Zenés színház

Kálmán Péter a következő évad Kamaraénekese az Operában

2024.04.02. 11:25
Ajánlom
A népszerű basszbaritont húsvétvasárnap, a Parsifal-előadását követő tapsrend alatt érte a meglepetésszerű bejelentés, hogy a következő szezonban ő lesz a Magyar Állami Operaház legnagyobb elismerésének egyik kitüntetettje. A Herendi Porcelánmanufaktúra által készített, hattyút formázó díjat Almási-Tóth András művészeti igazgató adta át a kollégák és a közönség ünneplésének kíséretében.

Az Operaházban az I. Nemzetközi Mozart Énekverseny első helyezettjeként 1993-ban debütált Kálmán Péter Papagenóként mutatkozott be A varázsfuvolában, de volt Figaro (A sevillai borbély, Figaro házassága), Almaviva (Figaro házassága), Bartolo (A sevillai borbély), Belcore, Dulcamara (Szerelmi bájital), Beckmesser (A nürnbergi mesterdalnokok), Cipolla (Mario és a varázsló), Don Alfonso (Così fan tutte), Don Pasquale, Elviro (Xerxes), Faninal (A rózsalovag), Gianni Schicchi, Lindorf, Coppelios, Miracle, Dappertutto (Hoffmann meséi), Nick Shadow (A kéjenc útja) és Woland (A Mester és Margarita) is a dalszínház produkcióiban. A hétvégén lezárult Parsifal-sorozatban Klingsor szerepét formálta meg, emellett az idei évadban A Rajna kincsében, a Siegfriedben és Az istenek alkonyában Alberichként, a Toscában Scarpiaként lépett a színpadra az Andrássy úton, a következő évadban pedig a Falstaff címszerepében és Mefisztóként (Faust) láthatja viszont őt az Operaház közönsége.

A kiváló basszbariton magyarországi fellépései mellett folyamatosan járja a világot.

Hét évig volt vezető szólistája a Zürichi Operának, és nagy sikerrel lépett fel többek közt a Glyndebourne-i Fesztiválon, a párizsi Théâtre des Champs-Élysées-ben, a Monte-carlói Operaházban, a Genfi Nagyszínházban, a Salzburgi Ünnepi Játékokon, a Theater an der Wienben és a Seattle-i Operában, a következő évadban pedig a londoni Királyi Operaházban és a New York-i Metropolitanben is debütál Bartolo szerepében.

A művésszel lapunk a közelmúltban készített interjút, egyebek közt annak kapcsán, hogy jövő májusban a New York-i Metropolitan színpadán fog fellépni. A cikkben egyebek közt szóba kerül az is, miként lendült fel karrierje az elmúlt időszakban. Mint fogalmazott, bele kellett öregedni a hangjába: „2012-ben énekeltem először Salzburgban, Cecilia Bartoli ezután kezdett el ide-oda hívogatni. Ismertem őt még a zürichi éveimből, de úgy látszik, bele kellett öregednem a hangomba, hogy elinduljon valami. […] Ami ma is igaz: tudok rossz lenni és jó, de a pályám elején szerintem nem voltam jó. Soká lettem kész, nem találtam például olyan tanárt, aki megtanított volna énekelni” – mesélte.

„Bele kellett öregednem a hangomba” – interjú Kálmán Péter operaénekessel

Kapcsolódó

„Bele kellett öregednem a hangomba” – interjú Kálmán Péter operaénekessel

Glyndebourne, a La Monnaie és még számos külföldi játszóhely után Kálmán Péter szeptemberben a Covent Garden, jövő májusban a New York-i Metropolitan színpadán debütál – idén áprilisban pedig barátságból az Óbudai Társaskörben lép fel a Don Pasquale címszerepében.

A német operaéletből ismert Kammersänger cím mintájára létrehozott kamaraénekesi elismeréssel az OPERA vezetése kiemelkedő aktív szólistái iránti megbecsülését kívánja kifejezni, nagyra értékelve tehetségüket és színpadi teljesítményüket.

A Kamaraénekes címet, ami az adott évadban kiemelt javadalmazással is jár, egy szezonban legfeljebb hárman birtokolhatják, a Kossuth-díjjal még nem rendelkező operaénekeseknek ítélhető oda,

akik összesen három alkalommal kaphatják meg. Az elmúlt évtizedben az évadzáró Csillagóra gálán átadott elismeréseket idei újításként februárban adták át első ízben évad közben, lehetőséget teremtve arra, hogy a közönség is osztozzon kedvenc művészei meglepetésében és örömében. Akkor a szezon utolsó Arabella-előadása után Pasztircsák Polina részesült a kitüntető címben.

Fejléckép: Kálmán Péter az évad Kamaraénekese kitüntetéssel (Fotó/Forrás: Berecz Valter / Magyar Állami Operaház)

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Nagy oratóriumokat játszik a Zeneakadémián a Haydneum

Meghirdette 2024/25-ös évadát a Magyar Régizenei Központ, a jövőre különösen nagyszabású Zeneakadémia Bérlet mellett továbbra is lesz Őszi, illetve Egyházzenei Fesztivál, és a fortepianót a középpontba állító sorozatukat is folytatják.
Zenés színház

Történelmi pszichothriller operai köntösben – közeleg a Borisz Godunov bemutatója

A Kossuth-díjas Bretz Gábor címszereplésével viszi színre április 27-én a Magyar Állami Operaház Muszorgszkij Borisz Godunov című alkotását, amely az 1869-es ősváltozatban először hangzik el Magyarországon.
Könyv

„A gyermeknevelésnél is fontosabb lesz a szülőnevelés” – Steigervald Krisztián a Lírástudók vendége

Közgazdászként fordult a figyelme a pszichológia felé, az utóbbi hónapokban pedig a bestsellerlistára is felkúszott Generációk harca a figyelemért című könyvével. Podcastunkban Steigervald Krisztiánnal beszélgetett Grisnik Petra.
Vizuál

Fellini klasszikusait vetítik a Puskinban

Május 2. és 23. között az olasz filmművészet egyik legjelentősebb rendezőjének három alkotását vetítik a budapesti Puskin Moziban. A közönség újra nagyvásznon élheti át Az édes élet, a 8 és ½, valamint az Amarcord című filmeket.
Könyv

All You Need Is Love – új könyv jelent meg a Beatlesről

A kötetben korábban nem publikált interjúkon keresztül ismerhetjük meg egyebek közt a banda feloszlásának okait is. Ötven évvel mozis bemutatása után májustól egy streaming szolgáltáson ismét látható lesz az együttesről készült Let It Be című dokumentumfilm.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Történelmi pszichothriller operai köntösben – közeleg a Borisz Godunov bemutatója

A Kossuth-díjas Bretz Gábor címszereplésével viszi színre április 27-én a Magyar Állami Operaház Muszorgszkij Borisz Godunov című alkotását, amely az 1869-es ősváltozatban először hangzik el Magyarországon.
Zenés színház interjú

A Föld forog tovább, és ezek a csodák újra és újra megtörténnek

Kocsis Dénes a Budapesti Operettszínház vezető művésze, a musicalirodalom legnagyobb szerepeit tudhatja maga mögött. Ezúttal Frank Wildhorn Carmenjében mutatkozik be április 19-én a Nagymező utcai teátrumban.
Zenés színház ajánló

Meseoperát mutatnak be a Vigadóban

Engelbert Humperdinck Jancsi és Juliska című darabját láthatja a közönség a Szent István Filharmonikusok Pastorale című ifjúsági sorozatában, április 20-án és 21-én.
Zenés színház interjú

„Az emberekben vagyok otthon” – interjú Nemes Tiborral

Nemes Tibor első premierjére készül a Budapesti Operettszínházban. A Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős zenés színész hallgatója José Riveraként mutatkozik be a Carmen című musicalben április 20-án.
Zenés színház ajánló

Gálaesttel támogatja az autistákat a Budapesti Operettszínház

Április 23-án Együtt az Autistákért címmel rendeznek jótékonysági estet, amelyen a legnépszerűbb operett-, illetve musicalrészleteket hallhatja a közönség az Operettszínház sztárjainak előadásában.