Zenés színház

Ilyen volt Anna Netrebko és Yusif Eyvazov fellépése az Erkel Színházban - Fotók!

A világhírű orosz szoprán és hitvese az Andrea Chénier koncertszerű változatának főszerepeiben először énekelt teljes operát Magyarországon. A december 29-i fellépés különleges hangulatához hozzájárult, hogy az egybeesett a pár házassági évfordulójával, amit az Opera az előadást követő zártkörű fogadáson meg is ünnepelt.

Anna Netrebkót napjaink legkiemelkedőbb szopránjaként tartják számon, az orosz művésznő hangja, játéka, odaadása és megjelenése a laikusokat, vájtfülűeket, kritikusokat és pályatársakat egyaránt elvarázsolja. A szentpétervári Mariinszkij Színházban takarítónőként indult legenda hamar a helyi társulat tagja lett, majd az Egyesült Államok után Salzburgban és Európa rangos operaházaiban alapozta meg a világhírhez vezető utat. A 18-19. század ikonikus szerepeit végigéneklő Netrebko másodszor érkezett Budapestre, ez alkalommal is férjével, az azerbajdzsáni származású tenorral, Yusif Eyvazovval együtt, aki hangfajtársait meghazudtolóan széles repertojával hívta fel magára a figyelmet. A tavalyi áriaest után Magyarországon először hallhatta most a közönség a két operaóriást teljes, egészestés produkcióban énekelni. Ahogy 2016-ban, a művészházaspárt természetesen az Erkel Színházban is a Magyar Állami Operaház Zenekara kísérte. Az együttes idén már adott közös koncertet Netrebkóval és Eyvazovval: augusztus végén Berlin 22 ezernél is nagyobb befogadóképességű erdei arénájában, a Waldbühne színpadán olasz szerzők operarészleteiből összeállított műsort mutattak be nagy sikerrel, amit a ZDF német közszolgálati televízió is közvetített.

Az Erkel Színházban 2017. december 29-én Netrebko és Eyvazov főszereplésével Umberto Giordano Andrea Chénier című operája koncertszerű előadásban volt hallható. A szoprán-tenor házaspár turné keretében járja a világot a darabbal, a budapesti fellépés sorrendben a milánói Scalában adott koncertet követte. A sztárpáros partnereiként az esten Elchin Azizov, Balatoni Éva, Farkasréti Mária, Vörös Szilvia, Bakó Antal, Beöthy-Kiss László, Busa Tamás, Cseh Antal, Geiger Lajos, Hábetler András, Kóbor Tamás, Szvétek László és Zsigmond Géza léptett színpadra, az Opera Ének- és Zenekarát Jader Bignamini vezényelte.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Sörösüvegekből zenét csiholni – interjú Balogh Máté zeneszerzővel

A Renewable Music – V4 Composers for Sustainability elnevezésű projekt a fenntarthatóság témájában ösztönzi párbeszédre és cselekvésre a nemzetközi klasszikus zenei közösséget. A kezdeményezésben részt vevő egyik zeneszerzővel, Balogh Mátéval beszélgettünk.
Színház

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Centrál Színházban tér vissza a színpadra

A Nemzeti Színházban tavaly súlyos balesetet szenvedett színművészek apa-lánya párost alakítanak a Centrál Színház következő évadában. A Puskás Tamás rendezte előadás egy híres film adaptációja lesz. 
Klasszikus

Neves régizenei együttessel készített lemezt Daragó Zoltán

A fiatal kontratenor Bach-áriákat felvonultató lemeze Christophe Rousset vezényletével és a Les Talens Lyriques közreműködésével szeptemberben jelenik meg az Aparté Kiadónál.
Könyv

Pernye és fű – ősszel érkezik Závada Pál új regénye

Október 8-án a Magvető Kiadó gondozásában jelenik meg a Kossuth-díjas író legújabb regénye, amelynek története és karakterei ugyan fiktívek, ám a benne szereplő interjúk valóságosak – azokat Sipos András rendezővel készítették Statárium című, 1989-es filmjükhöz.
Plusz

Az utolsó szerelem mítosza

Az első szerelem minden líra egyik fő toposza, sőt népdaloktól regényekig, a first love az igazi, mert mindenkit érdeklő, lángba boritó téma. Azon gondolkozom, hogy miért nincs az elsőnek párja, azaz miért nincs igazi irodalma, lírai lenyomata az utolsó szerelemnek, ennek a fellobbanó érzelmi viharnak? Almási Miklós írása.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kritika

Szikrák és vízcseppek – Aida a Szentmargitbányai Kőfejtőben

Tíz év után ismét az Aida került színre az Ausztriában található Szentmargitbányai Kőfejtő hatalmas szabadtéri színpadán. Nem ez volt azonban az egyetlen visszatérés: ismét Thaddeus Strassberger rendező munkáját láthatta a közönség.
Zenés színház hír

Lehoczky Zsuzsáról nevezték el az Operettszínház játszóhelyét

Különleges születésnapi ajándékkal köszöntötte a Budapesti Operettszínház Lehoczky Zsuzsát: a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és Jászai-díjas színésznő, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja nevét viseli mostantól a teátrum Raktárszínháza.
Zenés színház ajánló

Lehár Ferenc világhírű művei csendülnek fel a Komáromi Erődben

A Budapesti Operettszínház a legendás komáromi zeneszerző életművéből nyújt nagyívű válogatást július 27-én, a gálakoncertet Homonnay Zsolt rendezésében láthatja a közönség.
Zenés színház kritika

Drámai kontúrok, finom árnyalatok – Richard Strauss Elektrája a Bajor Állami Operában

A legendás német rendező, Herbert Wernicke 1997-ben bemutatott Elektra-produkciója az idei évadban is szerepelt a Bajor Állami Opera műsorán, a produkció parádés szereposztással és kimeríthetetlen művészi energiával került színre.
Zenés színház interjú

„Csak akkor lehet szabadon alkotni, ha nincsenek félelmeink” – beszélgetés Tassonyi Balázzsal

Tassonyi Balázs elképesztően erős évadot tudhat maga mögött. A Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves hallgatójaként 2024-ben debütált a Budapesti Operettszínház több előadásában is, és főszerepet kapott a Carmenben.