Zenés színház

Hosszabb névvel

2010.02.04. 15:02
Ajánlom
A harmadik évben új néven, de a régi célkitűzések mentén kerül sor az Armel Operaverseny és Fesztivál a Mezzóval és a Duna Televízióval rendezvénysorozatra.

Az idei résztvevő operaházak: Den Nye Opera (Bergen), Josef Kajetán Tyl Színház (Plzen,) Opera Krakowska (Krakkó), Csokonai Színház (Debrecen), Dicapo Opera Theatre (New York). Sor kerül egy ősbemutatóra Norvégiában - Knut Vaage: Veslefrikk, rendező: Alföldi Róbert -, Magyarországon először láthat a közönség két operát - Csehországból Marco Tutino A szolgája érkezik, a debreceni színházban pedig Prokofjev operája, A tüzes angyal kerül első alkalommal hazai színpadra -, lesz egy európai bemutató - az Egyesült Államokból egy Csehov-adaptáció, Thomas Pasatieri operája, A sirály révén -, és klasszikus operával, a Traviatával szállnak versenybe a lengyelek. Harmadszor rendez a versenyen Alföldi Róbert, ám ezúttal Bergenben, New Yorkba viszont a művészeti igazgató Vidnyánszky Attila utazik. Szász János első operarendezésére készül Verdi kapcsán, Debrecenbe Silviu Purcaretét várják, Plzenben pedig Ludek Golat fog dolgozni.

Az első fordulóra március-áprilisban kerül sor New Yorkban, Moszkvában, Budapesten, Párizsban és Bergenben, míg a májusi workshop és a novemberi döntőre helyszíne Szeged lesz.

A verseny végén kiosztják a zsűri döntése alapján a legjobb férfi és női előadó díját, ami idén első alkalommal jár pénzjutalommal, tízezer euróval, de a közönség is szavazhat a legjobb produkcióra és a legjobb előadóra.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Vizuál

Drótmese – Nézze meg online a fiatal magyar alkotó díjnyertes animációját!

Pataki Szandra stop motion animációja egy drótszálakból felépített világban játszódik, ahol senki sem vonhatja ki magát az egymásnak feszülő erők hatása alól.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Zenés színház palotakoncertek

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.