Zenés színház

Két ember múltjának összefésülése – interjú Peller Károllyal

2021.12.27. 13:35
Ajánlom
Szilveszteri bematatóval zárja az évet a 6SZÍN-ben Peller Károly. A Szabó P. Szilveszter rendezésében készülő Édeskettes hármasban musicalben partnere Földes Eszter lesz. Az Operettszínház művészét a zenés komédiáról kérdeztük.

Az Édeskettes hármasban musical bemutatójára készülsz Szabó P. Szilveszter rendezésében, aki már játszotta ezt az előadást. Te mikor találkoztál először ezzel a ma már klasszikusnak számító musicallel?

Amikor közönségszervező voltam tizenévesen a Madách Kamarában, akkor láttam először. Kapj el címen futott Csonka Andrással és a Xantusz Barbarával. Legalább harmincszor megnéztem. Majd a Madách Színházban is láttam. Ott már Galambos Attila fordításában játszották Édeskettes hármasban címmel.

A 6SZÍN-es produkció hogyan jött az életedbe?

Mindig is szerettem volna eljátszani ezt a darabot. Évekkel ezelőtt Karinthy Marcival is gondolkodtunk rajta. Akkoriban még a 6SZÍN vezetői, Katz Petra és Földvári Péter is a Karinthy Színházban dolgoztak, és tudtak erről a szándékomról. Amikor szilveszteri bemutatót terveztek itt a 6SZÍN-ben, adta magát, hogy most eljött a legjobb pillanat, hogy bemutassuk.

Az alkotókat hogyan választottátok ki?

Közösen gondolkodtunk az alkotókban. Nagyon megörültem, mikor megtudtam, hogy Földes Eszterrel képzelik el a produkciót, és örömmel várják Szabó P. Szilvesztert, hogy színpadra állítsa ezt a zenés komédiát. Szilveszterrel régi szakmai kapcsolatom van, Esztert pedig csodálatos színésznőnek tartom, és sajnos eddig még sosem álltunk egy színpadon. Izgatottan vártam a közös munkát.

_SZK6169-133317.jpg

Szabó P. Szilveszter, Földes Eszter és Peller Károly (Fotó/Forrás: Szkárossy Zsuzsa / 6SZÍN)

Közös alkotói folyamat a próba, vagy inkább Szilveszter saját tapasztalatai és elképzelései dominálnak?

Abszolút közös kreatív munka folyik. Szilveszter, bár játszotta a szerepet, egyáltalán nem akarja rám erőltetni a saját megélt tapasztalatait vagy a személyes színészi emlékeit. Hagyja, hogy a figura belőlem, az én személyiségemen keresztül szülessen meg.

Mindannyiunknak jó lelki gyakorlat ez, hiszen sokszor saját személyes élményeink is felidéződnek a próbák során.

Milyen személyes élményre gondolsz?

Aki átélt már szakítást, vagy volt az életében olyan fontos személy, akivel a szerelem barátsággá alakult, annak sok szituáció vagy párbeszéd ismerős lehet a darabból.

Mitől olyan kedves neked ez a darab?

Alapvetően szuper a darab és szuper a fordítás is. Neil Simon-darabban lenni olyan, mintha Molnár Ferencet játszanál. Vagyis, ha korrektül eljátszod azt, ami le van írva, és betartod az instrukciókat, már az is remek előadást ígér. Mindehhez jön Marvin Hamlisch fantasztikus zenéje. A történet is szerethető. Két ember kapcsolatáról szól, akik bár elsőre nem illik össze, de ahogyan összecsiszolódnak, ahogyan a múltjukat összefésülik a jelenükkel, hogy jövőjük legyen, az bármelyikünkkel előfordulhat.

Amikor a karakterek szenvednek a színpadon, az a nézőtérről nagyon vicces, és a közönség a szereplőkön keresztül a saját botlásain is nevetni tud.

Mindemellett rengeteg szívfacsaró pillanat is van benne.

6SZIN_Edeskettes_900x1200-133317.jpg

Édeskettes hármasban (Fotó/Forrás: 6SZÍN)

Pandémia alatt, miközben párhuzamos beugrópróbák vagy forgatások vannak, mennyiben nehezebb összepróbálni egy produkciót?

Hiába van több hátráltató tényező, amikor ott vagyunk a próbateremben, elképesztő elánnal dolgozunk, minden perc kreatívan és maximális boldogságban telik. Nincs idő lazsálni, minden pillanatot és helyszínt ki kell használni, legyen az színpad, próbaterem, zenekari szoba, vagy éppen az autóm, ahol a dalokat és a szövegeket tanulom. Ráadásul az advent időszakában sok fellépésem is van, amikre a karácsonyi CD-men lévő dalokat is szinte újra kellett tanulnom, hiszen januártól decemberig nem szoktam énekelni őket.

Mitől lesz ez az Édeskettes hármasban musical más, mint az interjú elején is említett produkciók?

A 6SZÍN egy kis színház, ezért ebben az intimebb térben sokkal közelebb érezhetik a nézők magukat hozzánk és a történethez. Ez az a musical, ami nem igényli a forgószínpadot, a zsinórpadlást vagy a nagy revű-tánckart, hanem kimondottan jól áll neki ez a kamara változat.

Forrás: 6SZÍN

Fejléckép: Peller Károly (fotó: Szkárossy Zsuzsa / 6SZÍN)

6SZÍN

A 6SZÍN 2020 december óta új vezetéssel Földvári Péter és Kerekes-Katz Petra irányításával működik. A 2021/22-es évadot több saját bemutatóval indítottuk, emellett 13 társulat, illetve független alkotócsoport előadásának is otthont adunk a Jókai utcai teátrumban.

Évadnyitónk dátumának, Karinthy Márton emléke előtt tisztelegve születésnapját, szeptember elsejét választottuk, mert mindazt, amit ma a színházról tudunk és gondolunk a Karinthy Színházban tanultuk. Szeretnénk azt a szellemiséget és azt az alázatos színházi munkát tovább vinni a 6SZÍNben is.

Az, hogy ennyi helyről, ennyi független társulat jelen van itt, azt bizonyítja számunkra, hogy a színház akkor működik jól, ha teljesen befogadó, elfogadó és nyitott. Olyan közösségi-, összművészeti- és kulturális alkotói műhellyé, térré szeretnénk alakítani, amely színes programjaival, minőségi előadásai sokrétűségével gyógyírt és felüdülést nyújt minden korosztály számára.

Legolvasottabb

Plusz

Kulka János tanítja újra beszélni a sztrókon átesett Lang Györgyit

Az énekesnő erről a Klubrádió Ötös című műsorában beszélt Falusi Mariannak, akivel korábban együtt vezették a műsort – számolt be róla a Színház Online.
Klasszikus

59 éves korában elhunyt Patkós Sándor fagottművész

Tragikus hirtelenséggel, életének 59. évében, január 26-án elhunyt Patkós Sándor fagottművész, a Budapesti Fesztiválzenekar alapító tagja.
Zenés színház

Visszatérés a varázserdőbe – a Szentivánéji álom az Eiffel Műhelyházban

Január 28-tól újra látható az Opera műsorán Britten operája, a Szentivánéji álom. Az eredetileg operavizsgaként létrejött produkció csaknem hat év után kerül ismét színre.
Klasszikus

Mozart első műve

Mindenki tudja, hogy Wolfgang Amadeus Mozart csodagyerek volt, aki már egészen ifjú korában elbűvölte a zeneszerető közönséget. De melyik volt az ifjú komponista legelső darabja, és hány évesen alkotta meg?
Tánc

Élőben, a színpadon festenek majd a Feledi Project legújabb táncszínházi bemutatójában

Feledi János Csehov Sirályát állítja színpadra február 7-én a Nemzeti Táncszínházban. Az előadás érdekessége, hogy Bánki Ákos festőművész a teljes előadás alatt a színpadon fog festeni.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Könnyed játékok következménye – interjú Polyák Lillával

Polyák Lillát legutóbb Guido múzsájaként, Claudia Nardiként láthatta a Budapesti Operettszínház közönsége a Nine-ban, ezúttal pedig a Kálmán Imre Teátrum színpadán esküszik bosszút Valmont vikomt ellen a Veszedelmes viszonyokban. A történethez fűződő kapcsolatáról, Merteuil márkinéról és a darab különleges zenei világáról beszélgettünk.
Zenés színház hír

Meghirdette nyári előadásait az Újszegedi Szabadtéri Színpad

Az új előadásokat Barnák László, a Szegedi Szabadtéri Játékok főigazgatója jelentette be Facebookon.
Zenés színház ajánló

Saját belső démonaikkal küzdenek meg a Tünet Együttes alkotói legújabb bemutatójukban

A Nothing Personal című darabban Szabó Réka, Peer Krisztián és Szász Dániel saját meséjüket alkotják meg, amelyhez Boldizsár Ildikó meseterápiás módszere adott inspirációt. A premiert február 25-én tartják a Jurányi Házban.
Zenés színház ajánló

Visszatérés a varázserdőbe – a Szentivánéji álom az Eiffel Műhelyházban

Január 28-tól újra látható az Opera műsorán Britten operája, a Szentivánéji álom. Az eredetileg operavizsgaként létrejött produkció csaknem hat év után kerül ismét színre.
Zenés színház ajánló

Teljes gőzzel – Beszélgetések és könnyed programok az Eiffel Műhelyházban

Az Eiffel Műhelyház sebességet vált: az új évadban öt vadonatúj programsorozat indul itt, melyek a lehető legtágabb értelemben véve kölcsönzik témáikat az opera társművészetei köréből. Közélet, humor, irodalom, és persze zene, zene, zene.