Zenés színház

Isten, haza, család – és ami mögötte van

2021.10.20. 09:15
Ajánlom
Alföldi Róbert legújabb rendezésében a kortárs néptánc formanyelvét arra használja, hogy tükröt tartson a valóságunknak, miközben vizsgálat tárgyává teszi a népikultúra egykori berendezkedését, hagyományaink visszásságait.

Isten, haza, család. Mi áll a hangzatos jelszavak mögött? A Frivol alkotói folytatandó párbeszédre hívnak hagyományról, nemzetről, közösségről és kultúráról. Az előadás olyan tabuként kezelt dilemmákat tematizál, mint a folklór és az erőszak viszonya, a nemi szerepből adódó különbségek, az elnyomás és a kirekesztés. Az előadás új megvilágításba helyezi a köz által gyakran elavultnak ítélt és a kormányzati kultúrpolitika által kisajátított népművészetet, miközben bizonyítja, hogy

a néptánc nagyon is élő, ma is érvényes formanyelv.

Frivol_LakatosPeter_2-125042.jpg

A Frivol című előadás jelenete (Fotó/Forrás: Lakatos Péter / Átrium)

Alföldi Róbert legújabb rendezése nem a klasszikus prózai színház eszközeivel él, a mozgás válik az előadás legfontosabb dramaturgiai eszközévé. A rendező, valamint Vári Bertalan Harangozó Gyula-díjas táncművész és a VARIDANCE együttes révén olyan összművészeti produkció született, amely különleges és tartalmas élményt ígér, sűrű érzelmi állapotokon vezet végig, és mindannyiunkat érintő kérdéseket feszeget.

Az előadásról szóló kritikájában Lénárt Gábor így fogalmazott: „Alföldi Róbertnél a színház otthon van. (…) Mindehhez most új műfajt talált ki, a frivoljátékot, mely érzékenyen reagál a közéletre, de szatírája nem torpan meg a „cukrozott epénél” (ahogy Kosztolányi írta a pesti kabaréról), hanem eljut az obszcénig, amely ösztönös-szégyenkező nevetésünkkel pirít ránk.”

Frivol_LakatosPeter_3-125041.jpg

A Frivol című előadás jelenete (Fotó/Forrás: Lakatos Péter / Átrium)

Az Átrium új produkciója éles társadalomkritikát fogalmaz meg, valamint vizsgálat tárgyává teszi azokat az értékeket, amelyek ma is meghatározzák kultúránkat és kortárs közösségeinket.

Társulat:

  • Bánházy Eszter
  • Deák Bálint
  • Dunaveczki Éva
  • Hahn Jusztina Sára
  • Halmosi Dzsenifer
  • Hernicz Albert
  • Jaklics Liliána
  • Kecskeméti Gergely
  • Klemanovits Artúr
  • Perger Balázs
  • Péter Szilvia
  • Simon Gergő
  • Vári Bertalan
  • Végső Zsolt
  • Zolja Adél

Közreműködik: Czibor Attila

Billentyűs hangszerek, doromb: Gátos Iván

Kaval: Bartek Zsolt

Jelmez: Pető Kata

Kellék: Mertl Enikő

Sound design: Remete Marcell

Fény: Tóth Bertalan

Segédrendező: Bali V. Gergő

Produkciós koordinátor: Nyulassy Attila

Műszaki vezető: Czibor Attila

Produkciós menedzser: Studniczky László ‘Zsatyi’

Producer: Zsedényi Balázs

Dramaturg, produkciós vezető: Ugrai István

Koreográfus: Vári Bertalan

Rendező: Alföldi Róbert

Jegyekért és további információért látogasson el az Átrium honlapjára vagy a színház jegypénztárába.

Támogatott tartalom.

Fejléckép: jelenet a Frivol című előadásból (fotó: Lakatos Péter / Átrium)

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Vizuál

A magyar zenetörténet csillagai is bekerülnek a Zene Háza új, dívákról szóló kiállításába

Marton Éva, Zsédenyi Adrienn Zséda, Rúzsa Magdi, Koncz Zsuzsa és még sok más díva személyes történetét is bemutatja a Magyar Zene Háza május 17-én nyíló, új kiállítása, a Dívák & Ikonok.
Klasszikus

TITOK a Pannon Filharmonikusokkal

A társulat új évadában arra a kérdésre keresi a választ, hogy mi a TITOK? A Pannon Filharmonikusok budapesti bérletsorozata már elérhető, áprilisban pedig Pécsett is meghirdetik új évaduk programját.
Plusz

Dömösön folytatódik a Szeláví! Fesztivál története

Barátok, nyáresti koncertek, koccintás az élet apró örömeire és kirándulások a Dunakanyar egyik legszebb településén, Dömösön. Sátrazás a csillagok alatt, három nap önfeledt szabadság: idén is várja a kikapcsolódni vágyókat a Szeláví! Fesztivál.
Könyv

Borsik Miklós veheti át a Hazai Attila Irodalmi Díjat

A költő, író, kritikus április 30-án a Nyitott Műhelyben veheti át a fiatalon elhunyt művészről elnevezett elismerést, amellyel a Hazai Attilához hasonlóan újító, kísérletező szerzőket ismerik el. 
Zenés színház

„Az emberekben vagyok otthon” – interjú Nemes Tiborral

Nemes Tibor első premierjére készül a Budapesti Operettszínházban. A Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős zenés színész hallgatója José Riveraként mutatkozik be a Carmen című musicalben április 20-án.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„Az emberekben vagyok otthon” – interjú Nemes Tiborral

Nemes Tibor első premierjére készül a Budapesti Operettszínházban. A Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős zenés színész hallgatója José Riveraként mutatkozik be a Carmen című musicalben április 20-án.
Zenés színház ajánló

Gálaesttel támogatja az autistákat a Budapesti Operettszínház

Április 23-án Együtt az Autistákért címmel rendeznek jótékonysági estet, amelyen a legnépszerűbb operett-, illetve musicalrészleteket hallhatja a közönség az Operettszínház sztárjainak előadásában. 
Zenés színház interjú

„A klasszikus zenében a sokoldalúság gyanakvást szül” – interjú José Curával

A karmesterként és zeneszerzőként is aktív művésszel a a VeszprémFestre tervezett, argentin dalokra és operaáriákra épülő koncertjének műsoráról, a zenei sokoldalúságról és a társadalmi felelősségvállalásról is beszélgettünk.
Zenés színház elhunyt

Elhunyt Michael Boder karmester

A nemzetközi hírű operadirigenst, aki idén húsvétkor a Magyar Állami Operaház Parsifal-produkcióját vezényelte, hatvanöt éves korában érte a halál – tette közzé az intézmény.
Zenés színház interjú

Nekünk találkozni kellett – interjú Nádasi Veronikával, a Carmen-musical címszereplőjével

Április 19-én, 20-án és 21-én először láthatja Magyarországon a közönség Frank Wildhorn Carmen című musicaljét a Budapesti Operettszínházban. Az első szereposztásban címszerepet alakító Nádasi Veronika számára méltó feladatot jelent ennek a minden porcikájában nagybetűs nőnek a megformálása.