Debrecen a vidéki operaszeretők kedvelt városa lehet. „A Csokonai Színház az elmúlt évtizedekben a legnépszerűbb operákat végigjátszotta (...)” – dicsekedett a Momusnak adott interjújában Szabó Sipos Máté, a mostani produkció karmestere. Hozzátette:
A bel canto irány viszont kevéssé volt erős, s amikor Klári felvetette, hogy nagy örömmel énekelné a Norma címszerepét, elég hamar egyezségre jutottunk.
A karmester szerint az opera igazi modern pszichodráma, amit a rendezés csak erősít. Nadine Duffaut francia rendező korábban a Traviatát is egy pszichothriller igényességével rendezte meg. „A Normában, amiben két nő sorsa is kockán forog, talán még aprólékosabban bontotta ki ezt a pszichodrámát” – mondta Szabó Sipos.
A debreceni színház egy erős klasszikus rendezést ígér, amely méltó „a bel canto csokrának leggyönyörűbb rózsájához”. Normát Kolonits Klára énekli, aki állandó kreatív jelenléttel létezik a színpadon, és nem csak kincs van a torkában, tud is tőle énekelni. Partnerei Calin Bratescu (Pollione) és Balga Gabriella (Adalgisa).
Kolonits Kláráról itt olvashat, illetve a Fidelio 2017-es Kult50 kiadványába is bekerült.
Kapcsolódó
Kolonits Klára: Nem tudom megunni a szerepeimet!
Az énekesnő a Gramofon magazinnak adott interjújában a koloratúr éneklésről és nevezetes szerepeiről beszélt, és elmondta azt is, hogyan változtatta meg a karrierjét egy hat éven át tartó rendellenesség.
Kapcsolódó
A KULT50 bemutatja: Kolonits Klára
Nem csupán a régen-most szembeállítás miatt kell őt újra és újra megnézni, hanem amiatt a kíváncsiság és elsöprő játékszenvedély miatt is, ami nála estéről estére tapasztalható. Kolonits Klára portréja a Fidelio gondozásában megjelent KULT50 kiadványból.