Zenés színház

Jön az orosz Anna Karenina-musical

2016.08.23. 09:23
Ajánlom
Új librettóval és az előadáshoz írt zenével debütál októberben Lev Tolsztoj Anna Karenina című világhírű regényének musicalváltozata a moszkvai operettszínházban.

A producerek szerint ugyan a terjedelmes regény egésze nem sűríthető bele egy kétórás előadásba, mindenhol hűek maradtak a szöveghez. A szereplők korabeli öltözéket fognak viselni, ugyanakkor a téli jelenetekben a korcsolyát görkorcsolya fogja helyettesíteni.

Tolsztoj regényét számos alkalommal adaptálták már színházra és képernyőre is, voltak zenei és operett-átiratok is. A könyv nagy sikerű 2012-es filmváltozatában a teljes cselekmény színházon belül játszódott, a főszerepeket Tom Stoppard és Keira Knightley alakította.

1992-ben a Broadwayen debütált a regény musicalváltozata Peter Kellogg librettójával és Daniel Levine zenéjével. Úgy tűnik viszont, hogy az oroszok szeretik a saját megoldásokat: míg a nyugati musicalek, mint például a Chicago bemutatására törekvő kísérletek kevésbé voltak sikeresek Moszkvában, az operettszínház Nagy Katalin cárnő egyik nemeséről szóló, Orlov gróf című, félig igaz történeten alapuló zenés előadását négy év alatt csaknem egymillió néző látta, az előző évben pedig Dosztojevszkij Bűn és bűnhődés című regényének musicalváltozatát mutatták be.

"A regényben minden megvan. Talán ez a férfiak és nők közötti kapcsolat legrészletesebb feltárása" - nyilatkozta Vlagyimir Tartakovszkij, az operettszínház igazgatója, az előadás producereinek egyike. Elmondása szerint Anna férje, Karenin karaktere - akit néhány filmváltozatban gazemberként ábrázoltak - a musicalben közel áll majd az eredetihez, így a közönség mint saját társadalmi helyzete áldozataként érezhet együtt vele.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Dragomán György parádés egyperces novellában reflektált az SZFE ügyére

A József Attila-díjas író szerint nem biztos, hogy célravezető egy exezredest kinevezni az egyetem kancellári pozíciójára. Amúgy meg ki tudja, lehet, hogy én értem félre az egyperces novellát.
Klasszikus

Márta emlékére játszik Kurtág György

Az új felvételen Mozart-mű hallható.
Színház

A Minisztérium továbbra sem reagál az SZFE-s hallgatók követeléseire

Hétfő reggelre megmozdulást szerveztek az SZFE-s hallgatók az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szemere utcai épülete elé. A helyszínválasztás nem véletlen: ugyanis a Minisztérium közbeavatkozásával lehetne csak feloldani az egyetemi polgárság és a kuratórium között kialakult helyzetet. A tüntetésen a diákok mellett közel harminc ismert színházi és filmes alkotó kampányolt az autonóm felsőoktatás mellett.
Színház

Lábnyomot kaptak a Halhatatlanok Társulatának új tagjai

Szombat délelőtt újabb lábnyomokkal gazdagodott a Pesti Broadway az Operettszínház előtt. Az 1996-ban alapított Halhatatlanok Társulata öt év kihagyás után választott új tagokat még májusban, most pedig ünnepélyes keretek között avatták fel a díj részeként fémbe öntött lábnyomokat.
Színház

Blokád alá került az SZFE Rákóczi úti épülete is

Miután Szarka Gábor pénteken előrehozott őszi szünetet rendelt el és hat órára ki akarta üríttetni a Vas és a Szentkirályi utcai épületet, a diákok sajtótájékoztatójával egy időben több hallgató átvonult az SZFE Rákóczi úti campusához, hogy ott védje a termeket.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház kult50

Szerepek csöndjében – Horváth Margit a Kult50-ben

Mindenki csak Huginak becézi. Anyaszínházának tartja a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházat, de saját bőrén tapasztalta meg, hogy senki nem lehet próféta a saját hazájában.
Zenés színház hír

Bozsik Yvette Tündérkertet varázsol az Operett színpadára

„Az Operettszínház újabb ünnepre készül” – mondta Kiss-B. Atilla főigazgató a Marica grófnő közelgő bemutatója kapcsán. Az október 23-tól látható operettet 96 évvel ezelőtt, szinte napra pontosan ekkor mutatták be a Király Színházban, most pedig az új előadás szólistái, valamint Bozsik Yvette koreográfus-rendező, Berzsenyi Krisztina jelmeztervező és Cziegler Balázs díszlettervező idézték meg Kálmán Imre klasszikusát.
Zenés színház kult50

Játszótárs mindenek felett – Wunderlich József a Kult50-ben

Érzékeny színpadi jelenléte és nagyfokú technikai tudása révén mindössze néhány év alatt meghatározó tagjává vált Wunderlich József a Vígszínház társulatának, ahol a nagyoktól tanulhat, a korosztályába tartozókkal pedig kísérletezve dolgozhat együtt, ami örömmel tölti el.
Zenés színház magazin

50 éve csendült fel először a Getsemane a Broadwayn

Andrew Lloyd Webber kultikus rockoperája, a Jézus Krisztus Szupersztár 1970-ben indult el hódító útjára. A mű, melynek szövegét Tim Rice írta, először albumként jelent meg, majd egy évvel később debütált a Broadwayn. Érdekessége, hogy prózai dialógusok nélkül meséli el Jézus életének utolsó hetét, megmutatva többek között Mária Magdolna és Júdás szemszögét is.
Zenés színház ajánló

Rockoperából szimfonikus opera lett az István, a király

Gyöngyösi Levente szimfonikus hangszerelésében, operaénekesek előadásában mutatja be Szörényi Levente és Bródy János csaknem 40 éve töretlen népszerűségű rockoperáját a Magyar Állami Operaház.