Az előadás a 2010-ben alakult, nemzetközi és többnyelvű EuAct nevű munkacsoport legújabb produkciója. Maga a társaság Paolo Antonio Simioni (színész, rendező) és Lena Lessing (Berlinben élő nemzetközi hírű tréner, aki dolgozott már Tarantinóval, Cate Blanchett-el, Michael Fassbenderrel is) együttműködése révén jött létre azzal a céllal, hogy előmozdítsa a többnyelvű színielőadások nemzetközi cserekapcsolatait. A munkacsoport első bemutatójára 2011-ben került sor a Dosztojevszkij-regényen (Ördögök) alapuló Nyikolaj Sztavrogin vallomásai című produkció színrevitelével. Az olaszul és magyarul bemutatott előadás hatalmas sikert aratott a közönség körében, nem csekély mértékben a két nyelv muzikalitása miatt is.
A Trisztán című drámai költemény - szövegkönyvét Paolo Antonio Simioni írta, a rendező Simioni és Kopacin Gementi, a darab szövegforrásaiként Thomas d'Angleterre, Gottfried de Strasbourg, Béroul, Thomas Mann, Martin Heidegger és Richard Wagner művei szolgáltak - voltaképp egyfajta hommage, tisztelgés Richard Wagner előtt születésének 200. évfordulója alkalmából. A helyszín kiválasztása, Velence is e koncepció jelentőségteljes része, hisz a Trisztán és Izolda második felvonása nagyrészt itt íródott.
Noha a színre kerülő darab voltaképpen egy monológ, az előadás részét képezik a Trisztán-legenda kulcsfigurái is Leo Kopacin Gementi multimediális technikai eszköztárának köszönhetően, amely amellett, hogy párbeszédes viszonyt hoz létre Simioni színészi alakításával, megjeleníti a többi szereplő alakját és hangját is. A performance struktúrája Zsoldos Bálint zongoraművész közreműködésével formálódik teljes egésszé, tekintve, hogy Wagner Liszt-átiratai is valamiféle sajátos diskurzust keltenek életre a képek és a hangok világa között.
A produkció résztvevői számos fontos mérföldkövet tudhatnak már maguk mögött pályájukon. Simioni a Sztanyiszlavszkij-módszer szakértője, Susan Batson amerikai coach valamikori legfiatalabb tanítványa. Többek között a római Cinecittà megbízásából is végez oktatói munkát, ugyanakkor színházi kurzusokat is tart, színészként pedig olyan fesztiválokkal működött eddig együtt, mint a spoletói Két Világ Fesztiválja, vagy a Velencei Biennálé. A kurátorként és művészként nevet szerzett Leo Kopacin Gementi nemzetközi kiállításokat készített elő a firenzei Stazione Leopolda múzeumban, a Lerici városában található kastélymúzeumban, a nápolyi Accademia di Francia intézményében. Audio-vizuális installációit kiállították mind Olaszországban, mind külföldön. Zsoldos Bálint szólistaként és kamarazenészként gyakori vendége az itthoni és a külföldi koncertéletnek. Fellépett már az amszterdami Concertgebouw-ban csakúgy, mint a salzburgi Mozarteumban vagy a santanderi Nyári Fesztiválon. Szólistaként olyan neves karmesterekkel dolgozott, mint Kocsis Zoltán, Vásáry Tamás, Yuri Simonov, illetve olyan művészektől tanult, mint Dimitri Bashkirov, Lazar Berman, John Perry vagy Sebők György.