Zenés színház

„Ideges voltam” – Plácido Domingo ötven éve debütált a Metropolitanben

2018.11.23. 09:25
Ajánlom
Plácido Domingo ötven éve debütált a Metropolitanben, az évfordulón a Gianni Schicchiben lép színpadra. A spanyol tenor egy interjúban felidézte karrierjének fontos állomását.

Egyetlen évadot sem mulasztott Plácido Domingo a New York-i Metropolitanben: mindegy hétszáz előadásban lépett fel fél évszázad alatt.

Domingo a Playbill interjújában felidézte az 1968. szeptember 28-i estét, amikor Renata Tebaldi oldalán az Adriana Lecouvreurben kellett beugrania Franco Corelli betegsége miatt. „Akkoriban New Jerseyben éltem, és azon a szombat délután a Metben Kalaf szerepét próbáltam. Hazamentem a próba után Jersey-be, és egy óra múlva hívtak is – nagyjából negyed nyolc volt. Mr. Bing [Rudolf Bing, a Met legendás főigazgatója] volt a vonal túlsó végén, és megkérdezte: „Plácido, hogy vagy?” „Minden rendben, Mr. Bing.”

Nos, remélem, hogy minden rendben, mert ma debütálni fogsz a Metropolitanben.”

AdrianaDomingoTebaldi-121706.jpg

Plácido Domingo és Renata Tebaldi az előadás után (Fotó/Forrás: Louis Mélancon / Metropolitan Opera Archive)

„Úristen”, mondtam, és az autóba pattantam az apámmal együtt (…). A West Side Highway és a 72. utca útvonalán haladtunk, én már a kocsiban elkezdtem a beéneklést. Észrevettem, hogy néhányan nevetnek rajtam a szomszédos autóban. Lehúztam az ablakot, és megkérdeztem: „Elnézést, merre mennek?” „A Metropolitan Operába”, mondták. Erre én: „Akkor ne nevessenek, mert engem fognak hallgatni egész este!” Ideges voltam, de izgatott is. És nem is az volt a legnehezebb, hogy aznap este debütálok, hanem hogy Franco Corelli helyett kell helyt állnom.

 

Domingo a Simon Boccanegrában a Met színpadán.

Az interjúban Domingo arról is beszél, hogy a Simon Boccanegrában énekelt először baritonszerepet: „Mindig is szerettem a Boccanegrát, azt hiszem, Verdi maga mondta, hogy az a tökéletes operája. Szeretem a karaktert, szeretem az apaszerepet. Mindig is úgy gondoltam, hogy mielőtt abbahagyom az éneklést, énekelni akarom (...). Végül Daniel Barenboim győzött meg, és nagyon jól tette.”

És hogy melyik a kedvenc szerepe? „Persze sok van, de rögtön eszembe jut az Otello, Des Grieux a Manon Lescautból, Siegmund, Parsifal… Nehéz választani Az álarcosbál és A végzet hatalma között. És És most csak a tenor szerepeket idézem… Na meg persze a Cavaradossi.”

Plácido Domingo többet énekelt, mint Caruso és Callas együttvéve

Kapcsolódó

Plácido Domingo többet énekelt, mint Caruso és Callas együttvéve

A salzburgi fesztiválon ünnepelte csütörtökön Plácido Domingo spanyol sztártenor pályafutása 150. szerepét Bizet Gyöngyhalászok című operájának koncertváltozatában.

Plácido Domingo:

Plácido Domingo: "Te magad vagy a hangszer"

Embersége legalább olyan megnyerő, mint a hangja. Fél évszázad töretlen színpadi jelenléte mellett, Plácido Domingo egyszemélyes zenei intézmény: 1973-as Tosca-vezénylése óta karmester, művészeti igazgatója volt a Washingtoni és a Los Angeles-i Operaháznak, nevéhez fűződik az Operalia nemzetközi énekverseny. Február 6-án lesz az Operaház jótékonysági gálaestjének sztárvendége.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Rabul ejtette a franciák szívét, most Carreras partnere: Pasztircsák Polina

Violetta szerepében óriási sikert aratott a Toulouse-i Operaház szezonnyitó Traviata előadásában Pasztircsák Polina. A fiatal szopránnal beszélgettünk, aki titkos álmát és zenei idolját is elárulta nekünk.
Jazz/World

Így szól A rózsaszín párduc jazz-fusion változatban

A Fidelión mutatkozik be az Antal Gábor Trió stúdió session sorozatának harmadik, befejező része. Két saját szerzemény után ezúttal Henry Mancini híres filmzenéjéből készült feldolgozással jelentkeznek.
Klasszikus

Együttműködésről döntött a Filharmónia Magyarország és a Fesztiválzenekar

Az elmúlt öt évben több mint egymillió ember hallhatta a Filharmónia Magyarország rendezvényeit országszerte. A koncertszervező cég most együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Fesztiválzenekarral.
Zenés színház

„Volt bennem nosztalgia” – Musicalt énekel új lemezén Dolhai Attila

A rajongók és Dolhai Attila kedvenceiből állt össze az a dupla album, amellyel az énekes négy év után visszatér a musical műfajához.
Klasszikus

Tetszett a Ruben Brandt? Ezeket a klasszikus zenéket hallhatod benne

Milorad Krstić animációs filmje, a Ruben Brandt, a gyűjtő az idei tél egyik legsikeresebb mozija, amelyben számos utalás történik a nyugati kultúra ikonikus alkotásaira. De milyen zenék hallhatók benne?

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház magazin

Zenés boldogságkeresés, minden korosztálynak - A kék madár az Operettszínházban

A kék madár új zenés változatát mutatta be az Operettszínház a Kálmán Imre Teátrumban. Az új változatról a rendezővel, Szenteczki Zitával, a zeneszerzőkkel Ádám Ritával és Darvas Benedekkel, valamint a szövegíróval, Závada Péterrel beszélgettünk. 
Zenés színház lemez

„Volt bennem nosztalgia” – Musicalt énekel új lemezén Dolhai Attila

A rajongók és Dolhai Attila kedvenceiből állt össze az a dupla album, amellyel az énekes négy év után visszatér a musical műfajához.
Zenés színház interjú

Amikor a közönség elé lépek, csak a zene marad

A fiatal magyar drámai szoprán második helyet érdemelt a III. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyen, és elnyerte a Fidelio különdíját is. Ádám Zsuzsannával az eddigi pályájáról, a kecskeméti Kodály-hatásról beszélgettünk, illetve arról, hogy honnan tudja, hogy neki operát kell énekelnie.
Zenés színház vidék

A Budavári Palotakoncertek műsorával köszöntik az új évet Szolnokon

A Szolnoki Szimfonikus Zenekar január 12-én a Budavári Palotakoncertek műsorával szórakoztatja a szolnoki publikumot.
Zenés színház operett

Fischl Mónika a Mayáról: „Ezen a zenén nőttünk fel!”

Több mint negyven évvel az utolsó bemutató után látható a Budapesti Operettszínház Fényes Szabolcs népszerű revüoperettje, a Maya. Fischl Mónika és Bordás Barbara beszél az új produkcióról.