A két gálán maguk a szerzők is „jelen voltak”: a színház fotókon keresztül idézte meg alakjukat, sőt meg is szólaltatta őket – az alkotók a múltból vezették végig a nézőket az életmű legfontosabb állomásain.
Ionel Pantea egy századelőt idéző bálra invitálta a nézőket a Szép álom, szállj a szívemre keretében. Arany és ezüst – korabeli dress code, amire Lehár Ferenc keringőt is írt. Most az énekkar öltötte magára az fogadáshoz illő báli ruhát, közülük léptek ki az est szólistái: Bojtos Luca, Fischl Mónika, Kiss Diána, Lukács Anita, Széles Flóra, Dolhai Attila, Kerényi Miklós Máté, Laki Péter, Ninh Duc Hoang Long és Vadász Zsolt.
Pantea ügyelt rá, hogy ne csak olyan dallamokat halljon a közönség, amelyek rendszeresen szerepelnek az operettestek repertoárján,
így felcsendültek ritkán hallott számok is. Természetesen slágerekből sem volt hiány: A víg özvegy Asszony-dala vagy Lisa belépője mellett helyet kaptak olyan klasszikusok is, mint a Grisette-dal, a Vágyom egy nő után, a Szív duett, vagy a Messze a nagy erdő Fischl Mónika eladásában.

Fischl Mónika a Szép álom, szállj szívemre című esten (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)
A felvonásokat a balettkar produkciója keretezte, akik előbb az Arany és ezüst keringőre, majd A mosoly országa kínai balettszvitjére készítettek koreográfiát. A táncokat a gálán Bajári Levente, Kocsis Tamás és Lénárt Gábor jegyezte.
Közben pedig Földes Tamás hangján maga Lehár Ferenc mesélt az életéről: a korai évekről, legnagyobb sikeréről, A víg özvegyről, sőt a közönség láthatott egy olyan felvételt is, ami a zeneszerző otthonában készült. Ezen Lehár Richard Tauber osztrák tenoristát kíséri zongorán.
A Huszka Jenő tiszteletére készült Szabadság, szerelem egyben Homonnay Zsolt rendezői bemutatkozása is volt, aki nem csak hangban (narrátor: Dézsi Szabó Gábor), hanem fizikai voltában is megidézte a zeneszerzőt.
Kiss-Balbinát Ádám Huszka legkedvesebb hangszerével, a hegedűvel keltette életre a melódiákat, hol a háttérből kísérve a szólistákat, hol a jelenet főszereplőjévé válva.
Az esthez Cziegler Balázs minimalista stílusú díszletet tervezett, míg a háttérben korabeli felvételek idézték meg a 20. század forgatagát. Ikonikus filmjeleneteket is láthatott a közönség, a Bob herceg ugyanis játékfilmként is népszerű volt. Legismertebb dala, a Londonban, hej ezúttal Dolhai Attila és Homonnay Zsolt előadásában csendült fel.
A Budapesti Operettszínház egyik legnépszerűbb stúdiószínpadi előadása, a Lili bárónő sem maradhatott ki az estéből, a dalokat ezúttal azonban rendhagyó felállásban hallhatta a közönség, hiszen a jelenleg is éneklő színészek mellé Liliként csatlakozott Bordás Barbara, Illésházy grófként pedig Vadász Zsolt is színpadra lépett.
Különleges, ritkán hallható melódiákból ezen az estén sem volt hiány, részletek hangzottak el Huszka egyik ritkán hallott operettjéből, a Gül babából, valamint a zeneszerző Petőfi-versekre komponált szerzeményéből is elhangzott egy-egy ária, amely ötvözte Huszka két kedvenc témáját: a szabadságvágyat és a szerelmet.
Fejléckép: Jelenet a Szabadság, szerelem című gálából (fotó: Mahunka Balázs / Budapesti Operettszínház)