"Édesapám - Darvas Szilárd - ismert kabarettista és humorista volt. (...) Őt sokszor láttam fellépni gyerekkoromban, és ez adott egy lökést. Nagyon korán kezdtem, kuplékkal, sanzonokkal. (...) Nincs olyan munkásságom, mint egy zeneszerzőnek általában: kamaraművek, szonáták, szimfóniák stb. Egész egyszerűen azért nem, mert úgy érzem, ízig-vérig színházi ember, a dramatikus kísérőműfaj zenésze vagyok..." - mondja Darvas Ferenc.
Darvas Ferenc a legtöbbet foglalkoztatott színházi zeneszerző, nevéhez számos színházi előadás (jelenleg is látható az Örkény Színházban a Jógyerekek képeskönyve, az Ibusár és A vihar, a Katona József Színházban pedig nemrég mutatták be A végítélet napja című előadást), film és tévéjáték - mások mellett Bereményi Géza, Hajdu Szabolcs vagy Gyarmathy Lívia munkáinak - zenéje fűződik. Fiai, Benedek és Kristóf is a zenei pályát választották és a színházhoz is kötődnek; saját zenekaraik - a Vasárnapi Gyerekek, a Specko Jedno vagy a Cabaret Medrano - mellett Benedek a Pintér Béla Társulatban, Kristóf a Krétakörben dolgozik zeneszerzőként.
Mindhárman több hangszeren játszanak és közismertek zenei virtuozitásukról, játékosságukról, humorukról - erre épül a Három a Darvas című est is, ahol felidézik a nagyapa, Darvas Szilárd alakját, zenei stílusokkal játszanak, játékos zenei feladványokat oldanak meg, bravúros magánszámokkal és közös produkciókkal szórakoztatják a nézőket.
A beszélgetőtárs, Váradi Júlia segítségével a nézők bepillantást nyerhetnek a színházi zene és zeneszerzés világába, az elhangzó közismert sanzonokon, humoreszkeken, kuplékon és színházi dalokon keresztül megtapasztalhatják azt a lenyűgöző muzikalitást, ami a "Darvasokból" árad.