Kult50 kategória: Zenés színház
Védnök: Gubik Petra
Elismert teljesítmény: A nagy Gatsby-ben nyújtott alakítás
Első próbálkozásra felvették Színház- és Filmművészeti Egyetemre, ahol Novák Eszter és Selmeczi György zenés színművész osztályában végzett 2013-ban. Pályája Pécsett indult, a város nemzeti színházában a zenés és prózai produkciókban egyaránt megcsillanthatta tudását.
2015-ben szerződött a Vígszínházhoz, amelynek azóta is tagja.
A színészi hivatás egyik nagy ajándékának azt tartja, hogy mindig újabb játszótársakkal találkozhat: „Színpadra lépni, történetet mesélni elsősorban gondolati-tartalmi kérdés, és ebben számomra az együtt gondolkodás a legfontosabb; az, hogy a próbafolyamat alatt közös asszociációk mentén eljussunk egy izgalmas végeredményig.”
Horváth Csaba és ifj. Vidnyánszky Attila is benne látta meg rendezésük címszereplőjét 2019-ben. Előbbi munkájában az örök kívülálló művészt, Baalt formálja meg a 20. század teoretikusa, Bertolt Brecht költői darabjában. Egy kivételes színpadi alak, egy kivételes színész előadásában. Ezt követte tavaly szeptemberben A nagy Gatsby, Scott Fitzgerald kultikus regénye, amelynek címszerepét gyakorlatilag rászabták a Vígszínház alkotói, Kovács Adrián, Vecsei H. Miklós és ifj. Vidnyánszky Attila. A titokzatos múltú aranyifjú szerepe kapcsán a színművész így fogalmazott: „Fontosnak tartottuk, hogy Gatsby ne abszolút hős, Tom Buchanan pedig ne tisztán negatív figura legyen. Úgy kellett alakítanom a karaktert, hogy ne legyen mindig szimpatikus. Gatsby gyakran gőgös, nagyképű, pózőr. Hogy a középszerűség elől menekül, vagy a saját élete, a saját sorsa elől, ez jó kérdés. Ezt én sem válaszoltam meg, és remélem, a nézőkben is kérdés marad.”
Nagyfokú átélőképességének és kiváló hangi adottságainak köszönhetően
színpadi megnyilvánulásai a zenés produkciók emlékezetes részei,
de prózai előadásokban is hasznát veszi ezen képességeinek. Az Eszenyi Enikő rendezésében futó A diktátor Schultz hadnagyaként maradandó perceket szerez; ahogy a kritika írja:
„Ő lenne az idealista forradalmár, aki a diktátorban csalódva a nép nevében a néppel összeesküszik ellene, bár pont a népet egy kicsit zavarba hozza ez a fordulat. A romantikus pátoszt sokban rombolja, hogy hadnagyunk mások életét könnyen írná bele a hős mártírok nagykönyvébe, míg magát megőrizné a hálás utókornak, rá még feladat vár. És Wunderlich mutatványa sem marad el: a Lohengrin-betét eléneklése nem megszokott a magyar prózai színpadokon. A rendezés elvitathatatlan erénye, hogy maga mögött kívánja hagyni a realista színjátszást, és ez sikerül is neki.”
A járvány időszaka előtt szinte képtelenség volt bejutni a nagyfokú érdeklődés miatt A Pál utcai fiúk előadásra, amelyben hálás szerepet, Boka Jánost alakítja. A siker kapcsán mégis visszafogottan nyilatkozik: „A tinik valójában nem értem, hanem a hős Boka Jánosért rajonganak. És az istenítésnek már van egy furcsa, felfoghatatlan és befogadhatatlan része, még akkor is, ha egyébként bizsergető és az embernek kenegeti a lelkét, hogy hujjognak, állva tapsolnak, vagy mit tudom én. Rám zúdul, de nem az enyém.”
Decemberben a francia romantikus film, a Szerelmek városa zenés színpadi adaptációjában találkozhatunk majd vele, ifj. Vidnyánszky Attila rendezésében.
A Fidelio idén is összeállította azoknak a művészeknek a névsorát, akik a saját területükön jelentős teljesítményt nyújtottak az előző év folyamán. Sorozatunkban bemutatjuk az Ötvenet.
A Kult50 idei díjazottjainak névsorát itt olvashatja.