Zenés színház

Fullajtár Andrea Marlene Dietrich nyomába ered

2016.01.04. 15:50
Ajánlom
A színésznő január 27-én az Orfeumban a német filmikon gondolatait idézi fel jazz-zenekarának kíséretével a KULTKIKÖTŐ Produkció előadásában.

Marlene Dietrich dalaival, személyiségével nemcsak a fronton harcoló katonákat, hanem az egész világot meghódította. 1930-ban amerikai filmsztár lett, és soha nem tért vissza Hitler Németországába. Világnézetét, dinamizmusát, a férfiakról és nőkről alkotott véleményét, és természetesen világhírű dalait tolmácsolja Fullajtár Andrea sok humorral és egy háromfős jazz-zenekar kíséretével.

Fullajtár Andrea a Boomerang Babyben

Fullajtár Andrea a Boomerang Babyben

A Boomerang Baby – Marlene Dietrich című produkcióban részletek hangzanak el a Dietrich ABC című műből, és természetesen megszólalnak a legnagyobb slágerek is: a Fallin' in Love Again, a Boomerang Baby, a Sag mir wo die Blumen sind, és a kihagyhatatlan Lili Marlen.

„Zöldi Gergő mondta sok évvel ezelőtt, hogy szerinte nekem Dietrich-dalokat kellene énekelnem. Tudtam, hogy nem lesz egyszerű, mert egyrészt nem vagyok énekes-színésznő, ráadásul elég speciális hangom van. Amikor megszületett ez az ötlet, elkezdtem beleásni magam az életébe, és elképesztően magával ragadott, hogy mennyire bátor nő volt. Beszólt Hitlernek és Goebbelsnek, együtt utazott a frontra a katonákkal... Olyan dolgokat csinált, amit nagyon sok kollégája nem mert. Egy emberjogi aktivista és egy pacifista keveredett össze benne.

Nyilván közben egy szörnyeteg volt, a magánélete szintén megér egy misét, de az nagyon tetszik benne, hogy ilyen karakánul ki mert állni dolgok mellett."

- véli Fullajtár Andrea. "Dietrichnek két olyan irománya is megjelent angolul, amit Magyarországon még egyáltalán nem adtak ki. Az egyik az Éjszakai gondolatok, a másik, az izgalmasabb pedig a Dietrich ABC, amiben az ABC betűihez szavakat rendelt, és mindegyikhez írt pár mondatot. Rengeteg humor, emberismeret van benne. Novák Eszter rendezővel mindketten azt gondoltuk, hogy ez az, ami jól össze tudja kötni a dalokat, de lesz benne olyan is, ami csak rólam szól. Ez nem egy Dietrich-imitációs este lesz, hanem inkább arról fog szólni, amik Dietrich kapcsán eszembe jutnak, vagy ahogy én látom a világot. Az egész este úgy van megszerkesztve, hogy ő dalait adom elő, de nem őt utánzom – ez a lényeg.”

Fullajtár Andrea a Boomerang Babyben

Fullajtár Andrea a Boomerang Babyben

A január 27-ei est alkotói: 

Fullajtár Andrea

Gátos Iván (zenei vezető)

Gátos Bálint (basszusgitár)

Kaszás Péter (dob)

Zöldi Gergely (ötletgazda és fordító)

Papp János (jelmez)

Novák Eszter (rendező)

A Marlene Dietrich születésnapja alkalmából írt évfordulós cikkünket itt olvashatja el! 

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

„Fel kell találni magunkat” – Interjú Bretz Gáborral

Bretz Gábor az Opera állandó művésze, aki az elsők között kapta meg a Kamaraénekesi címet, egy-egy évad során több szerepet is alakít. Legutóbb a – címlapfotót is inspiráló – Don Carlos online premierjén láthattuk. A világhírű basszbaritonnal a pandémia teremtette kihívásokról, az énektanítás rejtelmeiről és arról is beszélgettünk, mit kívánna egy jótündértől.
Színház

Új bemutatókkal kezdi jubileumi évadát a Vígszínház

Több mint 90 éves hagyományát követve a Vígszínház május 1-jén megkezdte a következő évad bérleteinek értékesítését. Bár egyelőre csak decemberig hirdettek műsort, az elmúlt időszak közönség előtt be nem mutatott előadásai mellett újdonságokat is tartogat a 2021/2022-es szezon.
Klasszikus

A Liszt Ferenc Kamarazenekar Juliane Banse operaénekessel és Várdai Istvánnal búcsúztatja az évadot

Nemcsak különleges vendégekkel, hanem izgalmas átiratokkal is készül a 2020/21-es zeneakadémiai évad online szezonzáró koncertjére a Liszt Ferenc Kamarazenekar. Az együttes május 14-én először Várdai Istvánnal Bach-szonátát játszik kamarazenekari felállásban, ezt követően a világhírű Juliane Banse közreműködésével Mendelssohn jól ismert dalai csendülnek fel új köntösbe bújtatva.
Klasszikus

„Újraéled a karanténba zárt kultúra”- kihirdette a Budapesti Fesztiválzenekar 2021–22-es évadát

Fischer Iván rendezte új operaelőadás, Richard Strauss-maraton és nemzetközi sztárok, köztük Danyiil Trifonov vagy Jordi Savall is szerepelnek a Budapesti Fesztiválzenekar 2021–22-es évadjában.
Vizuál

Formabontó koncertfilmek a Budapest Ritmo-n

„Szükségből erényt, koncertből filmet” – ez a Budapest Ritmo idei mottója, amely a Bartók Tavasz keretében május 10. és 12. között különleges látványvilágú koncertfilmekkel várja az érdeklődőket.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Demény Attila, a Kolozsvári Magyar Opera főrendezője

Demény Attila zeneszerző, Nádasdy-díjas operarendező, karmester, zongoraművész, fesztiválszervező, a kolozsvári operastúdió egykori alapítója 66 éves korában, 2021. május 11-én hunyt el. A hírt Szilágyi Enikő színésznő osztotta meg közösségi oldalán. 
Zenés színház ajánló

Teraszkoncertekkel nyit a Madách Színház

Május végén újra megnyitja kapuit a Madách Színház, hogy immár nézők előtt elevenítse fel a nyári duett koncertek emlékét.
Zenés színház interjú

„Fel kell találni magunkat” – Interjú Bretz Gáborral

Bretz Gábor az Opera állandó művésze, aki az elsők között kapta meg a Kamaraénekesi címet, egy-egy évad során több szerepet is alakít. Legutóbb a – címlapfotót is inspiráló – Don Carlos online premierjén láthattuk. A világhírű basszbaritonnal a pandémia teremtette kihívásokról, az énektanítás rejtelmeiről és arról is beszélgettünk, mit kívánna egy jótündértől.
Zenés színház hír

Egy békacsalád története – Cigány Punkopera az OFF-Biennálén

A Független Színház Magyarország május 16-án tartja Balogh Rodrigó és Illés Márton Békamesék című darabjának ősbemutatóját. Az előadásban énekelve, fájó humorral fűszerezve jelenítik meg egy család három generációjának életét, akik azért harcolnak, hogy kitörjenek a békáknak rendelt mocsárból, és elfogadja őket a többségi társadalom.
Zenés színház magazin

Sába a mikrofon előtt

Lemezfelvétel készült Goldmark Károly legismertebb operájából, a Sába királynőjéből, az Eiffel Műhelyház Fricsay stúdiójában. A munkáról és az új helyszínről Csurgó Tamás zenei rendezőt, Kondás Ferenc hangmérnököt, valamint Gál Erika operaénekest, Sába megformálóját kérdeztük.