Zenés színház

Ildar Abdrazakov megszakította kapcsolatát a Metropolitan Operával az orosz énekesekkel szembeni bánásmód miatt

2023.02.27. 14:40
Ajánlom
A világhírű orosz basszus az ellen tiltakozott, hogy az intézmény nem volt hajlandó szerepeltetni két kolléganőjét, Anna Netrebkót és Hibla Gerzmavát, a nekik tulajdonított orosz politikai kapcsolataik miatt. Egy közelmúltban megjelent cikk azonban épp Abdrazakov és az orosz vezetés viszonyát firtatta.

A közelmúltban Budapesten is fellépő basszista, Ildar Abdrazakov egy orosz interjúban úgy nyilatkozott, hogy megszakította kapcsolatát a New York-i Metropolitan Operával. Így kívánt tiltakozni az ellen, hogy az intézmény vezetősége úgy döntött, elhatárolódik az orosz politikai vezetéshez túl szorosan kötődő művészektől, és nem foglalkoztatja sem Anna Netrebkót, sem Hibla Gerzmavát. „A színház velük szembeni bánáskódja túlmegy minden határon.

Mély meggyőződésem, hogy a művészettel foglalkozó embereknek semlegesnek kell maradniuk, hogy a művészetükkel egyesítsék a népeket és az országokat

– idézte az énekest az OperaWire. Ennek megfelelően Abdrazakov visszaadta A végzet hatalmában és Gounod Rómeó és Júliájában rá osztott szerepeket.

A bejelentés előtt egy nappal az OpernNews hosszú cikkben taglalta Abdrazakovnak a különböző orosz állami eseményeken való részvételét, illetve Putyin elnökhöz fűződő kapcsolatát. Az orosz elnök nemrég lelkesen üdvözölte az idei Ildar Abdrazakov Nemzetközi Fesztivált, amit az orosz állami bank, a VTB finanszíroz. A legnagyobb vihart azonban az az eset kavarta, amikor az énekes

lemondta a milánói Scala Borisz Godunov-sorozatának utolsó előadását, hogy szilveszterkor az orosz állami televízióban ünnepelhessen az orosz honvédelmi miniszter, Szergej Sojgu oldalán

(a műsorban Hibla Gerzmava is jelen volt).

A cikk megjelenése utána a milánói Scala bejelentette, hogy a basszista nem fog színpadra lépni a március 15-én induló Hoffmann meséi-sorozat négyes főgonoszszerepében, helyette Luca Pisaroni énekel majd. A Metropolitan Operával kapcsolatos kritikákkal kapcsolatban Peter Gelb, az intézmény igazgatója úgy nyilatkozott:

Sajnálom, hogy sok más orosz emberhez hasonlóan ő is annyira félreinformált, hogy fogalma sincs róla, mi zajlik a világban.

FRISSÍTÉS: Ildar Abdrazakov időközben közleményt bocsátott ki, amely szerint ő maga lépett vissza a Scala előadásaiból.

Fejléckép forrása: Ildar Abdrazakov hivatalos oldala

A Metropolitan Opera megszakítja kapcsolatait a Putyint támogató művészekkel és intézményekkel

Kapcsolódó

A Metropolitan Opera megszakítja kapcsolatait a Putyint támogató művészekkel és intézményekkel

A New York-i Metropolitan Opera főigazgatója, Peter Gelb videóüzenetben jelentette be, hogy szolidaritást vállalnak Ukrajnával, így nem kívánnak együttműködni a művészeti élet azon szereplőivel, akik Putyint támogatják, vagy tőle kapnak támogatást.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Egy világrend utolsó pillanata – szubjektív gondolatok a Gurre-dalok kapcsán

Habár a Magyar Állami Operaház kommunikációja mindvégig az optimizmus hangját ütötte meg az Erkel Színháztól vett búcsú alkalmából, szimbolikus jelentőséget kapott a tény, hogy épp Arnold Schönberg monumentális opuszát, a Gurre-dalokat adták elő.
Klasszikus

Tág keretek között mozog a Zeneakadémia rektori pályázati kiírása

Az intézmény vezetésére március 17-ig lehet jelentkezni, a pályázatokat május 15-ig bírálják el. Sajtóértesülések két főbb jelöltet prognosztizálnak.
Vizuál

„Jót tesz nekünk, ha rácsodálkozunk a világra” – elstartolt a jubileumi Berlinale

Több mint egy héten keresztül Berlinre figyel a nemzetközi filmélet: a világ egyik legrangosabb A-kategóriás szemléje a hétvégén startolt el, a fesztivált Tom Tykwer új rendezése nyitotta meg, de bemutatták Burhan Qurbani új alkotását is, amelyben a III. Richárd történetét ültette át a jelenbe.
Színház

Bejelentés: Novák János támogatja Zalán János művészi koncepcióját

A Kolibri Színház oldalán jelent meg Zalán János és Novák János február 17-én kelt levele, amelyben az intézményt március elsejétől vezető új igazgató arról ír, nem változik a Kolibri profilja, amire az alapító támogatása a garancia. Zalán február 19-én találkozik a társulattal.
Vizuál

Presser Gábor és Parti Nagy Lajos nyitja meg a Godot Intézet új kiállítását

A Godot Intézet különleges megnyitóestre készül: február 28-án Presser Gábor játszik zongorán, és Parti Nagy Lajos gondolatai kísérik végig a látogatókat Szüts Miklós és Vojnich Erzsébet megindító festészeti világán.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Lelkiismereti kérdések – Matthew Wild rendező a Macbethről

Dél-Afrikából érkezik Budapestre az európai zenés színpadokat sorra hódító rendező, Matthew Wild, hogy Verdi Macbethjét új elképzelés szerint állítsa színre.
Zenés színház ajánló

Peller Anna és Peller Károly lesznek az Operabeavató következő vendégei

Különkiadásokkal búcsúzik a közönségtől az Operabeavató, Dinyés Dániel és Göttinger Pál előadássorozata. Február 15-én az operett kerül terítékre a népszerű programon, ennek megfelelően a műfaj két meghatározó művésze, Peller Anna és Peller Károly lesznek a vendégek.
Zenés színház interjú

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Zenés színház magazin

1100. előadásához érkezik A padlás a Vígszínházban vasárnap

Újabb színháztörténeti pillanathoz, az 1100. előadásához érkezik A padlás február 9-én a Vígszínházban. Minden idők legsikeresebb magyar zenés színpadi művét Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is folyamatosan telt házzal futnak az előadások.
Zenés színház interjú

Sümegi Eszter: „A felnőtt embernek is kell a mese”

Bár az olasz és német repertoár számtalan nagy szerepében hódította meg a közönség szívét, Sümegi Eszter pályája nemrég izgalmas fordulatot vett: Turandotként debütált a Magyar Állami Operaházban.