Az immár tízéves múltra visszatekintő rangos eseményre a fiatal énekesek egy barokk és egy más korszakból származó, szabadon választott ária, oratórium- vagy kantátarészlet videofelvételével jelentkezhettek – olvasható a Zeneakadémia lapunkhoz eljuttatott közleményében. Mint írják, állampolgárságuk szerint a koreaiak vannak a legtöbben, 44-en, mellettük 30 kínai, 18 orosz és ugyanennyi magyar, valamint tíz ukrán alkotja a legnépesebb csoportokat. Érkezett még számos jelentkezés az Egyesült Államok, Németország, Kazahsztán és Horvátország állampolgáraitól, illetve beadtak pályázatot a Dél-afrikai Köztársaság, Kanada, Brazília, Ausztrália és Thaiföld szülöttei is. A hangfajokat tekintve 81 szoprán, 40 bariton, 24 tenor, 19 mezzoszoprán, 13 bariton/basszbariton, 7 basszus, 5 mezzoszoprán/alt, 5 kontratenor, 1 alt és 1 tenor/kontratenor található közöttük.
A 196 énekesből 36-an visszatérő versenyzők, ebből hatan immár harmadszor indulnak.
A legutóbbi, 2022-ben rendezett ötödik megmérettetésen 132 jelentkező és 19 „újrázó” volt.

A Marton Éva Nemzetközi Énekverseny döntője a Zeneakadémián (Fotó/Forrás: Erdős Dénes / Zeneakadémia)
Az előzsűri a következő hetekben dönti el, kik jutnak a szeptember 1. és 8. között rendezendő élő fordulókba. A válogatás eredményét június elején teszi közzé a szervező Zeneakadémia a verseny honlapján, a martoncompetition.hu portálon, és e-mailben értesítik a versenyzőket is.
A verseny nemzetközi zsűrijének elnöke Marton Éva. A rangos testületbe ismét az operavilág magyar és külföldi kiválóságai kaptak meghívást: Miguel Lerín, az egyik legbefolyásosabb spanyol művészeti menedzser; Peter Mario Katona, a londoni Royal Opera House casting directora; Anatoli Goussev ukrajnai születésű, Olaszországban élő és dolgozó tenor, énekmester; Christina Scheppelmann német zenei menedzser, a barcelonai Liceu operaház volt művészeti igazgatója, jelenleg a Seattle-i Opera főigazgatója; Vittorio Terranova olasz tenor; Dmitrij Vdovin, a Bolsoj Színház ifjúsági operaprogramjának igazgatója; Meláth Andrea mezzoszoprán, a Zeneakadémia Ének Tanszékének vezetője; valamint Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója.

Kapcsolódó
„Ha sztrájkolunk, ha lejjebb kapcsolunk, nem lesz magyar operaéneklés” – interjú Ókovács Szilveszterrel
Új évadról, sztrájkról, szereposztásokról és az Eiffel Műhelyházról is kérdeztük Ókovács Szilveszter főigazgatót, aki azt is elárulta, mit gondol az elmúlt időszak néhány olyan kínos ügyéről, amit felkapott a sajtó.
Fejléckép: Marton Éva (fotó/forrás: Mudra László / Zeneakadémia)