Zenés színház

Két magyar is bejutott a Marton Éva énekverseny döntőjébe

2018.09.14. 14:20
Ajánlom
Ádám Zsuzsanna és Megyimórecz Ildikó Lilla személyében két magyar is bejutott a 3. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny döntőjébe.

A budapesti esemény zsűrije által csütörtökön késő este kihirdetett döntés értelmében a két magyar mellett hét nő és négy férfi, hat szoprán, három mezzoszoprán, illetve három bariton, valamint egy tenor került be a fináléba, amelyet szombaton este rendeznek a Zeneakadémia nagytermében.

Az énekverseny döntőjének mezőnyét a magyar Ádám Zsuzsanna és Megyimórecz Ildikó Lilla, a brazil Beatriz Baptista, a kínai Jipao Csen (Yibao Chen), a mongol Badral Chuluunbaatar, az ukrán Inna Fedorii, Kszenia Nikolaieva és Valentyina Pluzhnikova, Julia Muzicsenko és Anna Sapolvalova Oroszországból, a mexikói-amerikai Galeano Salas, az örmény Gagik Vardanyan és a kazah Rassul Zharmagambetov alkotja.

A megmérettetés hétfőn kezdődött minden korábbinál több, hatvanegy versenyző részvételével. Már a tavaszi online jelentkezés során megdőltek a rekordok, hiszen négy földrész harmincnyolc országából - Perutól Japánon és Dél-Afrikán át Finnországig - 145 fiatal énekes küldte be videoanyagait. Közülük a Marton Éva által vezetett előzsűri döntése alapján 94 jelentkező kapott meghívást az élő fordulókba. Az elődöntő hétfőtől szerda estig zajlott, majd csütörtökön huszonhárom fiatal énekes mérte össze tudását a középdöntőben.

A több mint ötvenezer euró (16,5 millió forint) összdíjazású 3. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny szombati döntőjében az énekesek két-két áriát adnak elő a Magyar Állami Operaház Zenekara kíséretével, Kocsár Balázs vezényletével. A győztes, a 15 ezer eurós nagydíj nyertesének kiléte vasárnap este derül ki a Zeneakadémia nagytermében, a gálakoncert végén.

A magyar kormány által biztosított támogatásból megrendezett verseny zsűrijében Marton Éva oldalán Miguel Lerín, az európai operaélet egyik legbefolyásosabb menedzsere; Vittorio Terranova, a F. Tagliavini operaverseny művészeti vezetője; Peter Mario Katona, a londoni Royal Opera casting directora; Anatoli Goussev, a La Scuola Musicale in Foro Buonaparte di Milano professzora; Teimuraz Gugushvili, a Tbiliszi Konzervatórium professzora; Franz Grundheber német bariton, a bécsi és a hamburgi Staatsoper örökös tagja; Meláth Andrea, a Zeneakadémia Ének tanszékének vezetője és Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója vesz részt.

A szombat esti döntő élőben követhető a martoncompetition.hu-n, a verseny Facebook-oldalán, valamint a Bartók Rádióban, a vasárnapi gálát az M5 kulturális csatornája közvetíti. Jegyek korlátozott számban mindkét hétvégi időpontra kaphatók a Zeneakadémia Liszt Ferenc téri pénztárában, illetve a verseny honlapján. Még az ősszel adásba kerül a versenyről a Zeneakadémia produkciójában készülő riportfilm.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Olyan volt a teste, mint egy sámándob – 75 éve hunyt el Bartók Béla

Halála után három emberöltővel felidézzük Bartók utolsó éveit, és beleolvasunk Yehudi Menuhin nekrológjába. A zeneszerző iskolákat teremtett, hatalmas örökséget hagyott, amely egyszerre öröm és teher.
Vizuál

Fedezd fel Frida Kahlo életének helyszíneit!

Lehet-e még újat mondani arról a nőről, aki az életét és az érzéseit ilyen mélységben tárta a nyilvánosság elé, aki saját személyét is a művészete részévé változtatta? Az ikonikus képzőművészek életét bemutató filmek sorában ezúttal a mexikói festőművésznő nyomában járunk.
Fidelio Tours

A Gyógyítókerttől a Pajtaszínházig – Partitúra az Őrségben

Az Őrségben kalandozik a Partitúra kulturális felfedezőműsor szeptember 26-án, szombaton 14.30-tól a Duna tévén. Egyébként az Őrség onnan kapta a nevét, hogy a honfoglaló magyarok őrállókat telepítettek ide az ország nyugati kapujának védelmére.
Színház

Hát én nem vagyok magyar? – Kondor Ernő, a pesti kabaré „feltalálója”

A magyar kabaré története szomorú históriákkal teli, a nagy nevettetők élete sokszor egyáltalán nem volt vidám. De talán az egyik legigazságtalanabb sors a honi kabaré alapítójának, Kondor Ernőnek jutott. Őt már az életében elfelejtették. Pedig pályatársa, Kellér Dezső joggal nevezte őt a műfaj feltalálójának, ugyanis az általa megteremtett irodalmi kabaré a világon egyedülálló volt.
Jazz/World

Frissítette minden idők legjobb 500 albumának listáját a Rolling Stone

Tizenhét évvel első kiadása után napra kész állapotba hozta a Rolling Stone magazin minden idők legjobb 500 albumának listáját, amelynek élén Marvin Gaye What's Going On című albuma felváltotta a Beatles együttes Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band című albumát.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

A New York-i Metropolitan Operaház lemondta az egész szezont

Közel 140 éves történelmében először lemondta egész szezonját a New York-i Metropolitan Operaház (Met), amely csak jövő szeptemberben nyitja meg ismét kapuit a közönség előtt.
Zenés színház interjú

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.
Zenés színház interjú

„Szeretem az életem úgy, ahogy van”

Mozgalmasan kezdődik az évad Jónás Andrea számára. Próbál a Furcsa pár női változatásban és mindemellett önálló esttel készül. Október 3-án várja a közönséget Élek! címmel a Gaál Erzsébet Stúdióban.
Zenés színház hír

Tapssal tüntettek a nem biztonságos körülmények ellen a madridi operaházban

A Teatro Real közönsége úgy vélte, túl közel ültették őket egymáshoz, tapssal jelezték elégedetlenségüket. Addig-addig, hogy az előadást el sem lehetett kezdeni.
Zenés színház ajánló

Színháztörténetet írt a József Attila Színház

Vállaltan szubjektív beszámoló a „Színház” tollából. Sokszor leírtuk mi magunk is, ahogy mesélik is rólunk: nem csupán egy színház vagyunk, hanem A JASZ-Család. Nem túlzó a jelző, hisz szeretjük egymást, de néha őrületbe kergetjük a másikat.