A 2012-es musicalpályázat felépítése megegyezik az előző versenyével, ennek megfelelően a pályázat több szakaszból áll. Az alkotók nevével és a mű címével szeptember 3-ig lehet jelentkezni. A készülő művek öt dalát, egy jelenetét és szinopszisát december 3-ig várják. Ezek alapján határoz a zsűri a versenyben maradó művekről. A döntést követő fordulóban a kiválasztott darabok részleteit kell bemutatni a zsűrinek, majd 2013. május 27-ig a mű teljes zenei anyagát, szövegkönyvét és kottaanyagát is le kell adni. A zsűri újabb válogatásán túljutó darabokból 30 perces koncertszerű bemutató készül a szerzők betanításában a Madách Színházban. Ezeket 2013. október 16-án és 17-én a Madách Színház stúdiószínpadán mutatják be, és ezek alapján dönt a zsűri a nyertes pályaműről. A díjnyertes darab bemutatóját a 2013/2014-es évadban tartják a Madách Színház stúdiószínpadán. A zsűri tagjai: Kocsák Tibor zeneszerző, a Madách Színház zenei vezetője, Malek Andrea színésznő, Müller Péter író, Szirtes Tamás rendező, a Madách Színház igazgatója és Tihanyi Ákos koreográfus.
Szirtes Tamás emlékeztetett arra, hogy a nyertes mű Szente Vajk, Galambos Attila és Bolba Tamás Csoportterápia című alkotása volt, amely jelenleg a színház repertoárjának egyik sikerdarabja (kritikánk a produkcióról itt található). Bemutatták a 2. helyezettet, Kiss Judit Ágnes, Fűri Anna és Gryllus Samu Fabáb című darabját is a Madách stúdiószínpadán, Karafiáth Orsolya és Bella Máté Macskadémon című horrormusicaljét - a pályázat 3. helyezettjét - pedig a Tolnay Szalonban láthatta a közönség (kritikánk a felolvasó-színházi változatról itt olvasható). Kiemelte, hogy az idei évad nagy sikere volt az Én, József Attila című alkotás, Vizy Márton zenéjével, amely szintén a pályázatra érkezett (videós ajánlónkat itt tekinthetik meg, kritikánk az előadásról ide kattintva olvasható).
Megjegyezte, hogy a daraboknak utóéletük is van: a Macskadémon a Szentendrei Teátrum és Nyár programjában is szerepel, de Gyulán is előadásták. "Ezzel megvalósul az eredeti tervem, hogy ne csak a Madách Színház számára, hanem valamennyi magyar színház számára fedezzünk fel szerzőket" - fogalmazott Szirtes Tamás, aki elárulta: az első pályázaton meglepetésként érte, hogy milyen óriási közlésvágy jellemzi a szerzőket és milyen sok új szerző van, aki alig várja, hogy bemutatkozhasson (az akkori második fordulóba bejutott művek listája itt olvasható, beszámolónk és videónk pedig ide kattintva érhető el, a harmadik fordulóban bemutatkozókat itt találja, míg a végeredmény a győztes Csoportterápia kisfilmjével ide kattintva olvasható és nézhető meg). Az igazgató szerint egy ilyen pályázat jelentősége abban áll, hogy esélyt kínál, komoly szakemberek hajlandóak foglalkozni pályakezdő szerzők darabjával. Felidézte ugyanakkor, hogy az első pályázatra ismert zenészek, énekesek, színészek, írók is beadták munkáikat. "Tehát a legszélesebb körből kaptunk jelentkezéseket, a kezdőtől a beérkezettig" - mondta. Szirtes Tamás hozzátette, hogy amennyiben a jelenlegi pályázat is sikeres lesz, az arra utal, hogy 3-4 évenként érdemes megismételni a kiírást.