Zenés színház

Elhunyt Pelle Erzsébet

2012.11.08. 15:45
Ajánlom
A Magyar Állami Operaház énekesét hatvanöt éves korában érte a halál.

Pályáját az Állami Népi Együttesben kezdte, majd 1978-tól 1989-ig a Debreceni Csokonai Színház opera tagozatának szólistája volt. 1989-ben lett az Operaház magánénekesnője, majd hamarosan vezető drámai szopránja. Itt olyan hősnőket alakított, mint Szilágyi Erzsébet ,Tosca, Turandot, Abigél, Leonora vagy Aida. Számos francia és spanyol nagyvárosban vendégszerepelt, valamint fellépett Németországban, Svájcban, Hollandiában. Az utóbbi években kisebb karakterszerepek kidolgozott alakításaival örvendeztette meg a közönséget, például A sevillai borbély Bertájaként is nagy sikereket aratott.

Az Operaház weboldalán megjelentett közleményben a következő szavakkal búcsúztak Pelle Erzsébettől: "Három hete még ezt a szerepet gyakorolta a próbateremben, készült, hátha be kell ugrania. Pelle Erzsébet még ahhoz a generációhoz tartozott, aki együtt lélegzett az Operaházzal, állandóan nyomon követve a játékrendet, figyelve, mikor lehet rá szükség - saját repertoárján mindig frissen tartva azokat a szerepeket, amelyekben akár váratlanul is helyt kell állnia. Az utolsó időkig rendszeresen bejárt a színházba, és biztosította kollégáit arról: ő készen áll. A decemberi Denevér-előadásokban láthattuk volna. Nyugodjék békében."

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Angyallal a vállán – Hajduk Károly a Kult50-ben

Hisz benne Hajduk Károly, hogy a színész, amikor valami igazán lényegit érez meg szerepében, akkortól az a nehezen megmagyarázható „valami” kisangyalként ül a vállán, és játéka minden egyes pillanatában a fülébe sugdos. Hajduk Károly alakítását látva, minden bizonnyal ezt a segítséget is megkapta, amikor az Akik maradtak című, számtalan rangos elismerést begyűjtő film főszerepét forgatta.
Klasszikus

Arany Oroszlánt nyert a Concerto Budapest koncertfilmje Velencében

Szabó Stein Imre koncertfilmjét díjazták a Velencei TV Fesztiválon, amely májusban debütált a Mezzo TV-n. A Concerto Budapest és Gidon Kremer közös hangversenyét örökítette meg a felvétel.
Vizuál

Átadták a legjobb magyar filmelőzetesnek járó díjakat

Az idei Arany Blende a zsűri szavazatai szerint A létezés eufóriája-trailerhez került, míg a közönségdíj az Apró mesék előzeteséé lett. Mutatjuk a nyertes videókat!
Vizuál

Akár telefonról is bejárhatóak a Nyitott Műhelyek az idei Budapest Design Weeken

Online cukorvirág-készítés, környezettudatos esőkabát előállítás, vicces kerámiák vagy kézműves cipők műhelytitkai. Az idei Design Hét félig a netre költözött, így a nyitott műhelyekbe akár otthonról is bepillanthatunk! Mutatjuk, hogyan!
Színház

Kiosztották a MOST FESZT díjait

A legjobb monodrámát, stúdiószínházi előadást és a legjobb alakítást ismerte el a zsűri, de a közönségzsűri is osztott ki díjat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Christiane Eda-Pierre neves francia operaénekesnő

A karibi Martinique szigetén született nő egyike volt az első fekete operacsillagoknak Franciaországban.
Zenés színház hír

A New York-i Metropolitan Operaház lemondta az egész szezont

Közel 140 éves történelmében először lemondta egész szezonját a New York-i Metropolitan Operaház (Met), amely csak jövő szeptemberben nyitja meg ismét kapuit a közönség előtt.
Zenés színház interjú

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.
Zenés színház interjú

„Szeretem az életem úgy, ahogy van”

Mozgalmasan kezdődik az évad Jónás Andrea számára. Próbál a Furcsa pár női változatásban és mindemellett önálló esttel készül. Október 3-án várja a közönséget Élek! címmel a Gaál Erzsébet Stúdióban.
Zenés színház hír

Tapssal tüntettek a nem biztonságos körülmények ellen a madridi operaházban

A Teatro Real közönsége úgy vélte, túl közel ültették őket egymáshoz, tapssal jelezték elégedetlenségüket. Addig-addig, hogy az előadást el sem lehetett kezdeni.