Zenés színház

„Fischer Ádámmal akartam találkozni”

2016.06.22. 11:49
Ajánlom
A Budapesti Wagner-napokon Richard Wagner születésének bicentenáriumán debütált a szerző egyetlen vígoperája, A nürnbergi mesterdalnokok. A három év után ismét színpadra kerülő alkotásban Stolzingi Walter szerepében új beállóként lesz jelen Daniel Kirch.

- Karrierjét nem Wagner-énekesként kezdte. Hogyan jutott el a Mesterdalnokokig?

- Mindent elölről kezdtem, és végigjártam a ranglétrát. Nagyon sok Mozartot énekeltem, számtalanszor alakítottam Taminót (A varázsfuvola – a szerk.) és Belmontét (Szöktetés a szerájból – a szerk). Huszonkét éves voltam, amikor Berlinben elkezdődött az énekesi karrierem, de már az első években mindenki azt mondta a környezetben, hogy egy aprócska Lohengrin bujkál bennem, másrészről pedig én is vonzódtam Wagner művészetéhez, és olyan nagy előadókat hallgattam mint René Kollo.

Nézze meg ide kattintva, hogy  milyen hangulatban telt eddig a 2016-os Budapesti Wagner-napok!

Igaz, én akartam Tamino szerepét, de később ugyanígy Lohengrinét, jövőre pedig Trisztánként mutatkozom be Lyonban. A fordulat valamikor 2007 táján történt, azóta viszont csak azon dolgozom, hogy a Wagner-szerepeimet tökéletesítsem.

Daniel Kirch

Daniel Kirch (Fotó/Forrás: Paul Tote Stadt)

- A Wagner-szerepekkel mintha megtalálta volna önmagát.
- Ez egy nagyon különleges érzés, amit alig tudok szavakba önteni. Visszagondolva úgy érzem, amikor Mozartot énekeltem, mintha álarc lett volna rajtam, mintha tényleg más bőrébe kellett volna bújnom. A Wagner-szerepek esetében erről szó sincs, teljesen azonosulni tudok a karakterekkel, sosem kell lefékeznem, vagy kontrollálnom magam, mindent bele tudok tenni, ami én vagyok, és ez eddig még sikerhez vezetett.

- A Budapesti Wagner-napokon először énekli Walter von Stolzing szerepét. Milyen viszonyban van a karakterrel?

- Valóban ez az első szereplésem a Wagner-napokon és Budapesten is eddig csak koncertek alkalmával léptem fel, operában nem. Legutóbb Lisztet énekeltem. Walter abszolút megfelel a személyiségemnek, egy forradalmár, aki valami újat akar mutatni, szeretem a karakter érzelmességét és a frissességét. Az első két felvonás felvonultatja mindazt, amit a harmadik szintetizál, ahogy haladunk a végkifejlet felé sokkal inkább a bel canto stílus lesz úrra a szerepen. Nagyon érdekes, hogy például a Tannhäuserben ez éppen fordítva van. A címszereplő számára bel canto jelleggel indul az első felvonás, majd a zene elkezd haladni az egyre bensőségesebb emóciók felé, ami rendre több koncentrációt igényel.

- Fischer Ádám meghívására érkezett Budapestre. Ismerték egymást korábban?

- Nem, most ismertük meg egymást, és éppen ezért nagyon megtisztelő a meghívás, mert feltételezem, hogy hallott rólam, én pedig meg akartam őt ismerni. A próbák során kiderült, hogy remekül tudunk együtt dolgozni, nagyon érzelmes ember és mindenkiből ki tudja hozni az éppen adekvát emóciókat. Ilyen összhangot utoljára Zubin Mehtával éreztem, hiszen ő is olyan karmester, aki csak pozitív energiákat közvetít, és a kéréseinél mindig figyelembe veszi az énekes lehetőségeit, a személyiségét és a szerepformálással kapcsolatos tapasztalatait.

Daniel Kirch

Daniel Kirch

- Van még olyan Wagner-szerep, amit szívesen megformálna, de még nem volt lehetőség?

- Wagnerrel kapcsolatban szintem már mindent eljátszottam, ami a hangomnak megfelelő, de a fiatal Siegfriedet még szeretném, és fokozatosan készülök is a megmérettetésre. Wagneren kívül része még az életemnek Herman A pikk dámából, és egyszer egy Puccini-operában is kipróbálnám magam. Egy olasz szerephez persze nehezebben jutok, hiszen német vagyok, de mégsem nézek ki úgy mint Jonas Kaufmann. (Nevet – a szerk.)

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Lenyűgöző és groteszk életképeken elevenedik meg a szocializmus Budapestje

Ezernyolcszáz fotó került fel a Fortepan archívumába, amiket Kereki Sándor fotós, újságíró készített a hatvan-hetvenes években. Nézze meg galériánkat!
Vizuál

Stork Natasa: „Eddig három olyan nemzetközi díjat kaptam, amit postán küldtek el”

Szerdán kezdetét vette a 71. Berlinale a European Shooting Stars 2021 Kick Off rendezvénnyel, amely azzal a céllal jött létre, hogy bemutassa az adott év legtehetségesebb fiatal színészeit és színésznőit a filmvilág nagyjainak. Köztük van Stork Natasa is, aki budapesti otthonában ülve fogadja három napot át a világsajtót és a legnevesebb casting ügynökségeket.
Vizuál

Átadták az idei Golden Globe-díjakat

Magyar idő szerint hétfő hajnalban átadták az idei Arany Glóbuszokat. A virtuális gálán magyar filmért is izgulhattunk, hiszen Vanessa Kirbyt jelölték a legjobb színésznő díjára a Mundruczó Kornél filmjében nyújtott alakításáért.
Színház

Magyarország a '90-es években – egy gyerek szemével

EX KATEDRA címmel tart online bemutatót a Stereo Akt társulat március 4-én a Jurányi Házban. Az előadást a SzínházTV közvetíti online formában. A darab létrejöttének hátterébe a társulatot vezető független színházi alkotó, Boross Martin nyújt betekintést.
Plusz

Megújult az Art is Business honlapja

Második születésnapját ünnepli az Art is Business, az évfordulóra teljesen új megjelenést kapott a magazin honlapja, amelyen a jövőben rendszeresen olvashatunk híreket a forprofit szektor és a művészet világából.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Az autósmozik mintájára autósszínházat terveznek Manchesterben

Musical koncertekkel indulna a nyári színházi szezon Manchesterben, ahol mindenki élőben, de biztonságban, a saját autójában ülve élvezhetné az előadásokat.
Zenés színház ajánló

Börtöndráma az Operaházban

A megrázó erejű Ments meg, Uram! (Dead Man Walking) című Jake Heggie-operával folytatódik az Opera Otthonra fizetős streamsorozata. Az Almási-Tóth András rendezte produkció szombaton Meláth Andrea és Sólyom-Nagy Máté főszereplésével látható.
Zenés színház magazin

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Zenés színház interjú

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Először neveztek ki női zeneigazgatót Szentpétervár történelmi színházában

A szentpétervári Mihajlovszkij Színház zeneigazgatója lett Alevtina Ioffe, aki több rangos német színházban is bemutatkozott már. Ilyen magas pozíciót még nem kapott női dirigens Oroszországban.