Zenés színház

„Keressük az egyensúlyt jó és rossz között” – a Jekyll és Hyde fővárosi ősbemutatójára készül az Operettszínház

2022.03.29. 12:40
Ajánlom
Nagyszabású közönségtalálkozóval indította a Jekyll és Hyde főpróbahetét március 26-án a Budapesti Operettszínház. Frank Wildhorn és Leslie Bricusse művét, amely ezúttal Valla Attila és Orbán János Dénes fordításában lesz látható, április 1-től láthatja a közönség.

A közelmúlt nagy zenés színházi bemutatói után a világ egyik legnépszerűbb musicaljét is műsorára tűzi a színház, amely azt a kérdést feszegeti, hogy az ember meddig hatolhat be Isten felségterületére, és vajon szétválasztható-e a jó és a rossz.

Stevenson regényében korát megelőző tudományossággal írt a napjaink kutatóit is foglalkoztató kérdésekről, és bár akkor ezek a problémák még tudományos fantasztikumként jelentek meg, mára elérhető közelségbe került jónéhány, akkor még elképzelhetetlennek hitt eredmény.

„Szándékaink jók – akárcsak a Jekyllé –, de a végkifejlet félelmetes – mint a musical főhősének szörnyű bukása, aki végül megöletni kényszerült a testét, hogy esélyt adjon lelkének feloldozására”

– mondta az eseményen Kiss-B. Atilla főigazgató.

Vincze Balázs rendezésében a korábbi feldolgozásokhoz képest a címszereplő tettei egészen más megvilágításba kerülnek, hiszen Dr. Jekyll édesapját igyekszik megmenteni a kísérleteivel.

Ezzel együtt az apa karaktere is komplexebbé válik, míg Wildhornék darabjában csupán egy jelenet jut neki, itt visszatérő figuraként kapcsolódik be az eseményekbe.

JekyllesHydesajtotajekoztatoArtLensPhotography7-122349.jpg

A Jekyll és Hyde közönségtalálkozó szólistái (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)

A szerepet a három főszereplő – Homonnay Zsolt, Dolhai Attila és Sándor Péter – azonban más-más oldalról közelítik meg.

Homonnay Zsolt két külön karakterként látja az egy testben létező Dr. Jekyllt és Mr. Hyde-ot, míg Sándor Péter szerint pont az ellenkezője igaz: ő egy ember, aki önmagával viaskodik.

„A mű számomra a gátlások feloldásáról, belső érvelésekről, vitákról szól”

– mesélte a közönségtalálkozón a színész. Dolhai Attila is a karakter igazságát keresi, bevallva, hogy a rémtettek ellenére sokszor felmentette magában Hyde-ot a bűnök alól.

A darab sötét világához Cziegler Balázs tervezett viktoriánus kort idéző díszletet, melynek domináns színei a fekete és az arany. A 19. század Londona jelenik meg a színpadon a musical ikonikus mulatójával, szegénynegyedével, kórházával és bonctermével, de még egy működő mozdony is látható lesz.

A látványvilág másik fontos elemeként funkcionáló jelmezek viszont nagy megpróbáltatás elé állították Fekete Katalint.

„A legnagyobb kihívás a jelmezek terén Jekyll és Hyde kettőségének megjelenítése volt. A mi koncepciónk abból indult ki, hogy a főszereplő meghasonulása egy emberi belső konfliktus, hiszen zeneileg, dramaturgiailag feszesen vált egyik karakter a másikba”

– mondta a jelmeztervező, aki hangsúlyozta, hogy bár ránézésre az 1800-as évek végén járunk, a használt anyagok és színek kortalanná, modernné teszik majd az előadást.

A Jekyll és Hyde április 1-jén, 2-án és 3-án látható a Budapesti Operettszínházban, hármas szereposztásban.

Fejléckép: Homonnay Zsolt, Sándor Péter és Dolhai Attila a Jekyll és Hyde közönségtalálkozóján (fotó: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Fischer Iván: „Ez a hiány megoldhatatlan”

A Budapesti Fesztiválzenekar zeneigazgatója egy interjúban mesélt arról, hogy az állami támogatás reálértékének csökkenése hogyan lehetetleníti el az együttes munkáját.
Tánc

Önálló univerzum épül a Millenárison

Elkezdődött a Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison. A világon egyedülálló, monumentális attrakció létrehozásán olyan kiemelkedő magyar alkotók is dolgoznak, akik korábban számos film – köztük hollywoodi sikerprodukciók – vizuális világának megteremtésében vettek részt.
Klasszikus

Újabb zenei ritkaságokat fedezhetünk fel a Haydneum következő évadában

Három fesztivál, három különböző bérletsorozat, valamint a hagyományos nyári koncertsorozat Eszterházán gondoskodik arról, hogy a szervező Haydneum – Magyar Régizenei Központ a régizene minden arcát megmutassa.
Klasszikus

Két klasszis karmester szerepel együtt az Óbudai Társaskörben

Kovács János, a Magyar Állami Operaház örökös tagja és mesterművésze Rajna Martinnal, az Opera első karmesterével együtt lép pódiumra a Világítótornyok sorozat első rendhagyó estéjén az Óbudai Társaskörben, április 28-án.
Plusz

Reflektorfényben a tehetség mentorai – átadták a Mester-M Díjakat

Tizenöt kivételes pedagógus, tanár és edző, akiknek munkája generációk életére van hatással – ők vehették át a személyenként ötmillió forinttal járó elismerést április 17-én, az immár hagyománynak számító Mester-M Díjátadó Gálán.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Látványos koncerttel mutatkozik be az Erkel Színház

Az újonnan alakult intézmény hagyományos sajtótájékoztató helyett látványos eseménnyel ismerteti meg közönségével a 2025/26-os évad részleteit. A színház hivatalosan is bejelentette az első öt művészt, akik már május 2-án is színpadra lépnek.
Zenés színház ajánló

Folytatódik Rozsda lovag története a Budapesti Operettszínházban

Javában zajlanak Jörg Hilbert–Felix Janosa Rozsda lovag és a kísértet című családi musicaljének próbái a Budapesti Operettszínházban. A május 18-án vasárnap 11 órától látható előadás Bozsik Yvette Kossuth-díjas színházi alkotó rendezésében kerül színre.
Zenés színház kritika

15 sor klasszikus: Armida

„Bár nem minden drágakő ragyog azonnal teljes pompájában még csiszolatlanul és földdel borítva, izgalmas feladat idejekorán felfedezni a legértékesebbeket.” A következő rövid írás a Zeneakadémia és a Hanns Eisler Zeneművészeti Főiskola növendékeinek közös előadásáról szól. 15 sor klasszikus.
Zenés színház ajánló

Ősbemutatóval búcsúzik az Operabeavató

A tizenhét éve tartó sorozat utolsó részében láthatják az érdeklődők 7 és fél halál címmel azt az új vígoperát, amelynek létrejöttében a közönség is részt vett. A premier előtt a szervezők két különleges eseményt is szerveznek támogatóik számára.
Zenés színház hír

Ralph Fiennes első operarendezésére készül

A világhírű színművész Csajkovszkij Anyeginjét állítja színre a Párizsi Nemzeti Operában, az előadás 2026 januárjában és februárban lesz látható a Palais Garnier-ben.