Zenés színház

Először látható budapesti kőszínházban a Jekyll és Hyde

2022.02.10. 15:15
Ajánlom
Minden idők egyik legnépszerűbb musicaljét Vincze Balázs állítja színpadra a Budapesti Operettszínházban, az előadás bemutatója április elsején lesz.

A rendező már az évadnyitón felvetette, hogy szeretné, ha az eredeti mű történetét hűen követve, ám a hagyományos dramaturgiától némiképp eltérve kerülne színre a Jekyll és Hyde. Az előadás a La Mancha lovagjához hasonlóan részben improvizációkra épülő próbák során nyeri majd el végső formáját, ahogy Vincze Balázs akkor fogalmazott: „hiteles és vagány lesz”.

A darabban fontos szerepet kap majd a jó és a rossz szétválasztásán kísérletező Dr. Jekyll édesapja, hiszen amellett, hogy ő siet majd az önmagán lassan uralkodni képtelen tudós segítségére, a laboratóriumi kísérletek sem öncélúak: érte folynak.

Nagyon szeretném megmutatni az apa-fiú kapcsolatot, hogy ez mennyire szoros, mert ez hozzásegít ahhoz, hogy könnyebben tudjunk majd megbocsátani Jekyllnek azért, hogy elment a végsőkig

– mondta el az új változat kapcsán a rendező, hozzátéve, hogy az apa egyfajta „őrangyal” szerepet tölt majd be a történetben. „Ha a feketét megmutatjuk, akkor a fehéret, a szépet is szeretném megmutatni az előadásban.”

ART_6591-150513.jpg

Vincze Balázs a Jekyll és Hyde olvasópróbáján (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)

A musical-thriller, melynek olvasópróbái február 7-én kezdődtek meg az Operettszínházban, Robert Louis Stevenson klasszikus rémregényének zenés színpadi változata.

A darab arra a kérdésre keresi a választ, hogy az ember, illetve a tudomány bemerészkedhet-e Isten felségterületére.

A színpadi művet a többszörös Grammy- és Tony-díjra jelölt Frank Wildhorn, valamint a kétszeres Oscar- és Grammy-díjas Leslie Bricusse jegyzi, 1990-es bemutatója óta pedig a világ csaknem minden pontján bemutatták. Magyarországon is játszották már az ezredfordulón, budapesti kőszínházban azonban most először állítják színpadra.

lg-jekyll_es_hyde_olvasoproba4-150541.jpg

A Jekyll és Hyde olvasópróbája (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)

Az új változat díszleteit – melyeket Cziegler Balázs jegyez – a viktoriánus kor inspirálta, de a fekete, szürke és arany színek kortalanságot és modernséget sugallnak. Ehhez illeszkednek Fekete Katalin jelmezei, akinek a legnagyobb kihívást a címszereplő színpadi megjelenése jelentette – a ruhákon is láttatnia kell ugyanis a férfi „kettős személyiségét”.

A modern színpadkép mellett visszaköszönnek a klasszikus dallamok és szövegek is, a magyar változatot Valla Attila jegyzi.

ART_6626-150513.jpg

A Jekyll és Hyde díszlettervei (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)

A prózai részekhez új, de az eredeti műhöz hű szövegkönyv készül, Orbán János Dénes fordításában.

Az előadást hármas szereposztásban láthatja a közönség, a szereplők közül pedig többen is játszottak már a korábbi feldolgozásban. Füredi Nikolett például, aki most Lucyt alakítja, a 2001-es előadásban Emma volt, Dolhai Attila pedig a hivatalosan kiadott CD-n is hallható néhány kisebb szólistaszerepben.

Szereplők:

Jekyll és Hyde: Dolhai Attila / Homonnay Zsolt / Sándor Péter
Lucy Harris: Füredi Nikolett / Polyák Lilla / Nádasi Veronika
Emma Carew: Széles Flóra / Dancs Annamari / Fekete-Kovács Veronika / Kelemen Fanni
John Utterson: Mészáros Árpád Zsolt / Kiss Zoltán / Bálint Ádám
Sir Denvers Carew: Földes Tamás / Bardóczy Attila / Pálfalvy Attila
Simon Stride: Kerényi Miklós Máté / Szerényi László / Gömöri András Máté
Nellie: Siménfalvy Ágota / Benedekffy Katalin / Faragó Alexandra
Lord Savage: Jantyik Csaba / Németh Attila
Lady Beaconsfield: Sz. Nagy Ildikó / Ullmann Zsuzsa / Prescsák Zita
Lord Basingstoke, püspök: Magócs Ottó / Csere László
Sir Archibald Proops: Petridisz Hrisztosz / Péter Richárd
Lord Glossop tábornok: Dézsi Szabó Gábor / Csuha Lajos
Spider/Pók: György-Rózsa Sándor / Miklós Attila
Poole, komornyik: Balogh Bodor Attila / Altsach Gergely

Fejléckép: Homonnay Zsolt és Dolhai Attila a Jekyll és Hyde olvasópróbáján (fotó: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

„Napfény a dörzspapíron” – Szakácsi Sándor, a nyughatatlan lélek

Szakácsi Sándort, bár már gyerekkorában nagy jövőt jósoltak neki a színészi pályán, kisebb korában gúnyolták iskolatársai, felnőttként pedig alkoholproblémákkal küzdött, magát La Mancha lovagjának, szélmalomharcosnak nevezte. Saját bevallása szerint a szerepeiből merített erőt a folytatáshoz.
Jazz/World

Csak betyárosan: lemezbemutatót és turnézáró koncertet és táncházat tart a Góbé a Fonóban

Online már korábban megjelent, fizikai formájában tavasszal jött ki a Góbé Élem című lemeze, az első nagylemez, amelyet a zenekar megújult felállásában jelentetett meg. A csapat május 28-án turnézáró koncertet, lemezbemutatót tart a Fonóban, amit egy táncházzal fejelnek meg.
Klasszikus

Ne féltsük a kortárs zenét!

Maratoni hosszúságú diplomakoncerten mutatkoztak be május 6-án este a Zeneakadémia harmadéves zeneszerzés és alkalmazott zeneszerzés szakos hallgatói. A rendkívül gazdag és sokszínű programban számos stílus és műfaj szerepelt.
Színház

Kiss Mari visszatér Szombathelyre

Kihirdette jubileumi, 15. évadának új előadásait a szombathelyi Weöres Sándor Színház: 10 bemutatót tartanak a következő szezonban. Új tagokkal is bővül a társulat: Mari Dorottya és Domonkos Zsolt mellett újra az alkotógárdát erősíti majd a teátrum egyik alapítótagja, Kiss Mari.
Zenés színház

„Csipike történetén keresztül nekünk is megadatik az önmagunkra találás lehetősége” – beszélgetés Molnár Levente operaénekessel

Csipikének, a fontoskodó, de jószándékú törpének kalandos történetei számos gyermek és felnőtt szívét meghódították már. Fodor Sándor meséje a Coopera gondozásában hamarosan egy családi opera formájában elevenedik majd meg. A készülő mű ötletgazdájával és művészeti vezetőjével, Molnár Levente Liszt Ferenc-díjas operaénekessel beszélgettünk egyebek mellett arról, milyen fejlődésen megy keresztül a történet során, és mi mindenre tanít meg bennünket is ez az erdélyi gyerekek és felnőttek körében egyaránt ismert és kedvelt kis mesehős.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„Csipike történetén keresztül nekünk is megadatik az önmagunkra találás lehetősége” – beszélgetés Molnár Levente operaénekessel

Csipikének, a fontoskodó, de jószándékú törpének kalandos történetei számos gyermek és felnőtt szívét meghódították már. Fodor Sándor meséje a Coopera gondozásában hamarosan egy családi opera formájában elevenedik majd meg. A készülő mű ötletgazdájával és művészeti vezetőjével, Molnár Levente Liszt Ferenc-díjas operaénekessel beszélgettünk egyebek mellett arról, milyen fejlődésen megy keresztül a történet során, és mi mindenre tanít meg bennünket is ez az erdélyi gyerekek és felnőttek körében egyaránt ismert és kedvelt kis mesehős.
Zenés színház hír

Elisabeth Sobotka lesz a Berlini Állami Opera új főigazgatója

A Bregenzi Fesztivál vezetője 2024 szeptemberében kezdheti meg munkáját az intézmény élén. A jelenlegi főigazgató, Matthias Schulz 2025-től a Zürichi Operát vezeti majd.
Zenés színház hír

Rost Andrea tart ősszel mesterkurzust

A világhírű énekesnő PályaStart címmel vezet összetett képzést az ősz folyamán a Magyar Állami Operaházban, melyen operaénekes-növendékek és pályakezdő művészek tökéletesíthetik tudásukat.
Zenés színház hír

Bretz Gábor kapta a Székely Mihály-emlékplakettet

Az Operaház egykori legendás énekesének emlékére létrehozott díjat egy arra érdemes énekesnek adják át, művészi és emberi magatartásának elismerésére. Idén a világszerte ismert basszbaritonra esett a választás.
Zenés színház interjú

„Az igazi nőnek mindig titka van” – interjú Fischl Mónikával

Fischl Mónika az operettirodalom csaknem minden jelentős primadonnaszerepét eljátszotta már, az évad végéhez közeledve pedig többek között a Csárdáskirálynőben és a Marica grófnőben lesz látható a Budapesti Operettszínházban. A színésznővel a nemrég átvett Liszt Ferenc-díjáról, tanításról, az operett és musical kapcsolatáról, valamint az előadások egyedi rendezői koncepciójáról beszélgettünk.