A negyvenegy éves karmester a kinevezés kapcsán arról beszélt, hogy kihívást jelent Oroszországban nőként érvényesülni a karmester szakmában. A Mihajlovszkij Színház egyike az ország legrégebbi színházainak, 1833-ban alapították.
Az orosz kultuszminiszter, Olga Lyubimova pedig azt mondta: "Reméljük, hogy az együttműködés új kreatív ötleteket hoz életre. [Ioffe] gazdag tapasztalata a gyerekrepertoárban különösen hasznos lesz. Mostanság a színházak különös figyelmet fordítanak erre a szegmensre, és biztos vagyok benne, hogy a Mihajlovszkij Színháznak ragyogó karmestere lesz, mi több, egy nő – ami ritka a szakmában –, aki megőrzi a hagyományokat, és új távlatokat nyit a társulati életben."
Alevtina Ioffe 2011-től a moszkvai Natalia Sats gyerekszínház zeneigazgatója. 2018-ban debütált a berlini Deutsche Operben, ahol azonnyomban visszahívták. 2019 áprilisában vezényelt először a Bajor Állami Operaházban, tavaly pedig a berlini Komische Operben.
Még mindig kevés női karmester van, korábbi riportunkban be is mutattuk, hogy miért.

Kapcsolódó
Miért olyan ritkák a női karmesterek?
Szinte szenzációként hatott a múlt héten, hogy az I. Nemzetközi Doráti Antal Karmesterversenyre a mintegy száz férfi versenyző mellett tizenkilenc nő is jelentkezett. Az Olasz Kultúrintézetben rendezett megmérettetés november 28-án ért véget, és végül egyik hölgy sem ért el helyezést. De miért is ekkora hír az, hogy egy karmesterversenyen nők is indulnak?
Az utóbbi időben azonban célzott programoknak köszönhetően valamivel sűrűbben választják a hivatást ők is. Ez persze szokatlan helyzethez is vezethet. Például ahhoz, hogy Mirga Gražinytė-Tyla arra biztatja a zenekarában dolgozó kismamákat, hogy nyugodtan vigyék el a gyereket a próbákra.

Kapcsolódó
Mirga arra bátorítja a zenészeit, hogy nyugodtan vigyék a babájukat a próbákra
A híres női karmester maga is többször elvitte már a babáját zenekari próbákra, szerinte ez a normális.
Fejléckép: Artists Management Company