Zenés színház

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Budavári Palotakoncert-interjúk 02.
2018.07.16. 16:10
Ajánlom
Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.

Miben igényel más hozzáállást egy Palotakoncertek-jellegű szabadtéri gálaműsor, mint a színházi előadások?

A művészeknek mindig az a legfontosabb, ha a közönségnek élményt adhatnak. A Palotakoncerteknek már a helyszíne is, amely csodálatos díszletként működik, emeltebbé teszi mind a közönség, mind számunkra ezeket a pillanatokat. Folyamatos törekvésünk, hogy a színház által játszott és ismert operettszámok mellett az itthon kevésbé és ritkán elhangzó operettdallamok is felcsendüljenek. Ez a fellépő művészeknek is új feladatot  jelent, és ennek minden művész örül, tanul belőle, hogy évről évre különleges és új élményt adjon a közönségnek.   

Az idei program szatirikus, vidám hangvételéből milyen operettslágerekkel veszi ki a részét?

A közönségnek, mint ahogy nekünk  is, újszerű lesz, hogy párbeszédek kapcsolják össze a különböző operettszámokat.

Ez egy kedves pikantériát ad az új műsor felépítéséhez. Például a Csárdáskirálynő egy csodálatos duettje után a Dubarry grófnő Mindegy nekem, mi lesz velem kezdetű szólószáma következik. E kettőt Szilvia és Marica grófnő rövid párbeszéde köti össze, és maga a szólószám is duettként hangzik el. A Stolz-dallamok új színként gazdagítják a Palotakoncertek repertoárját. A szerzőtől a Te vagy a szívem királya c. számhoz erre az ünnepi koncertre készült magyar szöveg. Stolz német nyelvterületen ugyanolyan ünnepelt és szeretett szerző, mint nálunk Lehár és Kálmán.

A színházban új szerepkörbe lépett, amit a primadonna és a szubrett közös vegyértékének nevez.

A Luxemburg grófja bemutatójában Fleury szerepét játszom, amelyet imádok, tele van vígjátéki és őszinte pillanatokkal. Egy művésznek fontos, hogy lehetősége legyen egy új szerepkör elkezdéséhez, és ebben a színház partner és segítő legyen. Az Operettszínház ilyen, vigyázza és segíti a művészeit. Örömmel vállalja a kortárs operák és zeneszerzők megismertetését is. Idén, mint minden évben a miskolci Operafesztiválon volt egy új bemutatónk, a Semmelweis életéről íródott darab, amelyet ősztől az Operett Raktárszínházában játszunk tovább.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

Kapcsolódó

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

A Budapesti Operettszínház gálaműsorral, a Nemzeti Táncegyüttes csárdással várja vendégeit a VI. Budavári Palotakoncerteken az Oroszlános Udvarban augusztus 3-5. között.

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Jazz/World

A 88 éves Omara Portuondo fogja beragyogni a tavaszt

A Buena Vista Social Club egykori énekese, a kubai Edith Piafnak is nevezett örökifjú díva május 18-án és 19-én két koncertet is ad a MOM Sportban, Last Kiss turnéja keretében.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Könyv

Radnóti üzenetet küldött a Messengeren: Vesd le ruhádat, már esik is kinn ;)

Magyar költők verseinek részletei kerülnek plakátokra. Segít vajon a modernizálás a fiatalok irodalmi érdeklődésének felkeltésében?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.
Zenés színház kritika

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.