Az Operaházban az I. Nemzetközi Mozart Énekverseny első helyezettjeként 1993-ban debütált Kálmán Péter Papagenóként mutatkozott be A varázsfuvolában, de volt Figaro (A sevillai borbély, Figaro házassága), Almaviva (Figaro házassága), Bartolo (A sevillai borbély), Belcore, Dulcamara (Szerelmi bájital), Beckmesser (A nürnbergi mesterdalnokok), Cipolla (Mario és a varázsló), Don Alfonso (Così fan tutte), Don Pasquale, Elviro (Xerxes), Faninal (A rózsalovag), Gianni Schicchi, Lindorf, Coppelios, Miracle, Dappertutto (Hoffmann meséi), Nick Shadow (A kéjenc útja) és Woland (A Mester és Margarita) is a dalszínház produkcióiban. A hétvégén lezárult Parsifal-sorozatban Klingsor szerepét formálta meg, emellett az idei évadban A Rajna kincsében, a Siegfriedben és Az istenek alkonyában Alberichként, a Toscában Scarpiaként lépett a színpadra az Andrássy úton, a következő évadban pedig a Falstaff címszerepében és Mefisztóként (Faust) láthatja viszont őt az Operaház közönsége.
A kiváló basszbariton magyarországi fellépései mellett folyamatosan járja a világot.
Hét évig volt vezető szólistája a Zürichi Operának, és nagy sikerrel lépett fel többek közt a Glyndebourne-i Fesztiválon, a párizsi Théâtre des Champs-Élysées-ben, a Monte-carlói Operaházban, a Genfi Nagyszínházban, a Salzburgi Ünnepi Játékokon, a Theater an der Wienben és a Seattle-i Operában, a következő évadban pedig a londoni Királyi Operaházban és a New York-i Metropolitanben is debütál Bartolo szerepében.
A művésszel lapunk a közelmúltban készített interjút, egyebek közt annak kapcsán, hogy jövő májusban a New York-i Metropolitan színpadán fog fellépni. A cikkben egyebek közt szóba kerül az is, miként lendült fel karrierje az elmúlt időszakban. Mint fogalmazott, bele kellett öregedni a hangjába: „2012-ben énekeltem először Salzburgban, Cecilia Bartoli ezután kezdett el ide-oda hívogatni. Ismertem őt még a zürichi éveimből, de úgy látszik, bele kellett öregednem a hangomba, hogy elinduljon valami. […] Ami ma is igaz: tudok rossz lenni és jó, de a pályám elején szerintem nem voltam jó. Soká lettem kész, nem találtam például olyan tanárt, aki megtanított volna énekelni” – mesélte.

Kapcsolódó
„Bele kellett öregednem a hangomba” – interjú Kálmán Péter operaénekessel
Glyndebourne, a La Monnaie és még számos külföldi játszóhely után Kálmán Péter szeptemberben a Covent Garden, jövő májusban a New York-i Metropolitan színpadán debütál – idén áprilisban pedig barátságból az Óbudai Társaskörben lép fel a Don Pasquale címszerepében.
A német operaéletből ismert Kammersänger cím mintájára létrehozott kamaraénekesi elismeréssel az OPERA vezetése kiemelkedő aktív szólistái iránti megbecsülését kívánja kifejezni, nagyra értékelve tehetségüket és színpadi teljesítményüket.
A Kamaraénekes címet, ami az adott évadban kiemelt javadalmazással is jár, egy szezonban legfeljebb hárman birtokolhatják, a Kossuth-díjjal még nem rendelkező operaénekeseknek ítélhető oda,
akik összesen három alkalommal kaphatják meg. Az elmúlt évtizedben az évadzáró Csillagóra gálán átadott elismeréseket idei újításként februárban adták át első ízben évad közben, lehetőséget teremtve arra, hogy a közönség is osztozzon kedvenc művészei meglepetésében és örömében. Akkor a szezon utolsó Arabella-előadása után Pasztircsák Polina részesült a kitüntető címben.
Fejléckép: Kálmán Péter az évad Kamaraénekese kitüntetéssel (Fotó/Forrás: Berecz Valter / Magyar Állami Operaház)