A produkcióról tartott július 2-ai sajtótájékoztatón Katarina Witt elmondta: elbűvölte a Dóm tér és a díszlet látványa, s nagyon bátor ötletnek tartja, hogy a darabban jégpályát varázsolnak a színpadra. Ebben a báli képben - amely az opera eredeti változatában egy balettjelenet - tizenkét jégtáncos korcsolyázik majd együtt Katarina Witt-tel. Az olimpiai bajnok közölte, nagyon élvezte a produkció előkészületeit, és reméli, hogy az előadás elnyeri a közönség tetszését.
Harangozó Gyula, a Szegedi Szabadtéri Játékok művészeti igazgatója kifejtette, fontosnak tartja, hogy szerepeljen opera a fesztivál műsorán. Verdi-művet tíz éve játszottak a Dóm téren, s Az álarcosbál eredeti, svéd verzióját hazánkban Szegeden mutatták be először.
Béres Attila rendező úgy fogalmazott, az opera ma nem a legkönnyebben eladható műfaj. Verdi idejében a péklegény is a komponista dallamait fütyörészte az utcán, és alig várták, hogy egy újabb mű kikerüljön a mester kezei alól. Ez ma már nincs így, ezért a Dóm térre rendszeresen visszatérő rendező hatalmas vállalkozásnak tartja, hogy két estén nyolcezer néző előtt operát játszanak a fesztiválon. A rendezői koncepció lényege az volt, hogy közelebb hozza a művet a közönséghez, megkönnyítve a befogadás élményét. Ugyanakkor igyekeztek értelmezni is a történet politikától túlfűtött világát - mondta Béres Attila.
Tihanyi Ildi jelmez- és díszlettervező elárulta, a cselekményt a jelenbe helyezték, Svédországba. A színpadon sikerült olyan teret létrehozni, amely működhet parlamenti ülésteremként, átváltozhat bálteremmé vagy panelrengeteggé. A bálkirálynő ruháját tervező Náray Tamás közölte, Katarina Witt jelmezét a jég inspirálta. A világosabb és sötétebb kék, ezüst és óarany anyagokból összeállított ruhát háromezer kristály díszíti, amely összesen több mint három és fél kilót nyom.