Zenés színház

Felemás visszatérés

2009.01.28. 00:00
Ajánlom
Anna Netrebko hat hónapos szülési szabadság után lépett újra a New York-i Metropolitan színpadára Lammermori Lucia szerepében, de a remélt siker elmaradt.

Donizetti operájában Rolando Villazon, a mexikói tenor volt a partnere, aki bár először énekelt a Metben azóta, hogy 2008 elején felújította szerepléseit, már színre lépéskor érezhető rekedtség zavarta magas hangjait. A jelenlévők beszámolói szerint az esküvői jelenetben megtört a hangja, több másodpercre elhallgatott és aztán fél hanggal mélyebben folytatta. Az utolsó felvonás előtt maga Peter Gelb, a Metropolitan igazgatója közölte a közönséggel, hogy Villazon nem érzi jól magát, de folytatja az előadást.

A kritikusok szerint Netrebko elbűvölően énekelt, hangja fényes, messze hangzó volt, úgy tűnt, mit sem vesztett lendületéből. Az őrülési jelenetben azonban, ahol Lucia véres ruhában jelenik meg, miután megölte férjét, és káprázatos áriák során énekli el, hogy hogyan történt mindez, állítólag nem bírta hanggal, a megszokott díszítő elemek jórészét elhagyta és a záróhangot sem énekelte ki hibátlanul. A jelenet végén megszokott tapsvihar ezúttal elmaradt.

A Metropolitan Lamermoori Lucia-előadását február 7-én élőben közvetíti az MR3-Bartók Rádió is, a program szerint a főszereplők tekintetében nem lesz változás. Reméljük, a balsors ezúttal elkerüli az énekeseket…

Programkereső

Legnépszerűbb

Jazz/World

Rózsák között ébredt egy szakállas bácsi

És nem is csak rózsákból állt az ágya, hanem mindenféle virágból. Lenyűgöző klip készült Pátkai Rozina új dalához.
Színház

Egyre több premier marad el, nem kockáztatnak a színházak

A járványhelyzet folyamatos kihívás elé állítja a kulturális intézményeket és produkciós irodákat, nem elég, hogy csak az online térben közvetíthetik előadásaikat, a próbák és a streamelt bemutatók is el-elmaradoznak az egészségügyi kockázat miatt.
Plusz

Megvan a Budapesti Tavaszi Fesztivál időpontja

Április 9-18. között rendezi meg a főváros a 40 éves fesztivált, amelyet idén először egyedül, a kormányzat anyagi segítsége nélkül kénytelen megszervezni.
Klasszikus

„Közös nyelven zenélünk” – Újjáalakult a Kelemen Kvartett

Két éve ideiglenesen feloszlott, most újjáalakult az elmúlt évtized legsikeresebb kamarazenei együttese. A két alapító, Kelemen Barnabás és Kokas Katalin Vashti Mimosa Hunter csellóművésszel és Jonian Ilias Kadesha hegedűművésszel a Bartók Tavasz fesztiválon mutatkoznak be. Nem akármilyen vállalással: két koncerten Bartók hat vonósnégyesét adják elő.
Vizuál

A világ legszebb mozijai között a Puskin

A Los Angeles-i Cinemarama és a római Dei Piccoli mellett a budapesti Puskin mozi is szerepel Timeout ötvenes listáján - írja a Telex.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Palcsó Sándor operaénekes

A kétszeres Liszt Ferenc-díjas operaénekest, a Magyar Állami Operaház Örökös Tagját 91 éves korában érte a halál.
Zenés színház hír

Az autósmozik mintájára autósszínházat terveznek Manchesterben

Musical koncertekkel indulna a nyári színházi szezon Manchesterben, ahol mindenki élőben, de biztonságban, a saját autójában ülve élvezhetné az előadásokat.
Zenés színház ajánló

Börtöndráma az Operaházban

A megrázó erejű Ments meg, Uram! (Dead Man Walking) című Jake Heggie-operával folytatódik az Opera Otthonra fizetős streamsorozata. Az Almási-Tóth András rendezte produkció szombaton Meláth Andrea és Sólyom-Nagy Máté főszereplésével látható.
Zenés színház magazin

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Zenés színház interjú

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk.