Don Giovannit mindenki ismeri: ő az az irodalmi toposz szintjére emelkedett figura, aki nők ezreit csábítja el Európa-szerte, és semmi nem riasztja el, hogy az újabb kiszemeltjét a hálójába kerítse: gátlástalanul udvarol, hazudik, és sosem törődik vele, hogy az általa használt nőkkel később mi történik. Hogy hány hölgy akad a horgára, arról az opera első felvonásában Leporello, Don Giovanni szolgája énekel (a „Madamina, il catalogo è questo” kezdetű áriában:
In Italia seicento e quaranta;
In Alemagna duecento e trentuna;
Cento in Francia, in Turchia novantuna;
Ma in Ispagna son già mille e tre.
A Queenslandi Opera előadásának rendezője, Lindy Hume így beszélt a készülő produkcióról: „Női rendezőként, feministaként, és olyan műkedvelőként, aki imádja a Don Giovanni-történetet, szerettem volna olyan helyzetet teremteni, hogy a nők is megjelenjenek a záróképben. [Don Giovanni] egy antihős, aki bejárva Európát, annyi nőt tesz magáévá, amennyit csak tud. Egy rossz ember, és a #MeToo korszakában nem lehet máshogy nézni a Don Giovannira, mint ezen a prizmán keresztül.”
Don Giovanni | 19 Oct - 3 NovWitness the power of Mozart's masterpiece this October. operaq.com.au/whats-on/don-giovanni
Posted by Opera Queensland on Thursday, September 13, 2018
Az eredeti operatörténet szerint a főhőst elnyeli a pokol, de Hume most egy alternatív befejezéssel próbálkozik. „A végén Don Giovanni konfrontálódik egy Commendatore nevű, apaszerű figurával, és fizetnie kell a tetteiért. Általában lerántják a pokolba, de úgy gondoltam, hogy érdekesebb lenne, ha a nők mondanák ki az utolsó szót.”
A rendező most olyan hölgyeket keres, akik hajlandóak meztelenül színpadra állni, esetleg érdekli is őket ez az élmény.
Lehetnek a nők teljesen meztelenek vagy félmeztelenek, tőlük függ, mennyit szeretnének a testükből elfedni.
(via ABC)