A sorsolás eredményeképpen a fellépők sorát Cheung Viola kínai szoprán kezdi majd, a többiek betűrendben követik. A most kialakított sorrend az egész verseny alatt érvényben lesz.
Marton Éva az eseményen hangsúlyozta, a legfontosabb, hogy az előadandó műveket, az ihletett pillanatokat a személyiségükön keresztül adják vissza és teremtsék újra a versenyzők.
„Önök még fiatalok, karrierjük elején állnak, amit nyújtani tudok most, az a biztatás, hogy van jövőjük, ezért higgyenek önmagukban”
– tette hozzá az énekművész, aki bízik benne, hogy a verseny egyúttal számos lehetőséget nyit majd meg a résztvevők előtt.
Az énekversenyre való felkészülés már a sorsolás előtt elkezdődött, az első énekesek augusztus 28-án próbát is tartottak, miután jelentkeztek a Versenytitkárságon. Ehhez a Zeneakadémia minden szükséges eszközt megad, a zongorás tantermek biztosítása mellett a Solti teremben lehetőség van akusztikai próbák tartására, illetve aki igényli, annak zongorakísérőt is biztosítanak.
A verseny ideje alatt kínaiul és oroszul beszélő hoszteszek segítik az esemény gördülékeny lebonyolítását.
Az elődöntők alatt a versenyzők egy Liszt-dalt, majd egy általuk választott áriát – utóbbit csak akkor, ha a zsűri kéri –, összesen 32 Liszt-szerzeményt és 88 opera 125 részletét adnak elő.
Az egyik zsűritag, Larisza Gergijeva neves orosz zenetanár csak hétfőn érkezik meg Budapestre, így a selejtezők akkor kezdődnek, hat helyett öt elődöntővel terveznek a szervezők. Ezek bárki számára ingyenesen látogathatóak lesznek, valamint online is közvetítik, a szeptember 4-i döntőre és az 5-i gálára jegyek a Zeneakadémia oldalán vásárolhatók.
Fejléckép: a Marton Éva Énekverseny trófeái (fotó: Csabai Máté / Fidelio)