Zenés színház

Ezért nem járnak az emberek operába

2017.12.05. 17:09
Ajánlom
„Túl flancos, túl hosszú és túl drága.” Egy brit kutatás szerint ezért nem járnak operába a britek, megfosztva magukat Kaufmann, DiDonato vagy Nyetrebko csodálatos előadásaitól.

Nem biztosak a megfelelő etikettben, hogy mikor kell tapsolni és mit illik viselni. Ráadásul az előadás tele van olyan szavakkal, amiket alig értenek, a szöveg nehézkes, már ha egyáltalán képesek figyelni rá. A ClassicFM által elvégzett kutatás alanyainak kétharmada sosem járt még operában, a harminc százalékuk túl drágának tartotta. Sokkoló módon az alanyok fele nem tudott megnevezni egyetlen operaénekest sem, és csak ötből egy ismerte fel Pavarottit. Több mint felük pedig azt mondta, akkor sem jutna eszébe operát nézni, ha a tévében vetítenék.

Egy másik kutatás szerint, amelyet a OnePoll.com végzett, 2000 felnőtt egytizede ideges és feszélyezett volt az operaelőadás közben, és úgy érezte, nem tartozik abba a környezetbe.

operasinger

operasinger (Fotó/Forrás: Wikimedia Commons)

Hogy mi lehetne a megoldás arra, hogy otthon érezzék magukat a látogatók az operaházakban? Sok válaszadó szerint a hétköznapi viselet és egy mobilos applikáció, amellyel követhetik az előadást, segítene. Tizennégy százalékuk szívesen megnézne olyan modern operákat, amely például a Trónok harca alapján készült. (Independent)

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Angyallal a vállán – Hajduk Károly a Kult50-ben

Hisz benne Hajduk Károly, hogy a színész, amikor valami igazán lényegit érez meg szerepében, akkortól az a nehezen megmagyarázható „valami” kisangyalként ül a vállán, és játéka minden egyes pillanatában a fülébe sugdos. Hajduk Károly alakítását látva, minden bizonnyal ezt a segítséget is megkapta, amikor az Akik maradtak című, számtalan rangos elismerést begyűjtő film főszerepét forgatta.
Vizuál

Átadták a legjobb magyar filmelőzetesnek járó díjakat

Az idei Arany Blende a zsűri szavazatai szerint A létezés eufóriája-trailerhez került, míg a közönségdíj az Apró mesék előzeteséé lett. Mutatjuk a nyertes videókat!
Klasszikus

Arany Oroszlánt nyert a Concerto Budapest koncertfilmje Velencében

Szabó Stein Imre koncertfilmjét díjazták a Velencei TV Fesztiválon, amely májusban debütált a Mezzo TV-n. A Concerto Budapest és Gidon Kremer közös hangversenyét örökítette meg a felvétel.
Vizuál

Akár telefonról is bejárhatóak a Nyitott Műhelyek az idei Budapest Design Weeken

Online cukorvirág-készítés, környezettudatos esőkabát előállítás, vicces kerámiák vagy kézműves cipők műhelytitkai. Az idei Design Hét félig a netre költözött, így a nyitott műhelyekbe akár otthonról is bepillanthatunk! Mutatjuk, hogyan!
Színház

Kiosztották a MOST FESZT díjait

A legjobb monodrámát, stúdiószínházi előadást és a legjobb alakítást ismerte el a zsűri, de a közönségzsűri is osztott ki díjat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Christiane Eda-Pierre neves francia operaénekesnő

A karibi Martinique szigetén született nő egyike volt az első fekete operacsillagoknak Franciaországban.
Zenés színház hír

A New York-i Metropolitan Operaház lemondta az egész szezont

Közel 140 éves történelmében először lemondta egész szezonját a New York-i Metropolitan Operaház (Met), amely csak jövő szeptemberben nyitja meg ismét kapuit a közönség előtt.
Zenés színház interjú

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.
Zenés színház interjú

„Szeretem az életem úgy, ahogy van”

Mozgalmasan kezdődik az évad Jónás Andrea számára. Próbál a Furcsa pár női változatásban és mindemellett önálló esttel készül. Október 3-án várja a közönséget Élek! címmel a Gaál Erzsébet Stúdióban.
Zenés színház hír

Tapssal tüntettek a nem biztonságos körülmények ellen a madridi operaházban

A Teatro Real közönsége úgy vélte, túl közel ültették őket egymáshoz, tapssal jelezték elégedetlenségüket. Addig-addig, hogy az előadást el sem lehetett kezdeni.