Zenés színház

Húsz év után újra magyar színpadon a Fame

2015.05.11. 14:39
Ajánlom
A musicalt az idei évad utolsó nagydobásaként mutatja be a Budapesti Operettszínház. A darab egy művészeti iskola néhány fiataljának életébe enged bepillantást és követi sorsukat négy éven át.

A nagyszabású, látványos, show- és komoly táncjelentekben bővelkedő előadás bemutatóját június 26-án és 27-én tartják. A táncpróbák már februárban elkezdődtek, az olvasópróbára pedig nemrég a sajtó munkatársai is meghívást kaptak.

Lőrinczy György az Operettszínház főigazgatója az évad legfontosabb musical bemutatójaként jellemezte a Fame-et. Mint mondta, a Mi is itt vagyunk! kampánynak - melyet azzal a céllal indítottak útjára, hogy a színház fiatal generációjának megfelelő teret és  lehetőséget biztosítsanak a bemutatkozásra - a mostani produkció a zászlóshajója. A Fame ugyanis fiatal művészekről szól, olyanokról, mint akik az Operettszínház színpadán épp most bontogatják szárnyukat. Azért tűzte műsorára a teátrum a darabot, hogy „az ifjúságnak jó feladatokat tudjunk adni. Az pedig különösen nagy öröm - folytatta Lőrinczy -, hogy az ifjú tehetségek mellett egy rendkívül izgalmas tanári gárdát sikerült összeállítanunk." A tájékoztató ezen pontján megérkezett Szulák Andrea, melyet a direktor csak így kommentált: „Érkezni tudni kell!" Szulák Andrea játssza ugyanis az előadásban a nagyon lényeges szerephez jutó Miss Sherman angol irodalomtanárt. A művésznő egyébként nagy sikerrel alakítja a Szép nyári nap osztályfőnökét, tehát rutinos tanárnak számít már az Operett színpadán. „Ő a mi kabala tanárnőnk" - mondta a direktor.  Mellette a másik szereposztásban a teátrum oszlopos tagja, Nádasi Veronika formálja meg Miss Sherman szerepét. „Azt gondolom, az elmúlt években mindig érdekes volt, ha az egyes produkciókba vendégeket is hívtunk" - fűzi tovább gondolatait a színház főigazgatója. „Mindig inspirálóan hatott a nagyon összetartó társulatra és talán mi is rájuk." Épp ezért nagyon boldog, hogy a mostani produkcióhoz három vendégművészt is sikerült megnyerniük.

Elsőként Auksz Évát köszöntötte, aki nem először lép az Operettszínház színpadára, hiszen a Bál a Savoyban Daisy Parkereként néhány éve már játszott a teátrumban. Auksz Éva karrierjét profi táncosként kezdte a Közép-Európa Táncszínházban, így remek választás a tánctanárnő, Miss Bell figurájára - vélte a direktor. Vele párhuzamosan a színház egyik legendás művésznője, Vásári Mónika lesz látható a szerepben. A főigazgató köszöntötte a Mr. Myers drámatanárt megformáló Németh Kristófot és Vasvári Csabát is „Mr. Sheinkopf, a zenetanár esetében nem kellett kilépnünk a házból, mert van a társulatban két csodálatos muzsikusunk, Csuha Lajos és Pálfalvy Attila, akik színészi kvalitásaik mellett kiválóan játszanak különböző hangszereken is." Lőrinczy György bemutatta az előadás dramaturgját, a szintén vendégként érkező Perczel Enikőt, és szólt a szövegkönyvön végrehajtott apróbb változtatásokról. A magyar szöveget annak idején a zenés színházi szakma emblematikus alkotója, a nemrég elhunyt Miklós Tibor készítette. „Lényeges megjegyezni, hogy mindaddig a Miklós Tibor-féle változatot játsszuk, amíg ezt az új amerikai változat engedi. Szeretném, ha mindenki számára egyértelmű lenne, hogy miután a magyar szöveg megszületése után néhány évvel az amerikai szerzők átalakították a darabot, nekünk ehhez kellett igazítani a szövegkönyvet. Ez tehát egy elvárás volt felénk az amerikai jogtulajdonosok részéről, amit teljesítenünk kellett." - hangsúlyozta a direktor. A főigazgató végül sok sikert kívánt a társulatnak az elkövetkező hónapok munkájához.

Majd Kerényi Miklós Gábor, művészeti vezető lelkesítő szavakkal szólt a csapathoz: „Örül a lelkem, hogy itt vagyok, hogy ennyi fiatal, lángoló tekintetet és arcot látok. Ennek az olvasópróbának az a célja, hogy mindenki úgy menjen haza, hogy egy borzasztóan jó darabot fognak csinálni, és nagyon jól fogják magukat érezni. Hajrá előre, hölgyek, urak! - mondta Kero.

Az előadás rendezője Somogyi Szilárd szeretettel beszélt arról a bizonyos húsz évvel ezelőtti előadásról, amit a Vasutas Musical Stúdió növendékei Toldi Mária irányítása mellett adtak elő a Thália Színházban, és amelyben ő is szerepelt. Mint mondta, a mostani bemutató valóban komoly lehetőséget jelent az Operettszínház fiataljai számára, egyben új erőt és lendületet ad magának a musicalnek. „Tudni kell, hogy ma már egy sokkal energikusabb, ridegebb és keményebb világban élünk, mint 20 évvel ezelőtt. A Fame 2015-ben már nem csak arról szól, hogy jól érezzük magunkat. Mert a tehetségkutató műsorok és castingok világában komolyan küzdeni kell azért, hogy egyáltalán színpadra kerülhessen az ember. Ez a történet megmutatja a művészvilág árnyoldalait is, mert a hírnév és a csillogás nem minden. Egy karriernek lehetnek csúcspontjai, de nagyon-nagyon mély pontjai is." - mondta a rendező. Éppen emiatt lett az előadás alcíme „a hírnév ára". Somogyi Szilárd bízik abban, hogy sikerül végigvinni ezt a koncepciót, amihez három kollégát hívott segítségül, akik szerepük szerint olyan karaktereket formálnak meg, akik valamilyen okból kifolyólag nem jutottak el a csúcsra. Czenner Krisztina hegedűművész a darab szerint tehetséges muzsikus létére utcazenészként kényszerül pénz keresni, Petridisz Hrisztosz, a valaha volt táncos ma egy gyorsétteremben az asztalokat takarítja és Nagy Bea, aki a színésznőt játssza. „Egészen különleges előadás elé nézünk. Sok munka, sok áldozat és harc. Ennyit ígérhetek. Nagyon érdekes, izgalmas dolgot tervezek, aztán hogy mi sül ki belőle a ti segítségetekkel, majd meglátjuk." - zárta szavait Somogyi Szilárd.  

A Budapesti Operettszínház társulatának fiatal tehetségei, akik most a Fame-ben is bizonyíthatnak: Gömöri András Máté, Gubik Petra, Jenes Kitty, Kerényi Miklós Máté, Kocsis Dénes, Muri Enikő, Simon Panna, Szabó Dávid, Vágó Zsuzsi és Veréb Tamás.

Balogh-Barta Viktória izgalmas koreográfiájában a klasszikus és jazz tánc elemei keverednek a street dance különböző stílusainak sokaságával, ami által szinte új műfaj születik majd a színpadon. A három csapat jelmezeit három eltérő színvilágban álmodta meg a tervező Velich Rita. A színészek a narancssárga és piros, a zenészek a zöld, a táncosok pedig a lila és pink sokféle árnyalatában jelennek majd meg.  A különleges látványról, az újszerű - a mozgóképet és az élő színpadképet elegyítő - vetítésről Bátonyi György díszlettervező gondoskodik. Az előadás zenei vezetője Balassa Krisztián.

Programkereső

Legnépszerűbb

Plusz

A balatonfüredi Anna-bál mítosza és a valóság

Szombaton 193. alkalommal rendezik meg a balatonfüredi Anna-bált, aminek névadó kisasszonyát lehet, hogy nem is Annának hívták.
Zenés színház

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Jazz/World

Egy életmű megünneplésének kihívásai

Az idén 85 éves Quincy Jones prominens társasággal ünnepelte a születésnapját a Papp László Budapest Sportarénában, az ő esetében azonban egy életműkoncert kivitelezése eleve problémás, a megvalósítás viszont a kényszerből leszállított elvárásokat is képes volt helyenként alulról súrolni.
Vizuál

Így látják a madarak az osztrák fővárost - VIDEÓ

Négy sas segítségével készítettek 360 fokos videót Bécsről. A madarak a Duna-toronyból és egy hőlégballonból indulva filmezték a várost.
Zenés színház

Fischl Mónika: „Vidám, színes kavalkád, sok humorral fűszerezve”

„A hazai operettjátszás koronázatlan királynője” – így mutatja be a Kult50 című kiadvány Fischl Mónikát – az emlékezetes Szilviát, Marica grófnőt, Glavári Hannát. Igazi primadonna alkat: hűvös, elérhetetlen és gyönyörűen énekel – a Palotakoncerteken is.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Rab Gyula: „Felüdülést jelent számomra ez a könnyedebb műfaj”

A Junior-díjas Rab Gyula magyarországi karrierjén kívül nemzetközi szinten is sikeres tenorista. Elsősorban operát énekel, de most, a Palotakoncertek vendégfellépőjeként az operett műfajában is belekóstol.
Zenés színház interjú

Fischl Mónika: „Vidám, színes kavalkád, sok humorral fűszerezve”

„A hazai operettjátszás koronázatlan királynője” – így mutatja be a Kult50 című kiadvány Fischl Mónikát – az emlékezetes Szilviát, Marica grófnőt, Glavári Hannát. Igazi primadonna alkat: hűvös, elérhetetlen és gyönyörűen énekel – a Palotakoncerteken is.
Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.