutatott musical azonnal elismerést aratott, és 3242 előadást ért meg a Broadway három színházában - ezzel a Broadway történetének 14. legtovább játszott musicalje.

Bock utolsó projektje a 1040 címet viselte, témája pedig az adótörvény volt. Író munkatársával azonban nem egyeztek elképzeléseik, így a művet 1998-ban prózai színpadon mutatták be. 2007-ben került közönség elé egy gyerekdarabja, a The Princess Who Could Not Be Heard, az utóbbi időszakban egy Counterpoint című darabon dolgozott, ebben munkatársai Evan Hunter és Stuart Osrow voltak. 1972-ben lett a Dalszerző Hírességek Csarnokának tagja, 1997-ben pedig létrehozta a Jerry Bock Award for Excellence in Musical Theatre nevű kitüntetést, amelyet komponisták vagy szövegírók kaphatnak. További musicalek, amelyek zenéjét ő írta: She Loves Me, The Rothschilds, The Apple Tree, Tenderloin.

Jerry Bock október 30-án kapott agyvérzést és november 3-án hunyt el szívelégtelenségben, néhány nappal Joseph Stein október 24-i halála után, akinek a temetésén Bock beszélt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Jazz/World

A 88 éves Omara Portuondo fogja beragyogni a tavaszt

A Buena Vista Social Club egykori énekese, a kubai Edith Piafnak is nevezett örökifjú díva május 18-án és 19-én két koncertet is ad a MOM Sportban, Last Kiss turnéja keretében.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Könyv

Radnóti üzenetet küldött a Messengeren: Vesd le ruhádat, már esik is kinn ;)

Magyar költők verseinek részletei kerülnek plakátokra. Segít vajon a modernizálás a fiatalok irodalmi érdeklődésének felkeltésében?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.
Zenés színház kritika

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.