Zenés színház

Harminckét országból csaknem kétszázan jelentkeztek az idei Marton Éva Nemzetközi Énekversenyre

2024.05.22. 13:15
Ajánlom
A Zeneakadémia 70 ezer euró összdíjazású megmérettetésére 106 női és 90 férfi énekese adott be érvényes pályázatot a világ minden tájáról. Az előzsűri a következő hetekben dönti el, kik jutnak a szeptember 1. és 8. között rendezendő élő fordulókba.

Az immár tízéves múltra visszatekintő rangos eseményre a fiatal énekesek egy barokk és egy más korszakból származó, szabadon választott ária, oratórium- vagy kantátarészlet videofelvételével jelentkezhettek – olvasható a Zeneakadémia lapunkhoz eljuttatott közleményében. Mint írják, állampolgárságuk szerint a koreaiak vannak a legtöbben, 44-en, mellettük 30 kínai, 18 orosz és ugyanennyi magyar, valamint tíz ukrán alkotja a legnépesebb csoportokat. Érkezett még számos jelentkezés az Egyesült Államok, Németország, Kazahsztán és Horvátország állampolgáraitól, illetve beadtak pályázatot a Dél-afrikai Köztársaság, Kanada, Brazília, Ausztrália és Thaiföld szülöttei is. A hangfajokat tekintve 81 szoprán, 40 bariton, 24 tenor, 19 mezzoszoprán, 13 bariton/basszbariton, 7 basszus, 5 mezzoszoprán/alt, 5 kontratenor, 1 alt és 1 tenor/kontratenor található közöttük.

A 196 énekesből 36-an visszatérő versenyzők, ebből hatan immár harmadszor indulnak.

A legutóbbi, 2022-ben rendezett ötödik megmérettetésen 132 jelentkező és 19 „újrázó” volt.

20220910_Marton_donto_Erdos_Denes123-114058.jpg

A Marton Éva Nemzetközi Énekverseny döntője a Zeneakadémián (Fotó/Forrás: Erdős Dénes / Zeneakadémia)

Az előzsűri a következő hetekben dönti el, kik jutnak a szeptember 1. és 8. között rendezendő élő fordulókba. A válogatás eredményét június elején teszi közzé a szervező Zeneakadémia a verseny honlapján, a martoncompetition.hu portálon, és e-mailben értesítik a versenyzőket is.

A verseny nemzetközi zsűrijének elnöke Marton Éva. A rangos testületbe ismét az operavilág magyar és külföldi kiválóságai kaptak meghívást: Miguel Lerín, az egyik legbefolyásosabb spanyol művészeti menedzser; Peter Mario Katona, a londoni Royal Opera House casting directora; Anatoli Goussev ukrajnai születésű, Olaszországban élő és dolgozó tenor, énekmester; Christina Scheppelmann német zenei menedzser, a barcelonai Liceu operaház volt művészeti igazgatója, jelenleg a Seattle-i Opera főigazgatója; Vittorio Terranova olasz tenor; Dmitrij Vdovin, a Bolsoj Színház ifjúsági operaprogramjának igazgatója; Meláth Andrea mezzoszoprán, a Zeneakadémia Ének Tanszékének vezetője; valamint Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója.

„Ha sztrájkolunk, ha lejjebb kapcsolunk, nem lesz magyar operaéneklés” – interjú Ókovács Szilveszterrel

Kapcsolódó

„Ha sztrájkolunk, ha lejjebb kapcsolunk, nem lesz magyar operaéneklés” – interjú Ókovács Szilveszterrel

Új évadról, sztrájkról, szereposztásokról és az Eiffel Műhelyházról is kérdeztük Ókovács Szilveszter főigazgatót, aki azt is elárulta, mit gondol az elmúlt időszak néhány olyan kínos ügyéről, amit felkapott a sajtó.

Fejléckép: Marton Éva (fotó/forrás: Mudra László / Zeneakadémia)

„Az anyanyelvén az ember a lelkét tudja kifejezni” – interjú Alekszej Kulagin operaénekessel

Kapcsolódó

„Az anyanyelvén az ember a lelkét tudja kifejezni” – interjú Alekszej Kulagin operaénekessel

A Marton Éva Nemzetközi Énekversenyen feltűnt fiatal művész, aki a Fidelio különdíját is elnyerte, épp az Opera Borisz Godunov-produkciójában szerepel. Hogyan választja valaki ezt a pályát, aki kamaszkoráig nem is látott operát? – erről is kérdeztük az énekest.

58 év, 52 napló – beszélgetés Marton Évával

58 év, 52 napló – beszélgetés Marton Évával

Egy férj, Dr. Marton Zoltán, aki azt mondja élete párjáról: „58 éve őt szolgálom”. És egy feleség, akit úgy hívnak: Marton Éva. S máris kirajzolódhat minden olvasó fejében a folytatás.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Plusz

Elhunyt Ferenc pápa

A római katolikus egyház első latin-amerikai vezetőjét 88 éves korában, húsvéthétfőn, április 21-én reggel 7 óra 35 perckor érte a halál.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Látványos koncerttel mutatkozik be az Erkel Színház

Az újonnan alakult intézmény hagyományos sajtótájékoztató helyett látványos eseménnyel ismerteti meg közönségével a 2025/26-os évad részleteit. A színház hivatalosan is bejelentette az első öt művészt, akik már május 2-án is színpadra lépnek.
Zenés színház ajánló

Folytatódik Rozsda lovag története a Budapesti Operettszínházban

Javában zajlanak Jörg Hilbert–Felix Janosa Rozsda lovag és a kísértet című családi musicaljének próbái a Budapesti Operettszínházban. A május 18-án vasárnap 11 órától látható előadás Bozsik Yvette Kossuth-díjas színházi alkotó rendezésében kerül színre.
Zenés színház kritika

15 sor klasszikus: Armida

„Bár nem minden drágakő ragyog azonnal teljes pompájában még csiszolatlanul és földdel borítva, izgalmas feladat idejekorán felfedezni a legértékesebbeket.” A következő rövid írás a Zeneakadémia és a Hanns Eisler Zeneművészeti Főiskola növendékeinek közös előadásáról szól. 15 sor klasszikus.
Zenés színház ajánló

Ősbemutatóval búcsúzik az Operabeavató

A tizenhét éve tartó sorozat utolsó részében láthatják az érdeklődők 7 és fél halál címmel azt az új vígoperát, amelynek létrejöttében a közönség is részt vett. A premier előtt a szervezők két különleges eseményt is szerveznek támogatóik számára.
Zenés színház hír

Ralph Fiennes első operarendezésére készül

A világhírű színművész Csajkovszkij Anyeginjét állítja színre a Párizsi Nemzeti Operában, az előadás 2026 januárjában és februárban lesz látható a Palais Garnier-ben.