A Theater Development Fund nevű nonprofit szervezet bejelentése szerint április 29-én a Mary Poppins, majd szeptember 30-án ismét Az oroszlánkirály című musicalt szervezik meg autisták és családtagjaik számára a Broadway-n. Az októberi kísérleti előadás után a hálás családtagok lelkes levelekkel árasztották el a produkciót szervezőit. Mint Victoria Bailey, a Theater Development Fund igazgatója elmondta: sok családnak okozott nagy élményt, hogy az autista gyerekek szüleikkel és testvéreikkel nézhettek meg egy olyan előadást, amely alatt biztonságban érezhették magukat. Az oroszlánkirály "autistabarát" bemutatása után mintegy 1500-an jelezték, hogy szeretnének hasonló előadásokat.
A felmérések szerint minden századik gyermek autista az Egyesült Államokban. Az autista gyermekek gyakran megriadnak a hangos zajoktól, az éles fényektől, nehezen maradnak meg csöndben ülve. Az autizmus tünetei a viszonylag enyhétől a nagyon súlyosig széles skálán mozognak. A tavaszi Mary Poppins-produkcióra már szinte minden belépő elfogyott az 1797 férőhelyes New Amsterdam Színházban, a szeptemberi Oroszlánkirályra pedig tavasz végétől lehet jegyet venni az 1677 nézőt befogadó Minskoff Színházba. Mindkét előadást a Disney Theatrical Productions szakértők bevonásával állítja színpadra. A produkciók idejére babfotelekkel és kifestőkönyvekkel pihenőket is kialakítanak a színházban, ahol szakemberek segítenek azoknak a gyerekeknek, akiket meg kell nyugtatni.
Bár Magyarországon még nem volt példa "autistabarát" musical bemutatására - az Esőember és a Nemsenkilény című produkciók színházi előadásban dolgozták fel az autizmus kérdését -, 2011 elején elindult egy esélyegyenlőségi projekt: siketek és nagyothallók számára kívánja országosan elérhetővé tenni a színházi előadásokat. A 90 decibel Projekthez vidéki és budapesti színházak is csatlakoztak: többek között a Centrál Színház, a Szegedi Szabadtéri Játékok, a Nemzeti Színház, a Vígszínház, a Kaposvári Csiky Gergely Színház két alkalommal, a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház, a debreceni Csokonai Színház és a Pécsi Nemzeti Színház. Hazánk lakosságának tíz százaléka él valamilyen mértékű hallásproblémával, közülük mintegy hatvanezren teljesen siketek, háromszázezren pedig súlyos fokban nagyothallók. A siketség általában kilencven decibelnél kezdődik, és képletesen szólva a kilencven decibeles hangerő elég kell, hogy legyen ahhoz, hogy mindenki meghallja a jogos kérést: a színházi előadások kommunikációs szempontból is akadálymentesek legyenek.