A klip a Kárpát-medence magyar nyelvű általános iskolásait buzdítja arra, hogy vegyenek részt az „István, a király iskolába megy” című versenyben.
Korábbi interjúnkban az akkor még csak tervként élő versenyről Rosta Mária producer így beszélt:
„Az ötletet az adta, hogy szinte minden évben kiadunk jogengedélyeket általános iskolák számára, az István, a király előadásához. A mű egyébként a nemzeti alaptantervben is benne van. Mint ismeretes, a két részes előadás négy jelenetből áll. A pályázó iskolák választhatnak jelenetet, és az egyforma jelenetek versenyeznek egymással. A végén (...) összeáll a végeredmény, az István, a király, négy különböző iskola előadásában.”
Az ötezer hazai és külhoni magyar nyelvű általános iskola számára kiírt versenyben diákok fogják előadni, rögzíteni és a YouTube-ra tölteni az alaptantervben szereplő rockopera egy-egy jelenetét, amit az István, a király iskolába megy... produkció ítészei: a szakértő zsűri és a közönség rangsorolnak. A győztes iskolák és szólisták egy stadion mérető helyen fogják bemutatni a rockoperát.
A különleges versenyt beharangozó kisfilmben a harminchat éves mű főszereplői, Varga Miklós, Vikidál Gyula, Feke Pál és Vadkerti Imre mellett gyermekek szerepelnek és éneklik együtt a rockopera egy-egy részletét, ezzel mintegy előre jelezvén, mi várható a gyermekszereplőktől.
Az „István, a király iskolába megy” program a 100 éves Trianoni megemlékezés méltó részét képezi azáltal, hogy hazai és külhoni gyerekek egy színpadon éneklik a legnépszerűbb történelmi rockoperát. A győztesek egyik díja lesz, hogy elutazhatnak Párizsba, és egy versailles-i kirándulás keretében megnézhetik a szégyenletes trianoni szerződés aláírásának helyszínét. A gyerekek Disneylandet is megnézhetik.