A közelmúltban Budapesten is fellépő basszista, Ildar Abdrazakov egy orosz interjúban úgy nyilatkozott, hogy megszakította kapcsolatát a New York-i Metropolitan Operával. Így kívánt tiltakozni az ellen, hogy az intézmény vezetősége úgy döntött, elhatárolódik az orosz politikai vezetéshez túl szorosan kötődő művészektől, és nem foglalkoztatja sem Anna Netrebkót, sem Hibla Gerzmavát. „A színház velük szembeni bánáskódja túlmegy minden határon.
Mély meggyőződésem, hogy a művészettel foglalkozó embereknek semlegesnek kell maradniuk, hogy a művészetükkel egyesítsék a népeket és az országokat
– idézte az énekest az OperaWire. Ennek megfelelően Abdrazakov visszaadta A végzet hatalmában és Gounod Rómeó és Júliájában rá osztott szerepeket.
A bejelentés előtt egy nappal az OpernNews hosszú cikkben taglalta Abdrazakovnak a különböző orosz állami eseményeken való részvételét, illetve Putyin elnökhöz fűződő kapcsolatát. Az orosz elnök nemrég lelkesen üdvözölte az idei Ildar Abdrazakov Nemzetközi Fesztivált, amit az orosz állami bank, a VTB finanszíroz. A legnagyobb vihart azonban az az eset kavarta, amikor az énekes
lemondta a milánói Scala Borisz Godunov-sorozatának utolsó előadását, hogy szilveszterkor az orosz állami televízióban ünnepelhessen az orosz honvédelmi miniszter, Szergej Sojgu oldalán
(a műsorban Hibla Gerzmava is jelen volt).
A cikk megjelenése utána a milánói Scala bejelentette, hogy a basszista nem fog színpadra lépni a március 15-én induló Hoffmann meséi-sorozat négyes főgonoszszerepében, helyette Luca Pisaroni énekel majd. A Metropolitan Operával kapcsolatos kritikákkal kapcsolatban Peter Gelb, az intézmény igazgatója úgy nyilatkozott:
Sajnálom, hogy sok más orosz emberhez hasonlóan ő is annyira félreinformált, hogy fogalma sincs róla, mi zajlik a világban.
FRISSÍTÉS: Ildar Abdrazakov időközben közleményt bocsátott ki, amely szerint ő maga lépett vissza a Scala előadásaiból.
Fejléckép forrása: Ildar Abdrazakov hivatalos oldala