Zenés színház

Fidelio Színházi Est: Kabaré

2015.05.18. 15:57
Ajánlom
A Budapest Bábszínház 18 éven felülieknek szóló, Alföldi Róbert rendezte előadása elkerül minden finomkodást, szikárabb és zsigeribb a musical eddigi bemutatóinál. Nézze meg a produkciót a Fidelio vendégeként!

A Kabaré az egyik legismertebb és leggyakrabban játszott zenés darab: Joe Masteroff, John Kander és Fred Ebb musicalje az 1966-os Broadway-premier, de még inkább az 1972-es filmváltozat óta igazi klasszikussá vált, a hazai színházak repertoárján is rendszeresen szerepel. Bábszínház azonban még nem tűzte műsorra, ami talán a világon is kuriózumnak számít. Az előadás szervesen illeszkedik Budapest és a jogelőd Állami Bábszínház kísérletező hagyományaiba, valamint „A báb nem korosztály, hanem műfaj" szlogenhez.

Bár Alföldi Róbert harmadszor foglalkozik az anyaggal - a Budapesti Operettszínházban, illetve a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatóival is színre vitte -, nem reprízre készül. „Ez a példány sokkal sötétebb, végletesebb, durvább az eredetinél, és nem csupán azért szikárabb, kopogósabb, mert a báb műfaja eleve nem bír el annyi szöveget, mint az élőszínház. Zsigeribb lesz előadás, ugyanakkor nem spóroljuk ki belőle a didaxist sem, mert ma konkrétan kell fogalmazni. A Kabarét el lehetne bábozni, és mivel az eredeti történet konkrét időről szól, meg lehetne tartani a 30-as években, de ez túl egyszerű és könnyű megközelítés lenne." Alföldi a Budapest Bábszínházban az amerikai musicalből sokkal magyarabb, koszosabb, egyszerűbb és fájdalmasabb előadás készített, ami a máról szól, a végredmény azonban szándékai szerint nem politikai állásfoglalás, hanem társadalmi látlelet.

A vizualitásban - Hoffer Károly bábjaiban, Zöldy Z Gergely díszletében és jelmezeiben - megjelenik az a pokoli hangulat, amelyet többek között Hieronymus Bosch, Otto Dix,és német expresszionista képzőművészek alkotásainak hangulata inspirált. A romkocsma és az underground hely keverékében - ahol a rendező erősen épít a bábok és a látszó mozgatók közti, a személyiség megkettőződésére utaló dramaturgiai feszültségre és a játékosságra - nem lesz titok, miközben a perspektíva folyamatosan elbizonytalanítja a nézőt.

Az előadás élő zenei kísérettel, kétzongorás változatban látható a Budapest Bábszínházban. A Konferansziét Bercsényi Péter, Sally Bowles-t Mórocz Adrienn játssza. Cliff Bradshaw szerepében vendégként Szatory Dávid lép fel, Schneider kisasszonyt és Schultz urat Pallai Mara és Ács Norbert keltik életre. Pethő Gergő alakítja Ernst Ludwigot, Spiegl Anna pedig Schatzie Kostot. A Vörös Róbert fordításában, Varró Dániel magyar dalszövegeivel bemutatott  produkció zenei vezetője Wagner-Puskás Péter, koreográfusa Gergye Krisztián.

Kérdésünk: A Kabaré Alföldi Róbert második rendezése a Budapest Bábszínházban. Melyik volt az első?

A helyesen válaszolók közül hárman partnerükkel a Fidelio vendégeként május 27-én ellátogathatnak a Budapest Bábszínházba a Kabaré c. előadásra.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Zenés színház

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.
Vizuál

Színekkel keltették új életre Pompeii-t és Herculaneum-ot

Nemcsak a színpompás panelek érdekesek, de a helyszínek is, ahol kiállították őket. Az igazgató szerint mindez remek módja a múlt a jelen összekapcsolásának.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Zenés színház palotakoncertek

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.
Zenés színház operett

Látványos show lesz a Cirkuszhercegnő a Margitszigeten

Az anekdota szerint egy rosszul elsült viccéből született Kálmán Imre nagyoperettje, a Cirkuszhercegnő, amelyet július 20-21-én játszanak a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon.