Hét premier, 524 előadás csak a Nagymező utcában, 17 belföldi és 12 külföldi vendégjáték, 370 ezer néző és 93 százalékos látogatottsági átlag - ez a Budapesti Operettszínház előző évada a számok nyelvére lefordítva. 2009/2010-ben a Nagymező utcai teátrumnak három operett-bemutatója - Molnár Ferenc-Zerkovitz Béla: A doktor úr; Ábrahám Pál: Bál a Savoyban; Leo Fall: Madame Pompadour - volt, a musicalrepertoárra Lévay Szilveszter és Michael Kunze Rebecca - A Manderley-ház asszonya című műve került koprodukcióban a Budapesti Tavaszi Fesztivállal, valamint három gyerek-ifjúsági produkció is a műsor része lett: a Musicalmesék, az Erdei kalamajka, illetve a Tavaszébredés című musical stúdióváltozata. E három produkció jelentősége Kerényi Miklós Gábor igazgató szerint az, hogy színházra nevelik a legfiatalabbakat.
Az előző évad kapcsán a direktor kiemelte a Béres Attila rendezte Rebecca osztatlan sikerét, a musical iránt a budapesti premier után már Bukarest és Prága is érdeklődik, sőt a román fővárosban 2011-ben már színre is kerül Lévay Szilveszter és Michael Kunze zenés drámája. Nagy siker lett a Szinetár Miklós által színpadra állított Madame Pompadour, annak ellenére, hogy nem klasszikus Kálmán- és Lehár-műről van szó. A doktor úr viharos premierjéről is beszélt a direktor, hiszen ebbe a produkcióba az utolsó pillanatban ugrott be a megbetegedett Bajor Imre helyére Faragó András.
Fontos eseménye volt még az előző évadnak, hogy a hungarikumokról rendezett konferencián a Budapesti Operettszínház Kerényi Miklós Gábor felszólalhatott a Parlamentben az operettműfaj hungarikummá nyilvánításának érdekében; s az, hogy augusztus 20-i állami ünnepre Lévay Szilveszter komponálásában, a teátrum több sztárja közreműködésével elkészült az Összefogás dala.
A 2010/2011-es évad premierjeinek sorát a Nagymező utcában ősszel Fényes Szabolcs Szerdán tavasz lesz! című műve nyitja, melyet a színház retroperettként mutat be. Mint azt Kerényi Miklós Gábor felidézte, a darab ősbemutatóját ő rendezte még 1983-ban, most pedig Somogyi Szilárd viszi színre a magányosok klubját alapító magyar-történelem szakos tanár történetét, melyben a főszerepeket Mészáros Árpád Zsolt, Janza Kata, Lehoczky Zsuzsa, Oszvald Marika, Faragó András, Vágó Zsuzsi és Kerényi Miklós Máté játsszák.
Weill-Brecht Koldusoperáját decembertől láthatja a közönség a Thália Színházban, Béres Attila rendezésében, aki a némafilmek stílusát idézi majd a produkcióval. Bicska Maxit ezúttal Dolhai Attila, Pollyt Szinetár Dóra, míg Tigris Brownt Szabó P. Szilveszter alakítja, de látható lesz az előadásban Balikó Tamás, Földes Tamás és Peller Anna is.
A 2010/2011-es évadban a Budapesti Operettszínház "emeli a tétet: az új közönségréteget megcélzó Brecht-Weill-darab után operát is bemutatnak, ráadásul rögtön kettőt, s reményeik szerint így válik az intézmény igazi zenés népszínházzá. A nyári miskolci premier után januárban repertoárra kerül a Gianni Schicchi Vajda János Mario és a varázsló című kül- és belföldön egyaránt sikeres operájával párban, Kerényi Miklós Gábor rendezésében. Puccini művében a címszerepet vendégként Kálmán Péter alakítja, de színpadra lép még Geszthy Veronika, Lukács Anita, Boncsér Gergely, Vadász Zsolt, Fischl Mónika, Kalocsai Zsuzsa, Magócs Ottó és Dézsy Szabó Gábor is. A Marióban Cipollát, mely a darab legjelentősebb énekes-színészi teljesítménye, Szabó P. Szilveszter játssza. A két opera a Nagymező utca után Pécsett is látható-hallható lesz.
Nemzetközi együttműködés eredménye Johann Strauss Egy éj Velencében című, régen játszott operettjének új előadása is. A bemutatót a Budapesti Tavaszi Fesztiválon tartja a teátrum, ugyancsak a színigazgató rendezésében, mellyel Erfurtban debütált. A német városból érkeznek a díszletek és jelmezek, a flipper-pályán golyónak öltöztetett színészek mutatják be a szerelemmel, féltékenységgel, félreértéssel, keringőkkel teli történetet. Bemutatkozik a produkcióban Homonnay Zsolt, Földes Tamás, Bálint Ádám, Vadász Dániel, Vadász Zsolt, Fischl Mónika, Peller Károly, Szendy Szilvi, Szabó Dávid, Faragó András és Oszvald Marika.
Kerényi Miklós Gábor külön kiemelte a Csárdáskirálynő október 7-i felújítását, melyben több fiatal művész is bemutatkozik. Például a IX. Lehár Ferenc Nemzetközi Operett Énekverseny áprilisi díjazottjai, a primadonna kategóriában II. helyezést elért Bordás Barbara Szilviaként, a győztes bonviván, Boncsér Gergely pedig Edvinként. Hozzájuk csatlakozik Stáziként a szerepet Bukarestben már játszó Dancs Annamari, aki Erdély legismertebb popénekesnője.
A Lehár Énekverseny után a Budapesti Operettszínház 2010-11-ben megrendezi a Lévay Szilveszter Nemzetközi Musical Énekversenyt a komponista szülővárosával, Szabadkával közösen, tokiói, szöuli, New York-i,több európai (többek közt londoni, amszterdami, bécsi) elődöntővel.
Az évadnyitó társulati ülésen Kerény Miklós Gábor köszöntötte a társulat jubileumot ünneplő művészeit: Marik Pétert, aki 40 éve a színház tagja, Kovács Zsuzsát, aki 50 esztendeje lépett először színpadra. A főigazgató Mednyánszky Ágit, az Operett örökös tagját is külön üdvözölte, ő ugyanis most búcsúzik a színpadtól.
A Budapesti Operettszínház társulati ülése után a művészek a Nagymező utcában folytatták programjukat, ugyanis pénteken és szombaton zajlott a teátrum évadnyitó Pesti Broadway Fesztiválja. A már hagyományosnak számító rendezvényen több mint ötezer néző vett részt.