A neves német operamagazin, az Opernwelt immár harmincadik alkalommal közöl listát az elmúlt szezon legjobbjairól. A világ különböző pontjain működő negyvenkét kritikus szavazta meg, melyek voltak a 2022/23-as évad legkiemelkedőbb előadásai, operaprodukciói és további legjelentősebb művészi eredményei az opera világában
A legjobb operaháznak a Frankfurti Operát választották, amely így már hetedik alkalommal birtokolja a címet. Az intézmény a legjobb kórus, ősbemutató és újrafelfedezés díját is besöpörte.
A Bajor Állami Opera is tarolt:
ötszáz éves zenekara, a Bajor Állami Zenekar mellett Prokofjev Háború és béke című darabjából készült előadásukat is elismerték, utóbbit mint az évad legjobb új produkcióját.
A művet színre állító Dmitrij Csernyakov pedig az év rendezője lett. (Az előadás online közvetítését a hazai közönség is láthatta, mivel az az intézmény és az Arte Concert oldalán is elérhető volt.)
A legjobb énekes díját Michael Volle kapta, akit A nürnbergi mesterdalnokok bécsi és a Ring berlini előadásában nyújtott produkciójáért is méltattak (utóbbi előadást szintén Csernyakov rendezte). A legjobb fiatal énekes Konstantin Krimmel lett, többek között a müncheni Così fan tuttéban nyújtott alakítása miatt. Az év karmesterének Kirill Petrenkót választották, elsősorban Strauss Az árnyék nélküli asszony című operájának előadása miatt.
Az Opernwelt által kiválasztott legjobb művészek és produkciók teljes listája itt érhető el. >>>
Az említett produkciókon kívül az elmúlt évadban beszámoltunk Michael Volle Falstaffjáról a firenzei Teatro del Maggióban, Konstantin Krimmelt pedig a Máté-passióban hallottuk, Berlinben.
Fejléckép: Michael Volle (Wotan) és Anja Kampe (Brünnhilde) a Berlini Állami Opera előadásában, A walkürben (fotó/forrás: Monika Rittershaus / Berlini Állami Opera)